Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z treścią audiobooka i wyjaśnij, w jaki sposób fakt, że relacja z obozu jest zapośredniczona, wpływa na jej przedstawienie w utworze.

R1E5YNIKjcdgr
(Uzupełnij).
RPMZS0ABhdsnq
Nagranie dźwiękowe Marcin Jaworski, Przeszłość, przyjaźń. Dwie glosy do poematu „Nożyk profesora” Tadeusza Różewicza
Źródło: Marcin Jaworski, Przeszłość, przyjaźń. Dwie glosy do poematu „Nożyk profesora” Tadeusza Różewicza, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka” 2013, nr 22 (42), s. 131–140.
Polecenie 2

Na podstawie treści audiobooka wyjaśnij, z czego wynika zestawienie relacji z obozu koncentracyjnego z rozmową o śniadaniu.

R1E5YNIKjcdgr
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 1

Dokonaj analizy stylistycznej fragmentu poematu Różewicza zatytułowanego Cienie i wyjaśnij, czemu służy taka budowa utworu.

R1E5YNIKjcdgr
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Wyjaśnij, czemu służy wielość kontekstów i nawiązań w poemacie Różewicza.

R1E5YNIKjcdgr
(Uzupełnij).