Dokumentacja techniczno‑obsługowa statku powietrznego
Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych — Technik mechanik lotniczy
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zdobędziesz lub utrwalisz wiedzę na tematy związane z dokumentacja techniczno‑obsługową statku powietrznego.
Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:
Zasób Gra edukacyjna Rozpoznawanie, opisywanie funkcji i przypisywanie lokalizacji przedstawionych na schematach elementów płatowca i zespołu napędowego statku powietrznego
Gra edukacyjna Rozpoznawanie, opisywanie funkcji i przypisywanie lokalizacji przedstawionych na schematach elementów płatowca i zespołu napędowego statku powietrznego
to gra edukacyjna, która ułatwi Ci przyswojenie wiadomości dotyczących elementów płatowca i zespołu napędowego statku powietrznego.
Zasób Gra edukacyjna Puzzle interaktywne — zadania mechanika lotniczego
Gra edukacyjna Puzzle interaktywne — zadania mechanika lotniczego
to gra interaktywna, która przybliży Ci zadania mechanika lotniczego.
Zasób Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning (gra decyzyjna) Dokumentacja techniczno obsługowa statków powietrznych
Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning (gra decyzyjna) Dokumentacja techniczno obsługowa statków powietrznych
to interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning, dzięki której poznasz wygląd i sposób uzupełniania dokumentacji techniczno obsługowych.
Zasób E‑book Dane obsługowe, regulacyjne, instrukcje montażu i inspekcji dotyczące obsługi statków powietrznych
E‑book Dane obsługowe, regulacyjne, instrukcje montażu i inspekcji dotyczące obsługi statków powietrznych
to e‑book, w którym zebrane są dla Ciebie informacje odnośnie do inspekcji statków powietrznych.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑zasobie.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przwodnik dla nauczyciela
Przwodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑zasobu w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie technik mechanik lotniczy.
W skład multimediów wchodzą gra edukacyjna, gra interaktywna, gra edukacyjna, interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning oraz e‑book. Przybliżają one wiadomości z zakresu dokumentacji techniczno‑obsługowej statku powietrznego.
Co może być ważne?
Wiele elementów, które pojawiają się w e‑materiale i są niezbędne do zrozumienia powinieneś już kiedyś widzieć.
E‑materiał zawiera samą esencję, stąd polecam Ci zapoznać się z jego treścią najpierw ogólnie, a potem jeśli zauważysz braki wiedzy z innych dziedzin — nadrabianie ich przy tym materiale.
Przykładowa ścieżka Twojego uczenia się
Aby dobrze opanować wiadomości dotyczącą dokumentacji techniczno‑obsługowej statku powietrznego, znając swój styl uczenia się, ja musiałbym postępować w poniższy sposób:
zapoznałbym się z e‑bookiem. Wstępnie przejrzał jego zawartość i zapisał listę „kamieni milowych” czyli działów, które powinieneś poznać.
jeśli czegoś bym nie rozumiał e‑booku — zaglądałbym na tym etapie dość często do słownika pojęć. W trakcie przeglądania innych materiałów również.
skoro poznałbym już informacje dotyczące danych obsługowych, regulacyjnych oraz zapoznałbyś się z zawartością instrukcji montażu i inspekcji dotyczących obsługi statków powietrznych — zabrałbym się za pierwszą grę — „Rozpoznawanie, opisywanie funkcji i przypisywanie lokalizacji przedstawionych na schematach elementów płatowca i zespołu napędowego statku powietrznego”. Kolejno, krok po kroku, analizowałbym i starał się zapamiętać informacje wykonując zadania związane z poziomem pierwszym, drugim i trzecim
po tym zabrałbym się za powtórzenie i użył do tego ćwiczenia pomijając ćwiczenie podsumowujące ().
i znów e‑materiał, tym razem grę „Puzzle interaktywne — zadania mechanika lotniczego”. Tu poznasz zagadnienia (i przećwiczysz je), które dotyczą sześciu przestrzeni edukacyjnych pod nazwami: NARZĘDZIA OBSŁUGOWE (2), MONTAŻ ELEMENTÓW STATKU POWIETRZNEGO (3), OŚWIETLENIE PODCZAS OBSŁUGI (2), LICENCJA MECHANIKA LOTNICZEGO (6), PRAWO LOTNICZE (3), SYMBOLE NA SAMOLOCIE (3). W nawiasie zawarta jest liczba poziomów, przez które musisz przejść.
w przedostatnim etapie zajrzałbym do „Interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning (gra decyzyjna) „Dokumentacja techniczno‑obsługowa statków powietrznych”. Tu wcielisz się w różne postacie: MECHANIKA OBSŁUGI LINIOWEJ, MECHANIKA OBSŁUGI BAZOWEJ, MECHANIKA NAPRAW KOMPOZYTOWYCH lub OSOBĘ WYKONUJĄCA BADANIA NIENISZCZĄCE. Poznasz ich zadania zawodowe i wykonasz ich symulacje.
w finale test wiedzy z ćwiczenia to właśnie po jego zrealizowaniu wiedziałbym czy wiem czy jeszcze raz muszę zajrzeć do materiału
dla powtórzenia za dwa dni jeszcze raz obejrzałbym do e‑booka, przeszedł gry i przeszedł jeszcze raz test.
Tak uczyłbym się ja. Jeśli masz podobnie to skorzystaj z tej ścieżki. Jeśli uważasz, że Twój pomysł na przyswojenie materiału będzie lepszy — użyj go
Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę
Nie bój się powtarzać. W ten sposób utrwalamy wiedzę. Jeśli do tego połączysz to z jakąś historią lub emocjami (byle pozytywnymi, bo po co się denerwować) — zapamiętanie prawie murowane.
Jeśli preferujesz uczenie się w grupie — skorzystaj z tego, że Ty nauczysz kolegów, a koledzy Ciebie na przykład opowiadając sobie co już wiecie.
I jeszcze internet — warto korzystać, ale zawsze sprawdzaj źródła, bo jest wiele nieścisłości i jeśli strona, z której korzystasz nie jest rzetelna — taka sama będzie Twoja wiedza. I trochę niebezpieczne byłoby dla mnie korzystać z Twojej pracy jako technika mechanika lotniczego, który się myli, albo nie wie gdzie można w instrukcjach znaleźć odpowiednią wiedzę. Po prostu strach latać.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści