E-materiały do kształcenia zawodowego

Animator czasu wolnego

HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych - Technik organizacji turystyki 422104

Przewodnik dla uczącego się

Spis treści

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

  1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

  1. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.

  1. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD1GMIoSwZInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDUKV12zKQSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaDXR1spuCdPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDFpt7BPe8Przewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDc8HbEaPQNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDiaw3XZtwInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Jak korzystać z e‑materiału?

  • Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie animator czasu wolnego.

  • Materiały multimedialne zawierają najistotniejsze informacje dotyczące czynności zawodowych wykonywanych przez animatora czasu wolnego, w tym animatora dziecięcego, animatora sportowego i młodzieżowego, show animatora, animatora integracyjnego oraz animatora seniora. Dają możliwość zaplanowania i wykonania ćwiczeń jako dziecięcy animator wolnego czasu podczas imprezy Kids Clubie w hotelu w Polsce, a także wirtualnego organizowania czasu wolnego dla uczestników imprez turystycznych z uwzględnieniem różnych grup uczestników, pory roku, warunków atmosferycznych czy miejsca. To pozwoli Ci nauczyć się, jak rozwiązywać pojawiające się problemy i uczyć się poprzez analizowanie konkretnych przypadków.

  • Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci sprawdzenie poziomu własnej wiedzy, uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej, a to stanowi doskonałą formę nauki.

  • Zgromadzone w tym e‑materiale materiały pozwolą Ci rozwinąć wyobraźnię przestrzenną poprzez umożliwianie poznania zasad i tajników pracy animatora czasu wolnego.

Sekwencje filmowe – Formy spędzania czasu wolnego przez klientów imprez turystycznych

Po zapoznaniu się z sekwencjami filmowymi możesz przygotować notatki w formie graficznej, która będzie dla Ciebie najwygodniejsza, aby uporządkować wiedzę. Możesz też stworzyć mapę myśli i podzielić się nią z innymi uczniami lub ze znajomymi.

Film edukacyjny – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając miejsce realizacji imprezy

Zapoznaj się z treścią multimedium. Przygotuj 10 pytań quizowych na podstawie tych treści. Gotowy quiz zamieść w internecie, najlepiej na ogólnodostępnych platformach edukacyjnych.

Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning – Organizowanie czasu wolnego uczestników imprezy turystycznej, uwzględniając ich możliwości, porę roku i warunki atmosferyczne

Na podstawie gry możesz przygotować własne scenariusze i instrukcję. Twoja instrukcja może zawierać rysunki i schematy, które będą zrozumiałe tylko dla Ciebie albo może być komiksem, algorytmem. To zależy od Ciebie i Twojej wyobraźni. Najważniejsze, aby za pomocą tej instrukcji ułatwić sobie zapamiętanie wszystkich czynności.

Możesz też porównać swoją instrukcję z propozycjami innych uczniów i przekonać się, czy rozumiesz ich instrukcje. Pamiętaj, by korzystać z zasobów całego internetu.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy;

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Rgo1bZGTD7ObL
(Uzupełnij).