Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.
Sekwencje filmowe – Formy spędzania czasu wolnego przez klientów imprez turystycznychSekwencje filmowe – Formy spędzania czasu wolnego przez klientów imprez turystycznych
Film edukacyjny – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając miejsce realizacji imprezyFilm edukacyjny – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając miejsce realizacji imprezy
Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczneInteraktywne narzędzia typu scenario‑based learning – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie animator czasu wolnego.
Materiały multimedialne zawierają najistotniejsze informacje dotyczące czynności zawodowych wykonywanych przez animatora czasu wolnego, w tym animatora dziecięcego, animatora sportowego i młodzieżowego, show animatora, animatora integracyjnego oraz animatora seniora. Dają możliwość zaplanowania i wykonania ćwiczeń jako dziecięcy animator wolnego czasu podczas imprezy Kids Clubie w hotelu w Polsce, a także wirtualnego organizowania czasu wolnego dla uczestników imprez turystycznych z uwzględnieniem różnych grup uczestników, pory roku, warunków atmosferycznych czy miejsca. To pozwoli Ci nauczyć się, jak rozwiązywać pojawiające się problemy i uczyć się poprzez analizowanie konkretnych przypadków.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci sprawdzenie poziomu własnej wiedzy, uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej, a to stanowi doskonałą formę nauki.
Zgromadzone w tym e‑materiale materiały pozwolą Ci rozwinąć wyobraźnię przestrzenną poprzez umożliwianie poznania zasad i tajników pracy animatora czasu wolnego.
Sekwencje filmowe – Formy spędzania czasu wolnego przez klientów imprez turystycznych
Po zapoznaniu się z sekwencjami filmowymi możesz przygotować notatki w formie graficznej, która będzie dla Ciebie najwygodniejsza, aby uporządkować wiedzę. Możesz też stworzyć mapę myśli i podzielić się nią z innymi uczniami lub ze znajomymi.
Film edukacyjny – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając miejsce realizacji imprezy
Zapoznaj się z treścią multimedium. Przygotuj 10 pytań quizowych na podstawie tych treści. Gotowy quiz zamieść w internecie, najlepiej na ogólnodostępnych platformach edukacyjnych.
Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne
Na podstawie gry możesz przygotować własne scenariusze i instrukcję. Twoja instrukcja może zawierać rysunki i schematy, które będą zrozumiałe tylko dla Ciebie albo może być komiksem, algorytmem. To zależy od Ciebie i Twojej wyobraźni. Najważniejsze, aby za pomocą tej instrukcji ułatwić sobie zapamiętanie wszystkich czynności.
Możesz też porównać swoją instrukcję z propozycjami innych uczniów i przekonać się, czy rozumiesz ich instrukcje. Pamiętaj, by korzystać z zasobów całego internetu.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy;
OS X 10.11.6 lub nowszy;
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100;
Firefox w wersji 62.0.2;
Safari w wersji 11.1;
Opera w wersji 55.0.2994.44;
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści