Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Na podstawie wykładu doktor habilitowanej Urszuli Glens wymień trzy przejawy dobrobytu społecznego w Polsce po pierwszej wojnie światowej. Następnie wyjaśnij, czy w dwudziestoleciu międzywojennym te warunki zostały spełnione.
Na podstawie wykładu doktor habilitowanej Urszuli Glens wymień trzy przejawy dobrobytu społecznego w Polsce po pierwszej wojnie światowej. Następnie wyjaśnij, czy w dwudziestoleciu międzywojennym te warunki zostały spełnione.
R1IsGFrvo2PlH
(Uzupełnij).
R1HLb37IPo4eD
Film opowiada o społeczno‑politycznych nastrojach w dwudziestoleciu międzywojennym.
Polecenie 2

Wyjaśnij, jaki obraz polskiego społeczeństwa wyłania się z przywołanego przez ekspertkę cytatu z Dziennika 1920 Isaaka Babla.

RZZfbo8epEtJ2
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Ekspertka przedstawiła statystyki używanych języków w Polsce lat 20 i 30. Uzupełnij je w oparciu o wykład.

R1XVnqDxBr5TT
70% (Uzupełnij). 10% (Uzupełnij). 10% (Uzupełnij). 10% – język ukraiński (Uzupełnij).
Polecenie 4

Na podstawie statystyk nazwij zjawisko, o którym one świadczą. Zastanów się i sformułuj kilkuzdaniową refleksję na temat obecności tych języków we współczesnej Polsce. Co zmieniło się od czasu międzywojnia? I co na te zmiany wpłynęło?

RN6DLjOS62K3A
(Uzupełnij).

Słownik

modus operandi
modus operandi

sposób działania

numerus clausus
numerus clausus

(łac. zamknięta liczba) – w okresie międzywojnia ograniczenie dostępu do edukacji wyższej kandydatom o pochodzeniu żydowskim