Autor/autorka

Paweł Wiktor

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła podstawowa - klasa VIII

2. Przedmiot

wiedza o społeczeństwie

3. Temat zajęć

Konflikty zbrojne na świecie.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

7. Cel ogólny zajęć

Uczeń wie czym są konflikty zbrojne, jakie niosą zagrożenia i jakie obecnie konflikty toczą się na świecie.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń potrafi wyjaśnić pojęcia: konflikt międzynarodowy, terroryzm.

  2. Uczeń potrafi scharakteryzować największe i najważniejsze konflikty zbrojne po 1945r.

  3. Uczeń zna przyczyny i skutki wybranych konfliktów międzynarodowych.

9. Metody i formy pracy

Praca z podręcznikiem i platformą edukacyjną e‑podręczniki, wykorzystanie technologii informatycznych m.in. programu learningapps.org, praca indywidualna i grupowa.

10. Środki dydaktyczne

Podręcznik „Dziś i jutro” wyd. Nowa Era, laptop, tablica multimedialna, telefony komórkowe.

11. Wymagania w zakresie technologii

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

W ramach sprawdzenia wiedzy nauczyciel wysyła uczniom link do quizu stworzonego na platformie quizziz (https://quizizz.com/admin/quiz/60b5c1254525a6001d981db3/konflikty-zbrojne-podsumowanie).
Uczniowie odpowiadają na pytania.

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna