Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Materiały multimedialne zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają Ci przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych” składa się z czterech materiałów multimedialnych.
Film instruktażowy - tutorial
Podstawowe zagadnienia związane z obróbką ręczną blachy i profili kształtowych
Film instruktażowy - tutorialPodstawowe zagadnienia związane z obróbką ręczną blachy i profili kształtowych
zaprezentuje Ci ogólną organizację i pracę wydziału obróbki ręcznej w tym kolejne etapy procesów technologicznych, podczas których realizowana jest obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych oraz kolejne operacje i czynności technologiczne wykonywane podczas obróbki ręcznej wyrobów z blachy i profili kształtowych,Galeria zdjęć
Wydział obróbki ręcznej blacharni
Galeria zdjęćWydział obróbki ręcznej blacharni
przedstawi Ci obróbkę ręczną wyrobów z blachy i profili kształtowych wykonywaną w zakładzie blacharskim, a w szczególności techniki obróbki.Wycieczka wirtualna
Zakład blacharski
Wycieczka wirtualnaZakład blacharski
odbywa się po zakładzie blacharskim, gdzie realizowana jest obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych. Dzięki niej poznasz być może swoje przyszłe stanowisko pracy,E‑book
Wykonywanie podstawowych operacji obróbki ręcznej
E‑bookWykonywanie podstawowych operacji obróbki ręcznej
zawiera treści dotyczące wykonywania podstawowych operacji obróbki ręcznej wyrobów z blachy i profili kształtowych.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przwodnik dla nauczyciela
Przwodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
, objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Podstawowe zagadnienia związane z obróbką ręczną blachy i profili kształtowych
Film instruktażowy - tutorial
- Wydział obróbki ręcznej blacharni
Galeria zdjęć
- Zakład blacharski
Wycieczka wirtualna
- Wykonywanie podstawowych operacji obróbki ręcznej
E-book
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie blacharz.
W skład multimediów wchodzi film instruktażowy (tutorial), galeria zdjęć, wycieczka wirtualna oraz e‑book. Przybliżą Ci one wiadomości z zakresu obróbki ręcznej wyrobów z blachy i profili kształtowych.
Co może być ważne?
Zmieniaj multimedia, jeśli się znudzisz. Zaczynając od filmu możesz przejść za chwilę do wirtualnej wycieczki, żeby poszukać opisów procesu w galerii zdjęć oraz wszelkich informacji w e‑book'u. Te zmiany powodują, że w różnych ujęciach tego samego tematu będziesz poszerzał swoją wiedzę.
Nie ulegnij jednak pokusie zaniedbania któregokolwiek z materiałów myśląc, że są o tym samym. Mówią o procesach, narzędziach, przyrządach pomiarowych i błędach w obróbce, ale w różny sposób i różnym ujęciu.
Dlatego warto poznać wszystkie punkty widzenia z tych materiałów.
Przykładowa ścieżka Twojego uczenia się
Aby dobrze opanować materiał z zakresu obróbki ręcznej blach i profili kształtowych ja musiałbym postępować w poniższy sposób:
przeczytałbym jeszcze raz strukturę materiału, żeby dowiedzieć się o czym są elementy e‑materiału. Powrót do struktury materiałuPowrót do struktury materiału,
przejrzałbym wstępnie e‑book i zapoznał się z technikami obróbki blachy,
obejrzałbym film, ale tylko po to aby zobaczyć jak wiele materiału ona zawiera,
sprawdziłbym, ile zapamiętałem z niej po pierwszym obejrzeniu
zajrzałbym do galerii zdjęć zapoznając się w inny sposób z technikami obróbki blachy. Zacząłbym przyswajać wiedzę czytając dokładnie opisy.
to samo zrobiłbym zaraz z e‑bookiem, aby porównać zakres materiału w obu materiałach,
przeszedłbym wycieczkę wirtualną poznając przestrzeń pracy w zakładzie blacharskim, obejrzałbym ją wstępnie (orientacja przestrzeni i wydziałów)
wykonałbym ćwiczenie 3 - tekst wiedzy
teraz wróciłbym do dokładnego obejrzenia filmu (długi, ale zawiera wiele szczegółów),
na podstawie wirtualnej wycieczki starałbym się poznać maszyny w warsztacie i ich zadania oraz na tej podstawie zadania blacharza,
teraz tylko trzeba powtarzać i się sprawdzać,
dla powtórzenia za dwa dni jeszcze raz obejrzałbym film, przeczytał e‑book i ewentualnie wykonał test z ćwiczenia 3
To jest moja ścieżka, swoją warto zaprojektować na bazie tego, że „wiesz, co jesz” intelektualnie. Najlepiej tak jak Tobie to pasuje.
Oczywiście możesz też skorzystać z mojej podpowiedzi.
Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę
Każdy z nas ma własny sposób logicznego postrzegania świata i odbiera ten świat selektywnie według własnych preferencjami i zainteresowań. Selektywny to znaczy taki, który w danym momencie jest odpowiedni dla danej osoby.
Jeśli jednego dnia jesteś zmęczony i przytłoczony ilością nowego materiału z innych przestrzeni - użyj wirtualnej wycieczki dla zaciekawienia się. Jeśli to początek dnia - śmiało próbuj zdobyć nową wiedzę czytając e‑book lub oglądając film.
Po pracy w grupie popracuj sam, po aktywności intelektualnej, która wymaga kreatywnego wymyślania - obejrzyj film (biernie zdobywasz wiedzę).
W różnych sytuacjach każdy może odbierać silniej lub słabiej informacje przekazywane w tych e‑materiałach. jest to naturalne, bo to naturalna wrażliwości bodźce (różnego rodzaju).
Można wręcz powiedzieć, że najlepszym sposobem uczenia się jest ...
... Twój własny sposób.
Jeśli go znasz - zastosuj, jeśli nie poznaj i ... zastosuj.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści