Ustalanie celów terapii
MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej - Terapeuta zajęciowy 325907
Przewodnik dla uczącego się
Autor przewodnika: Karolina Szczeszek, Sabina Siwiec
Konsultant przewodnika: Karina Piechocka
Spis treści
Podstawowe informacje o e‑materialePodstawowe informacje o e‑materiale
Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształceniaWskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia
Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiałuOpis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiałuMinimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału
Podstawowe informacje o e‑materiale
Tytuł e‑materiału
Ustalanie celów terapii
Nazwa i symbol cyfrowy zawodu
Terapeuta zajęciowy 325907
Kod i nazwa kwalifikacji
MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej
Efekty kształcenia i odpowiadające im kryteria weryfikacji właściwe dla e‑materiału
Osoba ucząca się:
MED.13.5.4) określa cele i zadania terapii zajęciowej podopiecznego:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego,
MED.13.5.4)2) opisuje formy indywidualne i grupowe organizacji zajęć terapii zajęciowej,
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności,
MED.13.5.4)4) dobiera techniki terapii zajęciowej oraz metody terapeutyczne do stanu psychofizycznego podopiecznego.
Cele ogólne e‑materiału
E‑materiał wspiera osiąganie celu kształcenia określonego dla kwalifikacji MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej: rozpoznawanie i diagnozowanie potrzeb biopsychospołecznych oraz stanu funkcjonalnego podopiecznego przez terapeutę zajęciowego we współpracy z zespołem wielodyscyplinarnym.
Struktura e‑materiału, tytuły materiałów multimedialnych wraz z ich typem
Na e‑materiał składają się materiały multimedialne i obudowa dydaktyczna:
„Źródła wyznaczania celów terapii zajęciowej” - plansza interaktywna„Źródła wyznaczania celów terapii zajęciowej” - plansza interaktywna
„Wyznaczanie celów terapii” - gra edukacyjna„Wyznaczanie celów terapii” - gra edukacyjna
„Ustalanie celów terapii – case study” - interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning„Ustalanie celów terapii – case study” - interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania
Materiały multimedialne mają podobny zakres tematyczny. Uczący się mogą korzystać z nich w dowolnej kolejności, jednak wcześniejsze zapoznanie się z planszą interaktywną wprowadzi uczącego się w zagadnienia związane ze źródłami wyznaczania celów w terapii zajęciowej i sposobem postępowania zespołu interdyscyplinarnego podczas ustalania celów terapeutycznych. Dzięki temu uczący się łatwiej przyswoi wiadomości dotyczące określania i wyznaczania celów dostosowanych do potrzeb pacjenta i jego rodziny zawarte w grze edukacyjnej.
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning jest pogłębieniem treści zawartych w planszy interaktywnej.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia
Tytuł materiału multimedialnego
Źródła wyznaczania celów terapii zajęciowej
Typ materiału multimedialnego
Plansza interaktywna
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Materiał zawiera treści dotyczące formułowania celów w terapii zajęciowej oraz określania ich rodzajów. Ponadto porusza zagadnienia kluczowe dla osób, które ustalają cele w procesie terapeutycznym oraz dokonują ich weryfikacji. Plansza daje możliwość usystematyzowania informacji na temat planowania terapii, a także poszerzenia terminologii stosowanej w terapii zajęciowej, jak np. zasada SMART.
Materiał multimedialny może być wykorzystany przez osobę uczącą się do samodzielnego zapoznania się z treściami dotyczącymi procesu planowania w terapii zajęciowej, formułowania celów terapeutycznych oraz oceny realizacji planu terapeutycznego, czyli weryfikacji celów.
Plansza interaktywna jest powiązana z grą edukacyjną oraz z interaktywnym narzędziem typu scenario‑based learning, a także z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
zadanie typu prawda czy fałsz „Rodzaje celów w terapii zajęciowej”,
krzyżówka „Zasady forowania celów”.
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego,
MED.13.5.4)2) opisuje formy indywidualne i grupowe organizacji zajęć terapii zajęciowej,
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności,
MED.13.5.4)4) dobiera techniki terapii zajęciowej oraz metody terapeutyczne do stanu psychofizycznego podopiecznego.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:
analizowanie informacji związanych z wyznaczaniem celów w terapii zajęciowej,
zapoznanie się z rodzajami celów terapeutycznych,
określenie zadań osób opracowujących cele terapeutyczne,
formułowanie celów terapeutycznych zgodnie z zasadą SMART.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
Osoba ucząca się może samodzielnie zapoznać się z planszą interaktywną i dokonać analizy informacji w niej zawartych.
Plansza interaktywna może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się i poszerzać jego zainteresowania lub zakres jego wiedzy.
Plansza interaktywna może zostać wykorzystana w procesie samokształcenia np. do:
powtórzenia materiału,
utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,
pracy nad projektem, np. na temat form aktywizacji uczestnika warsztatów terapii zajęciowej, które mogą być zawarte w strukturze planu terapii zajęciowej, aby zrealizować cel ogólny: doskonalenie równowagi statycznej,
utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy,
sformułowania przykładowych celów terapeutycznych, np. dotyczących zajęć w pracowni muzycznej, na podstawie studium przypadku,
poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową.
W celu lepszego utrwalenia i zrozumienia materiału osoba ucząca się może opracować np.:
mapę myśli, np. przedstawiającą strukturę formułowania celów terapeutycznych,
plakat, np. prezentujący dokumentację, która jest podstawą do formułowania celów terapeutycznych,
prezentację, np. przedstawiającą formułowanie celów terapeutycznych według zasady SMART,
graf, np. prezentujący etapy weryfikacji wyznaczonego celu,
prezentację multimedialną na wybrany temat, np. zadania zespołu interdyscyplinarnego podczas opracowywania celów terapeutycznych; sformułowanie celów terapii dla pacjenta po udarze niedokrwiennym według zasady SMART; opracowanie scenariusza zajęć w pracowni stolarskiej, który będzie wspierał osiągnięcie celu ogólnego: doskonalenie umiejętności koordynacji między obiema rękami; sposoby weryfikacji wyznaczonych celów w pracowni życia codziennego itp.,
zadania, np. dotyczące formułowania celów terapeutycznych w pracy z pacjentem z konkretną jednostką chorobową: stwardnieniem rozsianym, toczniem, epilepsją,
fiszki, np. zawierające informacje na temat cech dobrego celu terapeutycznego,
graf, np. ilustrujący postępowanie terapeuty zajęciowego i zespołu interdyscyplinarnego formułującego cele terapeutyczne,
broszurę lub ulotkę, np. dotyczącą możliwości współpracy zespołu interdyscyplinarnego z rodziną lub organizowania różnych form wsparcia dla rodziny z osobą niepełnosprawną w celu realizacji celów założonych w planie terapeutycznym.
Tytuł materiału multimedialnego
Wyznaczanie celów terapii
Typ materiału multimedialnego
Gra edukacyjna
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Celem gry edukacyjnej jest wyznaczenie jednego lub kilku celów terapii dla konkretnego pacjenta. Gra składa się z dwóch poziomów. Zadaniem gracza na każdym poziomie jest określenie jednego lub kilku celów terapii dla pięciorga pacjentów. Gracz zapoznaje się z diagnozą terapeutyczną uczestników terapii. Na podstawie opisu podopiecznego oraz jego diagnozy należy wybrać odpowiednie dla niego cele spośród możliwych do wyboru celów terapeutycznych. Gracz ma możliwość przejścia do zadań na poziomie zaawansowanym dopiero po zaliczeniu wszystkich zadań na poziomie podstawowym.
Materiał multimedialny może być wykorzystany przez osobę uczącą się do samodzielnego zapoznania się z treściami dotyczącymi poszczególnych elementów planowania terapii zajęciowej, głównie wyznaczania celów terapii.
Gra jest powiązana z planszą interaktywną oraz interaktywnym narzędziem typu scenario‑based learning, a także z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
zadanie z lukami „Wyznaczanie celów terapii”,
zadanie dobierania w pary „Elementy obrazowania problemów pacjenta na podstawie diagnozy”.
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego,
MED.13.5.4)2) opisuje formy indywidualne i grupowe organizacji zajęć terapii zajęciowej,
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności,
MED.13.5.4)4) dobiera techniki terapii zajęciowej oraz metody terapeutyczne do stanu psychofizycznego podopiecznego.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:
analizowanie informacji o funkcjonowaniu uczestnika zajęć terapeutycznych,
formułowanie celów terapeutycznych dla pacjenta,
stosowanie terminologii dotyczącej formułowania celów w terapii zajęciowej.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
Gra edukacyjna może zostać wykorzystana podczas samokształcenia do:
powtórzenia materiału,
utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,
opracowania prezentacji, np. na temat dokumentacji, na podstawie której zespół interdyscyplinarny formułuje cele terapeutyczne,
opracowania infografiki na temat form, technik i rodzajów terapii zajęciowej, które będą wspomagały osiągnięcie celu terapeutycznego, np. aktywizacji uczestnika warsztatów terapii zajęciowej w życiu społecznym,
pracy nad projektem, np. formułowanie celu terapeutycznego według zasady SMART – co należy wziąć pod uwagę dla dobra pacjenta/uczestnika terapii,
utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy dotyczącej analizowania informacji zawartych w dokumentacji medycznej i diagnozie uczestnika terapii,
przygotowania opisu przypadku lub listy pytań na podstawie studium przypadku, np. możliwe sytuacje problemowe w przypadku formułowania celów dla osób po amputacji kończyny górnej, osób z depresją lub schizofrenią,
poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową.
Materiał może być pomocny w utrwaleniu podstawowych pojęć dotyczących formułowania celów w terapii zajęciowej oraz sposobu postępowania terapeuty zajęciowego podczas planowania terapii i formułowania jej celów, a także w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego.
W celu lepszego zrozumienia i utrwalenia wiadomości uczący się może opracować:
graf dotyczący elementów planu terapii, które należy wziąć pod uwagę przy realizacji celów terapeutycznych,
plakat, np. na temat trudności, jakie mogą pojawić się podczas rozmowy terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego opiekunem prawnym, dotyczących omawiania i akceptacji celów zawartych w planie terapeutycznym,
webquest, np. cel terapeutyczny – istota formułowania celu terapii według zasady SMART,
analizę przypadku, np. planu terapii oraz celów terapeutycznych dla niewidzącego uczestnika terapii zajęciowej, które zawierają błędy,
schemat postępowania w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, które mogą mieć wpływ na zmianę planu terapii i celów terapeutycznych.
Tytuł materiału multimedialnego
Ustalanie celów terapii – case study
Typ materiału multimedialnego
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning zawiera treści dotyczące ustalania celów terapii na przykładzie konkretnych pacjentów. Gracz otrzymuje informacje o pacjentach: ich historię choroby, ograniczenia, trudności oraz zasoby, którymi dysponują. Jego zadaniem jest wybranie odpowiedniego celu terapeutycznego. Wybór celu niesie ze sobą konsekwencje i wpływa na losy pacjenta.
Materiał multimedialny może być wykorzystany przez osobę uczącą się do samodzielnego zapoznania się z treściami dotyczącymi celów terapii zajęciowej oraz podczas aktywności uczącego się mających na celu stworzenie planu terapeutycznego lub scenariuszy zajęć.
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning jest powiązane z planszą interaktywną oraz grą edukacyjną, a także z interaktywnym materiałem sprawdzającym uzupełnianie podpisów obrazka „Ustalanie celów”.
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego,
MED.13.5.4)2) opisuje formy indywidualne i grupowe organizacji zajęć terapii zajęciowej,
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności,
MED.13.5.4)4) dobiera techniki terapii zajęciowej oraz metody terapeutyczne do stanu psychofizycznego podopiecznego.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:
planowanie procesu terapii zajęciowej,
analizowanie informacji o funkcjonowaniu osoby z niepełnosprawnością,
zapoznanie się z elementami historii choroby i funkcjonowania pacjenta dotyczącymi planowania terapii,
formułowanie celów terapeutycznych dla pacjenta,
stosowanie terminologii dotyczącej formułowania celów w terapii zajęciowej.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning może zostać wykorzystane podczas samodzielnej nauki np. do:
powtórzenia materiału,
porządkowania i poszerzania wiedzy,
utrwalenia podstawowych pojęć dotyczących planowania procesu terapii zajęciowej oraz formułowania i ustalania celów terapeutycznych,
utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym.
Osoba ucząca się zapoznaje się z informacjami związanymi z dokumentacją wykorzystywaną w procesie planowania terapii i wyznaczania celów terapeutycznych przez terapeutę zajęciowego. W celu lepszego zrozumienia i utrwalenia wiadomości uczący się może opracować:
graf, np. dotyczący uzyskania informacji koniecznych do formułowania celów terapii,
plakat, np. na temat trudności, jakie mogą pojawić się podczas opracowywania planu terapeutycznego i ustalania celów terapii,
analizę przypadku, np. przygotowanie planu terapii oraz celów terapeutycznych dla pacjenta z rozedmą płuc,
metaplan, np. jak powinien wyglądać proces postępowania w przypadku ustalania celów terapeutycznych przez terapeutę zajęciowego,
prezentację multimedialną, np. na temat planu terapii zajęciowej, celów terapeutycznych ogólnych, celów terapeutycznych szczegółowych według zasady SMART, scenariusza zajęć w wybranej pracowni terapii zajęciowej,
analizę SWOT, np. celów terapeutycznych ogólnych i szczegółowych,
schemat postępowania w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń, które mogą mieć wpływ na zmianę planu terapii i celów terapeutycznych.
Multimedium i zawarte w nim informacje pobudzają kreatywność, aktywizują uczącego się i poszerzają jego zainteresowania lub zakres jego wiedzy, pomagają w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego.
Uczący się może w dowolnym czasie zapoznać się z przedstawionymi w materiale multimedialnym opisami i zanotować zagadnienia, które są dla niego niejasne. Uczący się może przygotować swoje notatki w postaci mapy myśli lub plakatu, które będą zawierały hasła związane z celami terapeutycznymi zawartymi w scenariuszach przedstawionych w multimedium – może te cele doprecyzować według zasady SMART.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie typu prawda czy fałsz „Rodzaje celów w terapii zajęciowej”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie zawiera sześć zdań na temat rodzajów celów w terapii zajęciowej i ich charakterystyki. Należy określić, czy stwierdzenia te są prawdziwe, czy fałszywe. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego i wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z planszą interaktywną „Źródła wyznaczania celów terapii zajęciowej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał jest powiązany z kryterium weryfikacji, zgodnie z którym uczący się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Krzyżówka „Zasady forowania celów”
Opis materiału sprawdzającego
Krzyżówka składa się z pięciu haseł dotyczących charakterystyki celów według zasady SMART, które należy odgadnąć, aby otrzymać rozwiązanie. Po uzupełnieniu krzyżówki należy wybrać odpowiednie cechy powiązane z hasłem głównym. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego i wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z planszą interaktywną „Źródła wyznaczania celów terapii zajęciowej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał jest powiązany z kryterium weryfikacji, zgodnie z którym uczący się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Uzupełnianie podpisów obrazka „Ustalanie celów”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie polega na dobraniu odpowiedniego opisu celu terapii zajęciowej do trzech ilustracji przedstawiających różne sprzęty. Jest to zadanie trudne.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego i wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z interaktywnym narzędziem typu scenario‑based learning „Ustalanie celów terapii – case study”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego,
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie z lukami „Wyznaczanie celów terapii”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie polega na uzupełnieniu luk w tekście przedstawiającym aktywności, dzięki którym realizowane są cele terapii zajęciowej. Jest to zadanie trudne.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego i wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z grą edukacyjną „Wyznaczanie celów terapii”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.5.4)1) wyznacza cele terapeutyczne dla podopiecznego,
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności,
MED.13.5.4)4) dobiera techniki terapii zajęciowej oraz metody terapeutyczne do stanu psychofizycznego podopiecznego.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie dobierania w pary „Elementy obrazowania problemów pacjenta na podstawie diagnozy”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie polega na dobraniu w pary cztery nazw chorób i zaburzeń z ich objawami. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego i wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z grą edukacyjną „Wyznaczanie celów terapii”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.5.4)3) dobiera metody, techniki terapii dla podopiecznego w odniesieniu do jego stanu zdrowia, potrzeb, problemów oraz stopnia niepełnosprawności,
MED.13.5.4)4) dobiera techniki terapii zajęciowej oraz metody terapeutyczne do stanu psychofizycznego podopiecznego.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału
Minimalne wymagania sprzętowe zgodne z wymaganiami zpe.gov.pl
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści