Film edukacyjny
Polecenie 1
Na podstawie wykładu doktor habilitowanej Urszuli Glens wymień trzy przejawy dobrobytu społecznego w Polsce po pierwszej wojnie światowej. Następnie wyjaśnij, czy w dwudziestoleciu międzywojennym te warunki zostały spełnione.
Polecenie 2
Wyjaśnij, jaki obraz polskiego społeczeństwa wyłania się z przywołanego przez ekspertkę cytatu z Dziennika 1920 Isaaka Babla.
Polecenie 3
Ekspertka przedstawiła statystyki używanych języków w Polsce lat 20 i 30. Uzupełnij je w oparciu o wykład.
Polecenie 4
Na podstawie statystyk nazwij zjawisko, o którym one świadczą. Zastanów się i sformułuj kilkuzdaniową refleksję na temat obecności tych języków we współczesnej Polsce. Co zmieniło się od czasu międzywojnia? I co na te zmiany wpłynęło?
Słownik
modus operandi
sposób działania
numerus clausus
(łac. zamknięta liczba) – w okresie międzywojnia ograniczenie dostępu do edukacji wyższej kandydatom o pochodzeniu żydowskim