Przewodnik dla uczącego się
Autor przewodnika: Danuta Rak
Konsultant przewodnika: Marek Magniszewski
Spis treści
Podstawowe informacje o e‑materialePodstawowe informacje o e‑materiale
Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształceniaWskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia
Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiałuOpis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiałuMinimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału
Podstawowe informacje o e‑materiale
Tytuł e‑materiału
Udzielanie pierwszej pomocy
Nazwa i symbol cyfrowy zawodu
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy 325509
Kod i nazwa kwalifikacji
BPO.01. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy
Efekty kształcenia i odpowiadające im kryteria weryfikacji właściwe dla e‑materiału
Osoba ucząca się:
BPO.01.1.1) opisuje zakres praw i obowiązków pracownika oraz pracodawcy wynikających z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy:
BPO.01.1.1)3) wskazuje prawa i obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
BPO.01.1.9) udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego:
BPO.01.1.9)1) opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego,
BPO.01.1.9)2) ocenia sytuację poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego,
BPO.01.1.9)3) zabezpiecza siebie, poszkodowanego i miejsce wypadku,
BPO.01.1.9)4) układa poszkodowanego w pozycji bezpiecznej,
BPO.01.1.9)5) powiadamia odpowiednie służby,
BPO.01.1.9)6) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie,
BPO.01.1.9)7) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar,
BPO.01.1.9)8) wykonuje resuscytację krążeniowo‑oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji.
Cele ogólne e‑materiału
E‑materiał wspiera osiąganie celu kształcenia określonego dla kwalifikacji BPO.01. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy: udziela pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Struktura e‑materiału, tytuły materiałów multimedialnych wraz z ich typem
„ABC pierwszej pomocy” - film edukacyjny„ABC pierwszej pomocy” - film edukacyjny
„Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego” - grafika interaktywna„Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego” - grafika interaktywna
„Organizacja pierwszej pomocy” - plansza interaktywna„Organizacja pierwszej pomocy” - plansza interaktywna
„Udzielam pierwszej pomocy” - gra edukacyjna„Udzielam pierwszej pomocy” - gra edukacyjna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania
Plansza interaktywna zawiera formalne informacje na temat organizacji systemu udzielania pierwszej pomocy. Uczący się może się z nią zapoznać w pierwszej kolejności. Kolejnymi mediami powinny być film edukacyjny oraz grafika interaktywna.
Gra edukacyjna może być wykorzystana jako podsumowanie procesu nauki.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia
Tytuł materiału multimedialnego
ABC pierwszej pomocy
Typ materiału multimedialnego
Film edukacyjny
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Film edukacyjny przedstawia:
etapy udzielania pierwszej pomocy, w tym: zabezpieczenie miejsca wypadku, ocenę stanu poszkodowanego, zgłoszenie wypadku, rozmowę z dyspozytorem,
prowadzenie resuscytacji krążeniowo‑oddechowej,
obsługę i zastosowanie urządzenia służącego do przeprowadzania zabiegu defibrylacji serca.
Pod filmem znajdują się dodatkowe informacje prezentujące:
wykaz możliwych przyczyn powodujących nagłe stany zagrożenia zdrowotnego u człowieka,
procedurę udzielania pierwszej pomocy,
schemat postępowania przy ocenie stanu poszkodowanego,
kolejność udzielania informacji dyspozytorowi,
prowadzenie resuscytacji krążeniowo‑oddechowej,
rozpoznanie zatrzymania krążenia,
obsługa i zastosowanie urządzenia służącego do przeprowadzania zabiegu defibrylacji serca,
rodzaje aparatów służących do przeprowadzania zabiegu defibrylacji serca.
Materiał jest powiązany z grafiką interaktywną „Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego”, planszą interaktywną „Organizacja pierwszej pomocy”, grą edukacyjną „Udzielam pierwszej pomocy”, słownikiem pojęć oraz z następującymi kryteriami weryfikacji:
BPO.01.1.9)1) opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego,
BPO.01.1.9) 2) ocenia sytuację poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego,
BPO.01.1.9) 3) zabezpiecza siebie, poszkodowanego i miejsce wypadku,
BPO.01.1.9) 5) powiadamia odpowiednie służby,
BPO.01.1.9)4) układa poszkodowanego w pozycji bezpiecznej,
BPO.01.1.9)8) wykonuje resuscytację krążeniowo‑oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji.
Film jest powiązany z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
zadaniem ukierunkowanym na uporządkowanie „Resuscytacja krążeniowo‑oddechowa”,
zadaniem z lukami „Przyczyny nagłego stanu zagrożenia zdrowotnego”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Film edukacyjny wspiera osiągnięcie następującego celu: udzielanie pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
podczas oglądania filmu uczący się mogą zapisywać pytania lub wątpliwości, które następnie wyjaśniają, korzystając ze słownika, bibliografii lub netografii,
przygotowanie do egzaminu eksternistycznego zawodowego – na podstawie filmu edukacyjnego uczący się mogą prezentować udzielanie pierwszej pomocy lub rozwiązywać testy teoretyczne,
praca nad prezentacją lub referatem – uczący się może indywidualnie przygotować prezentację lub referat, np. pierwsza pomoc przedmedyczna w przypadku podejrzenia zawału serca,
indywidualne powtórzenie materiału,
uczący się może opracować mapę najbliższej okolicy z zaznaczonymi miejscami umieszczenia urządzeń służących do przeprowadzania zabiegu defibrylacji serca.
Tytuł materiału multimedialnego
Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego
Typ materiału multimedialnego
Grafika interaktywna
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Grafika interaktywna przedstawia:
urazowe stany nagłego zagrożenia życia, takie jak: krwotok zewnętrzny, złamanie, oparzenie, zmiażdżenie, amputacja,
nieurazowe stany nagłego zagrożenia życia, takie jak: omdlenie, zawał, udar,
numery alarmowe służb ratowniczych.
Materiał jest powiązany z filmem edukacyjnym „ABC pierwszej pomocy”, planszą interaktywną „Organizacja pierwszej pomocy”, grą edukacyjną „Udzielam pierwszej pomocy” oraz z następującymi kryteriami weryfikacji:
BPO.01.1.9)1) opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego,
BPO.01.1.9)2) ocenia sytuację poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego,
BPO.01.1.9)5) powiadamia odpowiednie służby,
BPO.01.1.9)6) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie,
BPO.01.1.9)7) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar.
Grafika interaktywna jest powiązana z następującymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
zadaniem z możliwością uzupełniania podpisów obrazka „Urazowe stany nagłego zagrożenia zdrowotnego”,
zadaniem z lukami „Przyczyny nagłego stanu zagrożenia zdrowotnego”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Grafika interaktywna wspiera osiągnięcie następującego celu: udzielanie pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
podczas oglądania grafiki uczący się mogą zapisywać pytania lub wątpliwości, które następnie wyjaśniają, korzystając ze słownika, bibliografii lub netografii,
przygotowanie do egzaminu eksternistycznego zawodowego – na podstawie grafiki interaktywnej uczący się mogą prezentować udzielanie pierwszej pomocy w stanach urazowych i nieurazowych nagłego zagrożenia zdrowotnego lub rozwiązywać testy teoretyczne,
praca nad prezentacją lub referatem – uczący się może przygotować prezentację lub referat, dotyczący np. pierwszej pomocy przedmedycznej w przypadku krwotoku z nosa lub podejrzenia udaru.
Tytuł materiału multimedialnego
Organizacja pierwszej pomocy
Typ materiału multimedialnego
Plansza interaktywna
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Plansza interaktywna przedstawia:
definicję pierwszej pomocy przedmedycznej,
podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy,
udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej,
wezwanie zespołu ratownictwa medycznego,
zasady organizacji systemu pierwszej pomocy w zakładzie pracy,
podstawowe wyposażenie apteczki pierwszej pomocy.
Materiał jest powiązany z filmem edukacyjnym „ABC pierwszej pomocy”, grafiką interaktywną „Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego”, grą edukacyjną „Udzielam pierwszej pomocy” oraz z następującymi kryteriami weryfikacji:
BPO.01.1.1)1) analizuje podstawowe przepisy prawa, prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i ochroną środowiska,
BPO.01.1.9)5) powiadamia odpowiednie służby.
Plansza interaktywna jest powiązana interaktywnym materiałem sprawdzającym: zadaniem z możliwością wskazywania poprawnej odpowiedzi „Obowiązki pracodawcy w zakresie organizacji systemu pierwszej pomocy”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Plansza interaktywna wspiera osiągnięcie następującego celu: organizacja i udzielanie pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
podczas oglądania planszy uczący się mogą zapisywać pytania lub wątpliwości, które następnie wyjaśniają, korzystając ze słownika, bibliografii lub netografii,
przygotowanie do egzaminu eksternistycznego zawodowego – na podstawie planszy interaktywnej uczący się mogą omawiać akty prawne regulujące pierwszą pomoc przedmedyczną i system ratownictwa medycznego lub rozwiązywać testy teoretyczne,
praca nad prezentacją lub referatem – uczący się może przygotować prezentację lub referat, dotyczący np. organizacji pierwszej pomocy,
powtórzenie materiału – na podstawie planszy interaktywnej uczący się może powtórzyć materiał, np. zapisać własną rozmowę z dyspozytorem ratownictwa medycznego w przypadku podejrzenia udaru.
Tytuł materiału multimedialnego
Udzielam pierwszej pomocy
Typ materiału multimedialnego
Gra edukacyjna
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Gra edukacyjna „Udzielam pierwszej pomocy” składa się z trzech poziomów o różnym stopniu trudności, począwszy od najłatwiejszego. Uczący się wciela się w rolę osoby udzielającej pierwszej pomocy. Jego zadaniem jest przejść kolejno wszystkie poziomy:
poziom 1 – podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w przypadku krwotoku z nosa, zmiażdżenia dłoni z silnym krwawieniem, amputacji palca u dłoni, otwartego złamania, niewielkiego oparzenia termicznego, omdlenia,
poziom 2 – ocena stanu osoby z nagłym zatrzymaniem krążenia,
poziom 3 – schemat postępowania podczas prowadzenia resuscytacji krążeniowo‑oddechowej.
W trakcie gry nie ma możliwości pominięcia żadnego pytania. Aby przejść z poziomu 1 do poziomu 2, uczący się musi poprawnie przejść trzy sytuacje. Po udzielaniu odpowiedzi (błędnej lub poprawnej) uczący się otrzymuje informację zwrotną.
Celem gry edukacyjnej jest sprawdzenie reakcji na zagrożenia dla zdrowia i życia, a także wiedzy i umiejętności w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Materiał jest powiązany z filmem edukacyjnym „ABC pierwszej pomocy”, grafiką interaktywną „Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego”, planszą interaktywną „Organizacja pierwszej pomocy” oraz z następującymi kryteriami weryfikacji:
BPO.01.1.9)1) opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego,
BPO.01.1.9)2) ocenia sytuację poszkodowanego na podstawie analizy objawów obserwowanych u poszkodowanego,
BPO.01.1.9)3) zabezpiecza siebie, poszkodowanego i miejsce wypadku,
BPO.01.1.9)5) powiadamia odpowiednie służby,
BPO.01.1.9)6) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie,
BPO.01.1.9)7) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar,
BPO.01.1.9)8) wykonuje resuscytację krążeniowo‑oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji.
Gra edukacyjna powiązana jest z interaktywnym materiałem sprawdzającym zadanie typu prawda czy fałsz „Prawda i mity o udzielaniu pierwszej pomocy”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Gra edukacyjna wspiera osiągnięcie następującego celu: udzielanie pierwszej pomocy w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
podczas korzystania z gry uczący się mogą zapisywać pytania lub wątpliwości, które następnie wyjaśnią korzystając ze słownika, bibliografii lub netografii,
przygotowanie do egzaminu eksternistycznego zawodowego – na podstawie gry edukacyjnej uczący się mogą omawiać zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazowych lub nieurazowych nagłych stanów zagrożenia lub rozwiązywać testy teoretyczne,
praca nad prezentacją lub referatem – uczący się może indywidualnie przygotować prezentację lub referat, dotyczący np. pierwszej pomocy przedmedycznej w przypadku amputacji ręki przez maszynę,
powtórzenie materiału – uczący się może powtórzyć materiał, np. na podstawie gry edukacyjnej opisać przeprowadzenie resuscytacji krążeniowo‑oddechowej (RKO).
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie z możliwością uzupełniania podpisów obrazka „Urazowe stany nagłego zagrożenia zdrowotnego”
Opis materiału sprawdzającego
Uczący się ma za zadanie przyporządkować ilustracje do opisu czynności wykonywanych w ramach pierwszej pomocy. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.
Zadanie jest powiązane z grafiką interaktywną „Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał sprawdzający ma na celu utrwalenie wiadomości na temat udzielania pierwszej pomocy i rozpoznawania pierwszych symptomów nagłego zagrożenia życia i zdrowia.
Kryteria weryfikacji powiązane z zadaniem:
BPO.01.1.9)1) opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego,
BPO.01.1.9)6) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie,
BPO.01.1.9)7) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie ukierunkowane na uporządkowanie „Resuscytacja krążeniowo‑oddechowa”
Opis materiału sprawdzającego
Uczący się ma za zadanie uporządkować we właściwej kolejności czynności wykonywane w ramach pierwszej pomocy w przypadku nagłego zatrzymania krążenia. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego.
Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „ABC pierwszej pomocy”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał sprawdzający ma na celu utrwalenie umiejętności wykonywania czynności ratowniczych w przypadku nagłego zatrzymania krążenia.
Kryterium weryfikacji powiązane z zadaniem: BPO.01.1.9)8) wykonuje resuscytację krążeniowo‑oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie z lukami „Przyczyny nagłego stanu zagrożenia zdrowotnego”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie zawiera tekst dotyczący nagłego zatrzymania krążenia. Uczący się ma wskazać poprawne odpowiedzi. Jest to zadanie łatwe.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, które wskażą uczącemu się jego mocne strony oraz drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie powiązane jest z filmem edukacyjnym „ABC pierwszej pomocy” oraz grafiką interaktywną „Postępowanie w urazowych i nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał sprawdzający ma na celu utrwalenie umiejętności wykonywania czynności ratowniczych w przypadku nagłego zatrzymania krążenia.
Kryterium weryfikacji powiązane z zadaniem: BPO.01.1.9)8) wykonuje resuscytację krążeniowo‑oddechową na fantomie zgodnie z wytycznymi Polskiej Rady Resuscytacji i Europejskiej Rady Resuscytacji.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie typu prawda czy fałsz „Prawda i mity o udzielaniu pierwszej pomocy”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie polega na ocenie, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, które wskażą uczącemu się jego mocne strony oraz drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie powiązane jest z grą edukacyjną „Udzielam pierwszej pomocy”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał sprawdzający ma na celu utrwalenie wiadomości na temat udzielania pierwszej pomocy i rozpoznawania pierwszych symptomów nagłego zagrożenia życia i zdrowia.
Kryteria weryfikacji powiązane z zadaniem:
BPO.01.1.9)1) opisuje podstawowe symptomy wskazujące na stany nagłego zagrożenia zdrowotnego,
BPO.01.1.9)6) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w urazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. krwotok, zmiażdżenie, amputacja, złamanie, oparzenie,
BPO.01.1.9)7) prezentuje udzielanie pierwszej pomocy w nieurazowych stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, np. omdlenie, zawał, udar.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie z możliwością wskazywania poprawnej odpowiedzi „Obowiązki pracodawcy w zakresie organizacji systemu pierwszej pomocy”
Opis materiału sprawdzającego
Materiał składa się z dziewięciu zdań, z których część opisuje obowiązki pracodawcy w zakresie organizacji systemu pierwszej pomocy. Zadaniem uczącego się jest wskazanie wszystkich poprawnych stwierdzeń. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtórzenia wykonania ćwiczenia i jego sprawdzenia, aż do momentu wykonania go w pełni poprawnie,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, które wskażą uczącemu się jego mocne strony oraz drogi osiągnięcia sukcesu.
Materiał powiązany jest z planszą interaktywną „Organizacja pierwszej pomocy”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał sprawdzający ma na celu utrwalenie wiadomości na temat obowiązków pracodawcy w zakresie organizacji systemu pierwszej pomocy.
Kryterium weryfikacji powiązane z zadaniem: BPO.01.1.1)3) wskazuje prawa i obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału
Minimalne wymagania sprzętowe zgodne z wymaganiami zpe.gov.pl
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści