Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
bg‑cyan

Konstruowanie pracy na temat:
Poeci o swym życiu, twórczości i pośmiertnej sławie. Dokonaj analizy i interpretacji porównawczej wierszy.

Polecenie 1
Zapoznaj się z audiobookiem, wypisz wyrazy, pojęcia, terminy, których dodatkowe wyjaśnienie jest konieczne, aby można było przystąpić do analizy zaproponowanych kroków.
Zapoznaj się z audiobookiem, wypisz wyrazy, pojęcia, terminy, których dodatkowe wyjaśnienie jest konieczne, aby można było przystąpić do analizy zaproponowanych kroków.
R4d9MZ49DuNa4
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Wypisz tytuły utworów, w których autorzy mówią o swojej sławie. Informacje uporządkuj w tabeli.

Rc5y4iJv7pZQ8
autor (Uzupełnij). tytuł utworu (Uzupełnij). sposób mówienia o exegi monumentum (Uzupełnij).
R1NzCgGY7s3BP
Pierwsza część nagrania dźwiękowego dotyczącego interpretacji wierszy Do losu Juliana Tuwima i Ostatni z mego pokolenia Leopolda Staffa.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Twoim zadaniem jest zredagowanie pisemnej interpretacji porównawczej podanych wierszy. Zapoznaj się i przeanalizuj zaproponowane systematyczne działania, które krok po kroku doprowadzą cię do samodzielnego zredagowania analizy porównawczej, postawienia tezy lub hipotezy interpretacyjnej i jej uzasadnienia.
Twoim zadaniem jest zredagowanie pisemnej interpretacji porównawczej podanych wierszy. Zapoznaj się i przeanalizuj zaproponowane systematyczne działania, które krok po kroku doprowadzą cię do samodzielnego zredagowania analizy porównawczej, postawienia tezy lub hipotezy interpretacyjnej i jej uzasadnienia.
Polecenie 3
Zapoznaj się z drugą częścią audiobooka, a następnie wypisz te elementy interpretacji, które mogą sprawiać ci trudność: konteksty historyczne, pojęcia, realizacje toposu. Wyjaśnij je, korzystając ze słownika online.
Zapoznaj się z drugą częścią audiobooka, a następnie wypisz te elementy interpretacji, które mogą sprawiać ci trudność: konteksty historyczne, pojęcia, realizacje toposu. Wyjaśnij je, korzystając ze słownika online.
R13uKDXxukg3B
(Uzupełnij).
Polecenie 4

Zapisz swoją tezę lub hipotezę interpretacyjną i wybierz z propozycji zamieszczonych w drugiej części audiobooka to, co będzie ci potrzebne do jej uzasadnienia.

R1BX1gb5wNt77
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 1

Uporządkuj analizę kroków interpretacji porównawczej. Wykorzystaj zaproponowaną tabelę.

R10HRFf2noF6N
Zasada zestawienia wierszy, temat podjęty przez twórców, twoja teza/ hipoteza. Julian Tuwim „Do losu" (Uzupełnij). Leopold Staff „Ostatni z mego pokolenia" (Uzupełnij).
RsvRB5kD4zKxd
Konteksty literackie i biograficzne wymienione w audiobooku. Julian Tuwim „Do losu" (Uzupełnij). Leopold Staff „Ostatni z mego pokolenia" (Uzupełnij).
R1LzDTWBS2J4P
Kreacja nadawcy i odbiorcy. Julian Tuwim „Do losu" (Uzupełnij). Leopold Staff „Ostatni z mego pokolenia" (Uzupełnij).
R1dLFHiFNVQm8
Podobieństwa/ różnice w sposobie ujęcia tematu. Julian Tuwim „Do losu" (Uzupełnij). Leopold Staff „Ostatni z mego pokolenia" (Uzupełnij).
RMTQTGUMj78i9
Druga część nagrania dźwiękowego dotyczącego interpretacji wierszy Do losu Juliana Tuwima i Ostatni z mego pokolenia Leopolda Staffa.
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Ćwiczenie 2

Zredaguj wstęp do interpretacji porównawczej.

R1BFbsXjKnH2a
(Uzupełnij).