Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z linią chronologiczną i zanotuj schematycznie kolejność procesów. Następnie, na podstawie zdobytej wiedzy także z innych sekcji, podaj przykłady wyrazów, które dowodzą tych zmian.

Rm4Uep4O4q3SO
(Uzupełnij).
RcJXQ0uAsYyYj1
Prezentacja.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o.
Polecenie 2

Wyjaśnij, czemu służy kodyfikacja zasad ortograficznych. Jakie znaczenie może mieć powstanie np. traktatu Zaborowskiego albo Komisji ortograficznej w 1890 roku. Przypomnij sobie, jaka instytucja obecnie rekomenduje zasady poprawnościowe.

R1IRrVk7O5Szc
(Uzupełnij).
Polecenie 3
Przygotuj lektury szkolne z okresów wymienionych w linii chronologicznej: XV‑XVI, XVIII i XIX wiek. Odszukaj w nich wyrazy lub wyrażenia, które odpowiadają wymienionym procesom w systemie samogłoskowym. Wyjaśnij ich ówczesne znaczenie, jeśli współcześnie uległo zmianom.
Przygotuj lektury szkolne z okresów wymienionych w linii chronologicznej: XV‑XVI, XVIII i XIX wiek. Odszukaj w nich wyrazy lub wyrażenia, które odpowiadają wymienionym procesom w systemie samogłoskowym. Wyjaśnij ich ówczesne znaczenie, jeśli współcześnie uległo zmianom.
R15SsaprDxMRX
(Uzupełnij).
RkOkuNieyeC4a
Film nawiązujący do treści materiału z wykładem profesora Jana Miodka.
Polecenie 4

Na podstawie wykładu profesora Miodka sformułuj notatkę, w której podsumujesz proces fonetyczny w systemie samogłoskowym.

R3JV5b6kz06cQ
(Uzupełnij).