E-materiały do kształcenia zawodowego

Uruchamianie urządzeń dźwigowych po montażu

ELE.08 Montaż urządzeń dźwigowych – Technik urządzeń dźwigowych 311940

bg‑gold

Instrukcja użytkowania

7

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Problemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiałówProblemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiałów

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Każda strona e‑materiału posiada na górze baner z informacją o nazwie zasobu oraz zawodach, dla których jest on przeznaczony. Nad banerem umiejscowiony jest przycisk „Poprzednia strona” wraz z tytułem poprzedniego zasobu tego e‑materiału.

R1FCd6LULzIsm
Przykład przycisku służącego do powrotu do poprzedniej strony
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Na dole strony znajduje się przycisk „Następna strona” z tytułem kolejnego zasobu. Te przyciski umożliwiają przeglądanie całego e‑materiału.

R4Jm6mVTYEJdS
Przykład przycisku nawigującego do następnej strony
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod każdym materiałem multimedialnym znajduje się przycisk z powiązanymi ćwiczeniami/powiązanym ćwiczeniem. Aby przejść do takiego ćwiczenia, należy kliknąć dymek z nazwą kategorii i rodzajem ćwiczenia. Otworzy się wtedy osobna karta w przeglądarce z ćwiczeniem lub ćwiczeniami.

R1ec7wqj3Xaa8
Widok przykładowego przycisku ćwiczeń powiązanych z danym multimedium
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

W prawej, górnej części ekranu znajduje się pasek menu, w którym zebrane są przyciski dostosowujące e‑materiał do odbiorców ze specjalnymi potrzebami. Dwa pierwsze przyciski z literą A i strzałką w górę lub w dół służą odpowiednio do powiększenia lub pomniejszenia wielkości czcionki. Cztery przyciski z literą A wpisaną w kwadraty służą do wyłączenia/włączenia trybu wysokiego kontrastu w trzech wariantach: czarno‑białym, żółto‑czarnym i czarno‑żółtym. Ikona człowieka przełącza e‑materiał do trybu dostępności.

REMWp6VNnmu4j
Widok panelu umożliwiającego dostosowanie e‑materiału do odbiorców ze specjalnymi potrzebami
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

W trybie dostępności wszystkie elementy graficzne zastępowane są opisami alternatywnymi, które mogą być odczytywane przez generator mowy. Również ćwiczenia wykorzystujące grafiki zastępowane są ćwiczeniami alternatywnymi.

Wszystkie elementy e‑materiału, czyli tekst, opisy alternatywne, przyciski nawigacyjne i funkcyjne, elementy dokumentacji, linki i odnośniki można odczytać za pomocą czytnika ekranu. Funkcjonalność ta działa zarówno w trybie dostępności, jak i w standardowym widoku.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Wprowadzenie

WprowadzenieD14Yvvq8oWprowadzenie przedstawia ogólną informację, dla jakiej kwalifikacji i dla jakiego zawodu przeznaczony jest e‑materiał. Posiada również spis treści, dzięki któremu można przejść do konkretnego materiału poprzez kliknięcie na ikonę.

R1asrhqxUAkMP
Przykładowy wygląd spisu treści
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Materiały multimedialne

W ich skład wchodzi film edukacyjny (do którego dołączone są animacja oraz prezentacja z galerią zdjęć) i symulator.

Film edukacyjny

Ta część sekcji została podzielona na trzy części, ujęte w spisie treści:

R1HENTuCx002U
Widok na spis treści.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

„Sposób przeprowadzania badań i prób wykonywanych po montażu urządzeń dźwigowych”DrZklPnkJ„Sposób przeprowadzania badań i prób wykonywanych po montażu urządzeń dźwigowych” to film edukacyjny prezentujący zasady przeprowadzania badań i prób wykonywanych po montażu urządzenia dźwigowego.

Ekran wyświetlacza filmów i sekwencji wygląda jak na zdjęciu poniżej:

R1B1MDBEOL6Zq
Przykładowy wygląd startowy ekranu filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby odtworzyć multimedium, należy kliknąć na ikonkę trójkąta, znajdującą się w dolnym lewym rogu:

R1Pr49WhseYUT
Ikona włączenia odtwarzania filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona zmieni się w poniższy znak. Żeby zatrzymać odtwarzanie, należy go kliknąć.

Rt4YPvEwhoO6p
Ikona zatrzymania odtwarzania filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Przeciągając widoczny poniżej niebieski pasek do określonego poziomu, można ustawić głośność na wymagany poziom. By całkowicie wyłączyć dźwięk, trzeba kliknąć na symbol głośnika.

RlOlLk79fwvaR
Pasek zmiany głośności dźwięku w filmie
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona napisów to mały prostokąt z kropkami i kreskami. Po kliknięciu na niego pojawia się panel, dający możliwość włączenia lub wyłączenia napisów.

R1asKRJFDWbwS
Panel włączania i wyłączania napisów w filmie
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona „auto” pozwala na dostosowanie jakości wyświetlanego materiału.

R1PdrGCoM7TNs
Panel zmiany jakości filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Klikając na ikonę „1x”, można wybrać prędkość odtwarzania filmu. Poniżej widnieją dostępne opcje:

RL6FuLg8sslkA
Panel zmiany prędkości filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ostatnia ikona pozwala na wejście w tryb pełnoekranowy oraz późniejsze z niego wyjście.

Rb2uTmrt0taiy
Ikona włączenia trybu pełnoekranowego filmu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod głównym multimedium znajduje się dodatkowy materiał, będący prezentacją połączoną z galerią zdjęć „Obsługa urządzeń dźwigowych (materiał pomocniczy)”.

R1ScJqmYEJ6Tm
Przykładowy widok materiału pomocniczego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Uczeń ma dwie możliwości przeglądania prezentacji – albo wyświetla po jednym slajdzie, albo wyświetla wszystkie naraz z danego działu spisu treści. Na górze zamieszczony jest panel wyboru wyświetlania.

Szczegółowe informacje zawarte w tabeli użytkownik ma możliwość odsłuchania w formie audio.

RbHareNY74quZ
Panel umożliwiający użytkownikowi odsłuchanie informacji
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby odtworzyć głos lektora czytającego szczegółowe informacje zawarte w prezentacji, należy kliknąć na ikonkę trójkąta, znajdującą się w dolnym lewym rogu:

R1Sr5Sx53bG4n
Ikona trójkąta, która pozwala odtworzyć nagranie lektora
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona zmieni się w poniższy znak. Żeby zatrzymać odtwarzanie, należy go kliknąć.

R21jcrdtyUujQ
Ikona dwóch pionowych pasków pozwala zatrzymać nagranie
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona głośnika pozwala ściszyć lub podgłośnić dźwięk.

ROuY6t0i0J4NH
Ikona głośnika pozwala ściszyć lub podgłośnić dźwięk odtwarzania
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
RjARyksr9Y3Uk
Panel wyboru wyświetlania prezentacji
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku, gdy uczeń wybierze galerię zdjeć ze spisu treści o odpowiedniej tematyce, ma również możliwość wyświetlania wszystkich zdjęć dostępnych w danym katalogu lub jednej wybranej przez siebie grafiki w trybie prezentacji.

R1XpJzDNDiqnk
Widok galerii zdjęć w trybie katalogu – uczeń ma wówczas podgląd na wszystkie dostępne grafiki
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Każde zdjęcie w trybie prezentacji posiada dołączony do niego opis, który znajduje się w opcjach umieszczonych pod grafiką.

RwPVpi2oa4Mrn
Widok grafiki w trybie prezentacji z rozwiniętą informacją
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
R11cYX8GnMoC4
Widok opcji umieszczonych pod galerią zdjęć.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ostatnia część to animacja „Jakie kompetencje powinien posiadać technik urządzeń dźwigowych?”, która jest wprowadzeniem do głównego multimedium, jakim jest film edukacyjny.

RLntYievONKtn
Początkowy widok animacji, będącej multimedium wprowadzającym
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Odtwarzanie animacji odbywa się według zasad dotyczących filmu edukacyjnego.

Symulator

„Zasady poprawnego uruchamiania urządzenia dźwigowego”DLRsKpTHl„Zasady poprawnego uruchamiania urządzenia dźwigowego” to symulator, umożliwiający wykonywanie badań i prób urządzenia dźwigowego po montażu na stanowisku oraz jego prawidłowe uruchamianie po badaniu i próbach.

RJsZK9yQnGhyZ
Przykładowy ekran początkowy symulatora
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Instrukcja obsługi:

Przed przystąpieniem do wykonania symulacji zapoznaj się z poleceniem. Dla wygody korzystania z symulatora, kliknij ikonę trybu pełnoekranowego. Umożliwia ona przeglądarce zajęcie całego ekranu.

Polecenie

Wykonaj czynności sprawdzania poprawności zmontowania dźwigu osobowego, wykonywane przed oddaniem urządzenia do eksploatacji.

Zaliczamy do nich:

  • sprawdzenie poprawności działania tablicy sterowej;

  • sprawdzenie poprawności działania łączników bezpieczeństwa dźwigu;

  • sprawdzenie poprawności działania przełącznika jazdy rewizyjnej dźwigu;

  • sprawdzenie poprawności zamontowania elementów mechanicznych dźwigu głównie prowadnic kabinowych i szybowych;

  • przeprowadzenie próby wyzwolenia elementów bezpieczeństwa zabezpieczających przed spadkiem kabiny (próba wyzwolenia chwytaczy).

Panel obsługi symulatora

Poniższy przyciski to wyłączniki. Pierwszy to wyłącznik różnicowoprądowy, drugi to wyłącznik główny.

RsM8jYrO3J1Ij
Przycisk wyłącznika różnicowoprądowego TEST
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
R16uopVyY1ykY
Przycisk elektrycznego wyłącznika głównego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Kolejny przycisk odpowiada za włączania i wyłączanie światła w kabinie.

RrDs9QhCASL8z
Przycisk włączania i wyłączania oświetlenia kabiny
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Za pomocą pokrętła można zmieniać tryby jazdy dźwigu.

R1BkG0FTTZY49
Przełącznik jazdy rewizyjnej i jazdy normalnej
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Poniższy przycisk wyzwala chwytacze dźwigu.

R1aSNRzyco7Qv
Przycisk działania chwytaczy
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Kolejne przyciski kontrolują jazdę, dzięki nim można przemieszczać się w górę, dół bądź zatrzymać dźwig.

R1WikU99bEdvP
Przycisku bezpieczeństwa STOP
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
R19IY2pHK4us4
Przycisk jazdy do góry
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
RoSJNbRHnexCE
Przycisk podwójny: jazda w dół i jazda w górę.
Źródło: dostępny w internecie: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
RZJ6tm2nKDkgB
Przycisk jazdy w dół
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Zadaniem ucznia będzie zasymulowanie sprawdzenia poprawności działania tablicy sterowej. Wynik swojej próby sprawdza za pomocą przycisku „Sprawdź”. Od razu na środku ekranu pojawi się informacja zwrotna o pozytywnym lub negatywnym przebiegu zadania.

RfyvVNLp1Glar
Widok symulatora z widocznym rezultatem zadania
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

W celu odsłuchania treści zawartych w symulatorze wybierz ikonę „Odsłuchaj”.

R13NspBMAUhVa
Ikona Odsłuchaj umożliwia odsłuchanie polecenia zadania programu ćwiczeniowego.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby odtworzyć głos lektora czytającego polecenie, należy kliknąć na ikonkę trójkąta, znajdującą się w dolnym lewym rogu:

R1Sr5Sx53bG4n
Ikona trójkąta, która pozwala odtworzyć nagranie lektora
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona zmieni się w poniższy znak. Żeby zatrzymać odtwarzanie, należy go kliknąć.

R21jcrdtyUujQ
Ikona dwóch pionowych pasków pozwala zatrzymać nagranie
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona głośnika pozwala ściszyć lub podgłośnić dźwięk.

ROuY6t0i0J4NH
Ikona głośnika pozwala ściszyć lub podgłośnić dźwięk odtwarzania
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona trzech pionowych kropek umożliwia rozwinięcie możliwości: pobierania i zmiany szybkości odtwarzania.

R13ur6444FeBR
Ikona trzech kropek umożliwia wybór dwóch opcji: pobierania i zmiany szybkości odtwarzania
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
R1EGWUgYWqpwK
Opcja pobierania i zmiany szybkości odtwarzania
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

W trakcie pracy z symulatorem, po wykonaniu każdego działania, otrzymasz informacje zwrotne dotyczące tego, czy urządzenie dźwigowe działa w wybranych przez ciebie warunkach. Możesz również wyświetlić oraz zapisać na dysku podsumowanie tych informacji, używając ikony „Pobierz listę kroków” znajdującej się w informacji zwrotnej. W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:

  • Tab – poruszanie się do przodu po elementach;

  • Shift + Tab – poruszanie się do tyłu po elementach.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

4

Obudowa dydaktyczna

W jej skład wchodzą interaktywne materiały sprawdzające, słownik pojęć dla e‑materiału, przewodnik dla nauczyciela, przewodnik dla uczącego się, netografia i bibliografia.

Interaktywne materiały sprawdzające

Interaktywne materiały sprawdzająceDvKsY3yKsInteraktywne materiały sprawdzające zawierają pytania w formie testowej, dzięki którym uczeń może sprawdzić stan swojej wiedzy. Pytania zawierają polecenia, z których wynika, w jaki sposób należy udzielić odpowiedzi (np. zaznaczyć, wpisać, dopasować). Po udzieleniu odpowiedzi wyświetla się informacja, czy była ona prawidłowa, czy nieprawidłowa.

Każde zadanie znajduje się w osobnej zakładce:

R1epUmZsiQeym
Przykładowy wygląd zakładek z interaktywnymi materiałami sprawdzającymi
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na dany temat, zakładka rozwinie się i wyświetli się zadanie.

RFIh2YG221eB7
Widok przykładowego zadania, w którym należy dopasować w puste pola odpowiednie słowa
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zaznaczeniu danej odpowiedzi można kliknąć przycisk „Sprawdź”. Nad poleceniem wyświetli się informacja zwrotna, czy zadanie zostało poprawnie wykonane. W przypadku niepoprawnej odpowiedzi w informacji zwrotnej będzie zawarty tytuł multimedium, na podstawie którego można uzupełnić wiedzę, aby prawidłowo rozwiązać zadanie. Po lewej stronie przycisku „Sprawdź” znajduje się symbol gumki. Klikając na niego czyści się zaznaczone odpowiedzi, a zadanie wraca do formy wyjściowej. Poniżej przycisku „Sprawdź” widnieje napis „Pokaż odpowiedź”. Umożliwia on poznanie prawidłowego rozwiązania zadania. Po prawej stronie polecenia, w górnym prawym rogu zadania, znajduje się kolorowa ikonka. Jej kolor informuje o poziomie trudności zadania: zielony kolor to zadanie łatwe, żółty – średni, czerwony – trudny.

R16Xn1YnQDT8d
Oznaczenia poziomu trudności zadań
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Niektóre zadania mają formę testu. Są to pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru. Panel testu różni się od panelu zwykłego zadania. Zawiera on tytuł testu, liczbę pytań, czas, w którym należy rozwiązać test, oraz ostatni wynik. Przycisk „Uruchom” rozpoczyna test.

R17wCPvfrAVoa
Przykładowy wygląd panelu testu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.

Panel pytania testowego składa się z numeru pytania, licznika czasu, który odmierza pozostały czas, oraz ostatniego uzyskanego wyniku. Poniżej znajduje się pytanie z odpowiedziami do wyboru. Po zaznaczeniu odpowiedzi należy kliknąć przycisk „Sprawdź”. W zależności od poprawności odpowiedzi, wyświetli on pozytywną lub negatywną informację zwrotną. Żeby przejść do kolejnego pytania, należy kliknąć przycisk „Dalej”.

RAdqNVu811Zix
Wygląd przykładowego zadania w panelu testowym
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Słownik pojęć dla e‑materiału

Słownik pojęćD17w7J6PkSłownik pojęć umożliwia zapoznanie się ze słowami kluczowymi i ich definicjami dotyczącymi e‑materiału. Ponad pojęciami znajduje się wyszukiwarka pojęć. Należy wpisać w prostokątne pole określoną literę, a pojęcia zostaną przefiltrowane. Umożliwia to użytkownikowi znalezienie interesującego go zagadnienia. Pod każdą definicją znajdują się linki do materiałów multimedialnych, w których zostało użyte dane pojęcie.

W górnej części słownika znajduje się instrukcja korzystania ze słownika oraz pole do filtracji pojęć. Aby odnaleźć jakieś pojęcie, należy je wpisać w polu filtracji. Po wpisaniu widoczne będzie tylko to pojęcie wraz z definicją. Aby wrócić do listy wszystkich pojęć, należy kliknąć krzyżyk w prawej części pola filtracji.

RQz86w3JaDG4r
Widok na górną część słownika z polem filtrowania haseł słownika
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY-SA 3.0.
Przewodnik dla nauczyciela

Przewodnik dla nauczycielaDJMf7AE1DPrzewodnik dla nauczyciela zawiera szczegółowe informacje o celach i efektach kształcenia, które zapewnić ma e‑materiał. Posiada informację o strukturze e‑materiału i powiązaniach pomiędzy jego elementami, a także wskazówki, jak wykorzystać go w pracy dydaktycznej. Można tam też znaleźć spis wymagań technicznych niezbędnych do pracy z e‑materiałem. Na górze przewodnika znajduje się spis treści, który umożliwia przejście do konkretnego fragmentu tekstu. W strukturze e‑materiału opisywane multimedia posiadają aktywne linki. Klikając na nie, można przejść do strony z danym multimedium.

Przewodnik dla uczącego się

Przewodnik dla uczącego sięD16rWAHo0Przewodnik dla uczącego się przedstawia strukturę e‑materiału oraz zawiera instrukcję, jak korzystać z materiałów w procesie samokształcenia. Można tam też znaleźć spis minimalnych wymagań technicznych umożliwiających korzystanie z e‑materiału. Na górze przewodnika znajduje się spis treści, który umożliwia przejście do konkretnego fragmentu tekstu. W strukturze e‑materiału opisywane multimedia posiadają aktywne linki. Klikając na nie, można przejść do strony z danym multimedium.

Netografia i bibliografia

Netografia i bibliografiaDNYbfq8knNetografia i bibliografia zawiera spis linków i pozycji bibliograficznych, na podstawie których tworzone były materiały zawarte w e‑materiale.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

5

2. Problemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiałów

W przypadku problemów z wyświetlaniem się elementów w e‑materiale należy upewnić się, że urządzenie (komputer, laptop, smartfon itp.) ma dostęp do sieci internetowej. Czasami zbyt wolne łącze internetowe może spowodować wolne ładowanie się stron, szczególnie w przypadkach, gdy znajdują się na nich multimedia takie jak film, wizualizacje 3D lub animacje 3D. W takiej sytuacji zalecane jest sprawdzenie, co może spowalniać internet. Najczęściej jest to otwarcie zbyt wielu zakładek w przeglądarce internetowej, przeciążenie systemu (zbyt wiele otwartych aplikacji).

Jeżeli użytkownik korzysta z internetu mobilnego, słaba jakość połączenia może być spowodowana wyczerpaniem się danych pakietowych w ofercie.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

6

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z przewodnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy (przy czym Windows 7 nie jest już wspierany przez Microsoft);

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści