Diagnostyka nawierzchni
TKO.03. Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg kolejowych - Technik budownictwa kolejowego 311220
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑zasobu
Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach Twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zdobędziesz lub utrwalisz wiedzę związaną z diagnostyką nawierzchni.
Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:
Wycieczka wirtualna Ocena nawierzchni
Wycieczka wirtualna Ocena nawierzchni
. Pozwala Ci na odbieranie doznań związanych z przedstawieniem toru kolejowego za pomocą obrazu. Zobaczysz komputerową kreację toru kolejowego ( tor klasyczny tor bezstykowy). Będziesz czuł się jak toromistrz w czasie obchodu linii kolejowej. Będziesz miał możliwość obserwacji toru wraz z jego nieprawidłowościami (podkładów, złączek i szyn).
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przwodnik dla nauczyciela
Przwodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodach technik budownictwa kolejowego.
W skład multimediów wchodzą wirtualna wycieczka i interaktywne materiały sprawdzające oraz słownik pojęć do e‑materiału.
Ważnym elementem przy pracy związanej ze zdobywaniem wiedzy dotyczącej diagnostyki nawierzchni jest dokładność analizy przestrzeni, spostrzegawczość i umiejętność rozpoznawania usterek. To także dodatkowa korzyść z ich studiowania.
Jeśli miałbym się od nowa uczyć tych zagadnień, to:
zapoznałbym się z wirtualną wycieczką (tym co ona przedstawia). Idealne byłoby przeanalizowanie przestrzeni rzeczywistej zobrazowanej wycieczką wirtualną, ale ona nie jest dla Ciebie dostępna.
wynotowałbym pojęcia których nie rozumiem i poszukał ich w słowniku. Inną wersją mogło być ciągłe przechodzenie z wycieczki wirtualnej do słownika i ze słownika do wycieczki wirtualnej, ale mogłoby to być kłopotliwe i czasochłonne (przełączanie się)
sprawdziłbym swoją wiedzę w teście złożonym z pytań
jeszcze raz zajrzał do wycieczki wirtualnej.
Finalnie zawsze jeśli byłbym blisko torowiska zwracałbym uwagę na usterki występujące w nawierzchni.
Ale to moja ścieżka, swoją możesz zaplanować sam. Dlatego:
ZANIM ZACZNIESZ — PRZEJRZYJ MATERIAŁ.
Wtedy idealnie dopasujesz go do siebie (kolejność materiałów, bo niektóre materiały poszerzą Twoją wiedzę (wycieczka wirtualna i słownik pojęć), inne ją przećwiczą (ćwiczenia sprawdzające).
Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę
Ćwicz spostrzegawczość związana z badaną przestrzenią. To nie musi być torowisko. Ważne żebyś nauczył się dostrzegać różnice między stanem faktycznym (tak powinno być) i stanem zastanym (tak jest).
Wyobrażaj sobie, co by się stało, jeślibyś jako pracownik pracujących jako toromistrz nie wykrył takiej usterki.
Dowiedz się więcej z internetu na czym polega usuwanie znalezionych przez Ciebie usterek.
Skorzystaj z testów — Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiałach. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Możesz materiał analizować sam, indywidualnie, ale polecam pracę w grupie.
Jeśli nie jesteś typem osoby, która preferuje pracę grupową, pamiętaj, że warto zainwestować w nią swój czas. Umiejętności społeczne, które wykształcisz podczas pracy z innymi są bardzo ważne w pracy jako jedna z osób zajmujących się torowiskiem. Szczególnie ważna jest komunikacja interpersonalna. Wiedząc bardzo dużo, ale nie mając umiejętności nie będziesz dobrym specjalistą.
Podczas pracy w grupie znajdź własną rolę i tak zorganizuj swoją pracę, aby być jednocześnie częścią zespołu i zadbać o „przestrzeń” dla siebie. Będziesz razem ale też osobno.
Grupa trzech osób to też grupa. Jeśli problemem jest dla Ciebie jest duża liczba osób — zacznij od małej grupy. I pamiętaj, że od razu nie musisz być jej liderem. W małej grupie możesz zacząć od wzajemnego przepytywania się przed kartkówką z innym uczniem lub z kimś z rodziny. Rozwijaj umiejętności społeczne — to ważny aspekt Twojej przyszłej pracy.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści





