Diagnozowanie stanu technicznego nadwozi pojazdów samochodowych
MOT.01. Diagnozowanie i naprawa nadwozi pojazdów samochodowych - Blacharz samochodowy 721306
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach Twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zdobędziesz lub utrwalisz wiedzę na tematy związane z diagnozowaniem stanu technicznego nadwozi pojazdów samochodowych
Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:
Sekwencje filmowe Metody diagnozowania stanu technicznego nadwozi
Sekwencje filmowe Metody diagnozowania stanu technicznego nadwozi
to 5 sekwencji filmowych dotyczących:
metod bezprzyrządowych oceny stanu technicznego nadwozia,
oceny uszkodzeń korozyjnych nadwozia,
diagnozowania geometrii nadwozia,
pomiarów kontrolnych uszkodzeń nadwozi w wyniku uszkodzeń mechanicznych (pokolizyjnych),
kontroli i pomiarów uszkodzeń wynikających z eksploatacji.
Gra „wcielanie się w rolę” Wykorzystanie wskazanej metody diagnostyki do oceny stanu technicznego nadwozia
Gra „wcielanie się w rolę” Wykorzystanie wskazanej metody diagnostyki do oceny stanu technicznego nadwozia
symuluje zadania polegające na doborze i zastosowaniu danej techniki/metody pomiarowej w określeniu stanu nadwozia pojazdu samochodowego.
E‑book Diagnoza stanu technicznego różnych elementów nadwozi pojazdów samochodowych
E‑book Diagnoza stanu technicznego różnych elementów nadwozi pojazdów samochodowych
pomoże przyswoić Ci treści dotyczące diagnozy elementów nośnych pojazdu, geometrii nadwozia stanu powłoki lakierowej oraz badanie szyb samochodowych pod kątem przepuszczalności światła.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przwodnik dla nauczyciela
Przwodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Metody diagnozowania stanu technicznego nadwoziSekwencje filmowe
Wykorzystanie wskazanej metody diagnostyki do oceny stanu technicznego nadwoziaGra „wcielanie się w rolę”
Diagnoza stanu technicznego różnych elementów nadwozi pojazdów samochodowychE-book
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
W skład multimediów wchodzą sekwencje filmowe, gra „wcielanie się w rolę” i e‑book. We wskazanych multimediach materiały zawierają informacje pomagające Ci w poznaniu metod diagnozowania stanu technicznego nadwozi pojazdów samochodowych.
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada komunikat zwrotny, dzięki któremu dowiesz się, co już wiesz, a co jeszcze należy uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiałusłowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, które informacje pochodzące z niego są według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela. Obejrzyj sekwencje filmowe i zapoznaj się z e‑e-bookiem. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od gry lub materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, lepszym początkiem będą sekwencje filmowe, które poszerzysz e‑bookiem. Na koniec weź udział w grze lub skorzystaj z interaktywnych materiałów sprawdzających.
Analizując e‑materiały (szczególnie sekwencje filmowe), zastanawiaj się, co by to było, gdyby pewne elementy diagnozy się nie pojawiły. Wymyśl inną procedurę związaną z diagnozowaniem stanu nadwozia. Wykorzystaj swoje doświadczenia, wyniki obserwacji rzeczywistości lub po prostu bądź kreatywny.
Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu — dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Naukę podziel na fragmenty (np. skup się na diagnozie elementów nośnych, którą rozpoczniesz od obejrzenia filmu, by potem zajrzeć do e‑booka i przejść do kolejnego zagadnienia). Po przeczytaniu któregoś zagadnienia opowiedz własnymi słowami, czego się nauczyłeś lub o czym był materiał. Wyobraź sobie, że jesteś na egzaminie. Stań i mów na głos, jak gdybyś był na scenie bądź odpowiadał na pytania egzaminacyjne.
Bardzo ważne jest to, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Zaparz sobie herbatę, wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, odetchnij głęboko, ale
nie zaglądaj wtedy do smartfonu. To ma być pauza od bodźców, a nie informacje dla mózgu. Telefon odstaw na bok podczas nauki. Nawet wyciszony kradnie Twoją uwagę. A czas przeznaczony na uczenie tracisz, przełączając się między źródłami wiedzy o świecie i tzw. rozpraszaczami.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści