Etapy opracowywania scenariusza warsztatów terapeutycznych w pracowni ceramicznej
Prowadzenie indywidualnej i grupowej terapii zajęciowej
bg‑azure
Prowadzenie terapii zajęciowej
GRA EDUKACYJNA
1
1
Instrukcja obsługi gry edukacyjnej
Instrukcja obsługi gry edukacyjnej
Gra edukacyjna “Prowadzenie terapii zajęciowej” rozpoczyna się ekranem startowym. Za pomocą przycisku Start, gracz przechodzi do ekranów z opisem celów, zasad gry i wyboru postaci, którą będzie grać. Poruszanie się między tymi ekranami umożliwiają przyciski Dalej.
Każdy tekst oznaczony ikoną Włącz/wyłącz dźwięk jest czytany przez lektora. Gracz ma możliwość wielokrotnego odsłuchania nagrania.
Gra polega na wcielaniu się w rolę terapeuty zajęciowego. Po zapoznaniu się z charakterystyką funkcjonowania przykładowego uczestnika zajęć z terapii grupowej, gracz podejmuje decyzje dotyczące doboru odpowiedniego sprzętu lub kolejności wykonywania czynności przez uczestników warsztatów terapii zajęciowej. Nie ma możliwości pominięcia pytania. Gracz ma 3 próby.
Po kliknięciu przycisku Dalej na ekranie wyświetlają się trzy poziomy, tylko pierwszy jest aktywny. Następnie gracz przechodzi do planszy startowej etapu i kolejno do opisu sytuacji oraz pytania, na które ma odpowiedzieć. Po zaznaczeniu odpowiedzi i kliknięciu przycisku Sprawdź, gracz otrzymuje informację zwrotną o poprawności wykonania zadania. Klikając przycisk Dalej, gracz przechodzi do następnego opisu z pytaniem. Za każde poprawne podjęcie decyzji za pierwszym razem, gracz otrzymuje 3 punkty, w drugiej próbie - 1 punkt.
W grze pojawiają się elementy zaskoczenia - pytania z gwiazdką. Za poprawne podjęcie decyzji, gracz otrzymuje 5 punktów. Jeśli popełni błąd - 0 punktów, bez możliwości poprawy swojej odpowiedzi.