bg‑azure

In this section, you are going to learn names of instruments used in an orchestra and names of musicians playing them. Did you know that a piano is like a human body because it requires 7,500 parts to work in perfect unison? If even one of these parts is not fully functional, the piano could go out of tune. Now go to the interactive illustration and see how many of the instruments you can already name.

W tej sekcji poznasz nazwy instrumentów używanych w orkiestrze oraz muzyków, którzy na nich grają. Czy wiesz, że fortepian przypomina ludzkie ciało – pod tym względem, że składa się z części (aż 7500!), które działają w idealnej harmonii? W przypadku, gdy choćby jedna z tych części nie będzie w pełni funkcjonalna, fortepian może fałszować. Zapoznaj się z ilustracją interaktywną i sprawdź, które instrumenty potrafisz nazwać.

RDPY9KFjRE8ze
The live concert is a real feast for music lovers
Koncert na żywo to prawdziwa uczta dla miłośników muzyki
Źródło: dostępny w internecie: https://pexels.com/ [dostęp 19.01.2024], domena publiczna.
Exercise 1
R1Rck7tYxbAkV
Which instrument is NOT typical for a given type of music? Choose the correct option. 1. Jazz music:
a) saxophone
b) flute
c) piano

2. Heavy metal music:
a) percussion
b) bass guitar
c) accordion

3. Electronic music:
a) harmonica
b) synthesiser
c) piano

4. Country music:
a) harmonica
b) guitar
c) saxophone

Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Work with the interactive ilustration. First, learn about different groups of instruments, their names and musicians who play them. Then do the exercises below.

Woodwindsazurewhite
Brass instrumentsazurewhite
Stringsazurewhite
Percussionazurewhite
Keyboardsazurewhite
R1YZsr3qJSWkO
Ilustracja interaktywna przedstawia instrumenty muzyczne, ułożone we fragmencie wyciętego koła, zgodnie z tym, jak usadowieni są instrumentaliści w orkiestrze, grający na nich. Do grafiki przypisanych jest siedemnaści punktów interaktywnych, które prowadzą do zapisu nazwy instrumentów w języku angielskim i pliku audio z ich odczytem. U dołu ilustracji widać dłoń dyrygenta trzymającego batutę, podpisaną conductor . Ilustracja pierwsza przedstawia harfę. Punkt pierwszy woodwinds. Ilustracja druga przedstawia brązowe pianino. Punkt drugi piano . Ilustracja trzecie przedstawia czarny fortepian. Punkt trzeci grand piano . Ilustracja czwarta przedstawia kotły. Punkt czwarty kettle drums. Ilustracja piąta przedstawia bęben. Punkt piąty conga drum . Ilustracja szósta przedstawia dwa kontrabasy i smyczki. Punkt szósty double bass . Ilustracja siódma przedstawia trzy trąbki. Punkt siódmy trumpet. Ilustracja ósma przedstawia dwa rogi. Punkt ósmy french horn. Ilustracja dziewiąta przedstawia dwa puzony. Punkt dziewiąty trombone . Ilustracja dziesiąta przedstawia trzy tuby. Punkt dziesiąty tuba . Ilustracja jedenasta przedstawia cztery pary skrzypiec i smyczki do nich. Punkt jedenasty violin . Ilustracja dwunasta cztery pary altówek i smyczki do nich. Punkt dwunasty viola . Ilustracja trzynasta przedstawia cztery wiolączele. Punkt trzynasty cello . Ilustracja czternasta przedstawia cztery czarne klarnety. Punkt czternasty clarinet . Ilustracja piętnasta przedstawia cztery flety poprzeczne. Punkt piętnasty flute . Ilustracja szesnasta przedstawia cztery oboje. Punkt szesnasty oboe . Ilustracja siedemnasta przedstawia trzy fagoty. Punkt siedemnasty bassoon .
Instruments in an orchestra
Instrumenty w orkiestrze
Źródło: dostępny w internecie: www.freepik.com [dostęp 15.03.2022], domena publiczna.
Exercise 2

Match the definitions with the correct names of the musicians.

ROaIgqHWFX5mk
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2
R1Ip1scf8MWVi
Based on the information from the interactive illustration, write the correct names of the musicians playing the instruments.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Exercise 3

Drag the missing words in the text.

RlL8ZaLYiroOv
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3
RkVq5Nq1JX3XC
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Answer the questions. Write 2‑3 sentences to each question. 

  1. Which musical instrument would you like to learn to play and why?

  2. Which instrument do you find the most difficult to play and why?

R1LDQ6BRTdifi
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.