Audiobook
Wysłuchaj nagrania i na jego podstawie opisz płaszczyzny interpretacyjne wiersza Zbigniewa Herberta Potęga smaku.
Zapoznaj się z treścią nagrania i na jego podstawie opisz płaszczyzny interpretacyjne wiersza Zbigniewa Herberta Potęga smaku.
Wyjaśnij, na czym polega najbardziej rozpowszechnione odczytanie wiersza Zbigniewa Herberta, a szczególnie tytułowej kwestii smaku.
Wypisz cechy spontanicznego (swobodnego) toku mowy, które występują w wierszu Zbigniewa Herberta Potęga smaku. Odpowiedz na pytanie, czemu służy ich nagromadzenie w utworze.
Słownik
w roku 1981, 13 grudnia, w Polsce został wprowadzony stan wojenny
obfitował w wiele wydarzeń o charakterze społeczno‑politycznym: w styczniu tego roku usunięto ze stanowisk dwóch dyrektorów teatrów, w maju Służba Bezpieczeństwa zamordowała Grzegorze Przemyka, w czerwcu odbyła się pielgrzymka Jana Pawła II do Polski, w lipcu zniesiono stan wojenny, w październiku zaś ogłoszono, że pokojową Nagrodę Nobla otrzymał Lech Wałęsa
(gr. áxios – godny, cenny + lógos – słowo, nauka) dziedzina filozofii, której przedmiotem są wartości
(gr. mowa obrończa) ustna lub pisemna obrona osoby, sprawy, idei, zawierająca ich pochwałę oraz odparcie zarzutów przeciwników
(gr. strophē – obrót, zwrot) quasi‑strofa, w wierszu wolnym wyodrębniony graficznie zespół wersów stanowiący zazwyczaj całość składniową, bezrymowy lub rymowany, ale nie realizujący żadnego z tradycyjnych układów rymowych, charakterystycznych dla strof
(gr. dístichon < dístichos – dwurzędowy) strofa złożona z 2 wersów o identycznej lub różnej strukturze