Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1
R18xpQXRgdkkj
Dokończ zdanie.
Jedną z form marketingu politycznego jest… Możliwe odpowiedzi: 1. strategia wyborcza., 2. strategia militarna., 3. strategia produktowa., 4. strategiczne zarządzanie.
R1H0bUG86UMlq1
Ćwiczenie 2
Wskaż elementy kampanii wyborczej. Możliwe odpowiedzi: 1. program wyborczy, 2. strategia finansowa, 3. sondaże exit poll, 4. ankiety wyborcze
R16CeNPFsiEON2
Ćwiczenie 3
Zaznacz, które stwierdzenie jest fałszywe, a które prawdziwe. Głównym celem sondaży politycznych jest dostarczenie materiałów do szerzenia propagandy. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. O wizerunek polityczny polityk powinien dbać stale, a nie tylko w okresie wyborów. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Efekt Ottingera dotyczy przemiany charakteru człowieka z dobrego na zły (np. z hojnego na skąpca). Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kampania wyborcza może być ukierunkowana na konkretną grupę elektoratu (np. seniorów). Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz.
RYHQcdFcxvnxU2
Ćwiczenie 4
Połącz pojęcia z ich definicjami. efekt aureoli Możliwe odpowiedzi: 1. Zespół cech, które według odbiorcy dany polityk posiada., 2. Budowanie relacji polityka, partii czy organizacji politycznej z otoczeniem, których celem jest tworzenie pozytywnych relacji między nim/partią a odbiorcą/elektoratem, bazujących na wzajemnym zaufaniu., 3. Dostrzeżenie dobrej cechy u polityka, partii czy organizacji politycznej powoduje przypisywanie automatycznie kolejnych cech pozytywnych., 4. Ogół środków, także związanych z mediami, jakimi promuje się kandydaturę polityka, partii czy organizacji politycznej tak, by wyborca zagłosował właśnie na promowaną osobę czy ugrupowanie. polityczny PR Możliwe odpowiedzi: 1. Zespół cech, które według odbiorcy dany polityk posiada., 2. Budowanie relacji polityka, partii czy organizacji politycznej z otoczeniem, których celem jest tworzenie pozytywnych relacji między nim/partią a odbiorcą/elektoratem, bazujących na wzajemnym zaufaniu., 3. Dostrzeżenie dobrej cechy u polityka, partii czy organizacji politycznej powoduje przypisywanie automatycznie kolejnych cech pozytywnych., 4. Ogół środków, także związanych z mediami, jakimi promuje się kandydaturę polityka, partii czy organizacji politycznej tak, by wyborca zagłosował właśnie na promowaną osobę czy ugrupowanie. wizerunek polityczny Możliwe odpowiedzi: 1. Zespół cech, które według odbiorcy dany polityk posiada., 2. Budowanie relacji polityka, partii czy organizacji politycznej z otoczeniem, których celem jest tworzenie pozytywnych relacji między nim/partią a odbiorcą/elektoratem, bazujących na wzajemnym zaufaniu., 3. Dostrzeżenie dobrej cechy u polityka, partii czy organizacji politycznej powoduje przypisywanie automatycznie kolejnych cech pozytywnych., 4. Ogół środków, także związanych z mediami, jakimi promuje się kandydaturę polityka, partii czy organizacji politycznej tak, by wyborca zagłosował właśnie na promowaną osobę czy ugrupowanie. kampania wyborcza Możliwe odpowiedzi: 1. Zespół cech, które według odbiorcy dany polityk posiada., 2. Budowanie relacji polityka, partii czy organizacji politycznej z otoczeniem, których celem jest tworzenie pozytywnych relacji między nim/partią a odbiorcą/elektoratem, bazujących na wzajemnym zaufaniu., 3. Dostrzeżenie dobrej cechy u polityka, partii czy organizacji politycznej powoduje przypisywanie automatycznie kolejnych cech pozytywnych., 4. Ogół środków, także związanych z mediami, jakimi promuje się kandydaturę polityka, partii czy organizacji politycznej tak, by wyborca zagłosował właśnie na promowaną osobę czy ugrupowanie.
31
Ćwiczenie 5
Zapoznaj się z opisem grafiki i wykonaj ćwiczenie.
Zapoznaj się z opisem grafiki i wykonaj ćwiczenie.
R10b2Bg4n7ylC
Źródło: Polskie Stronnictwo Ludowe, licencja: CC BY-SA 3.0.
RKr5al62Bhq1U
Odwołując się do kampanii społecznej albo informacyjnej, wskaż, o jaki rodzaj kampanii wyborczej chodzi na powyższej ilustracji. (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 6

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

1
Daniel Kur Adaptacja instrumentów marketingu ekonomicznego na potrzeby polityków

Tak jak celem marketingu ekonomicznego jest zwiększenie popytu na produkty, tak też celem marketingu politycznego staje się zwiększenie poparcia dla polityka czy partii politycznej. W marketingu ekonomicznym wszelkie działania adresowane są do konsumentów, natomiast w marketingu politycznym – do obywateli za pośrednictwem mediów, które są w marketingu ekonomicznym nośnikiem reklam i informacji prasowych, a w marketingu politycznym – utrwalają obraz polityka za pośrednictwem reklam i spotów reklamowych.

kur Źródło: Daniel Kur, Adaptacja instrumentów marketingu ekonomicznego na potrzeby polityków, „Świat Idei i Polityki”, nr 17/2018, s. 294–295.
R168NrgXFmbjW
Wyjaśnij, co łączy marketing klasyczny i marketing polityczny. (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

1
Magda Wrzos Hołownia zdobył mistrzostwo internetu. Z tym medalem goni Dudę

Najnowszy sondaż prezydencki plasuje Hołownię w czołówce wyścigu o prezydenturę. Badanie IBRiS daje mu 19,2 proc. i drugie miejsce po Andrzeju Dudzie (45 proc.). W szybkim tempie zdobywa też zaufanie Polaków.

– W internecie nikt nie może się z nim mierzyć. W nowej rzeczywistości odnalazł się natychmiast, deklasując przeciwników. Jego relacje na żywo biją rekordy popularności – mówi Anna Mierzyńska, analityczka internetowa. Dodaje, że ta popularność w sieci przekłada się właśnie na wyniki sondaży.

– Emanuje energią i świeżością, z dystansu patrząc na politykę. Jego erudycja i elokwencja sprzyjają słuchaniu go – ocenia Bartosz Czupryk, specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego.

– Trudno będzie utrzymać tak wysoki poziom notowań i mobilizować zwolenników przez wiele tygodni – mówi Marcin Duma, prezes IBRiS. Ale zadyszka czeka też innych kandydatów.

onet Źródło: Magda Wrzos, Hołownia zdobył mistrzostwo internetu. Z tym medalem goni Dudę, 12.05.2020 r., dostępny w internecie: wiadomosci.onet.pl [dostęp 22.05.2020 r.].
RjVvxfHHFSELw
Wyjaśnij, z myślą o jakiej grupie wyborców stworzył swój polityczny wizerunek Szymon Hołownia i co o tym świadczy. (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Zapoznaj się z tekstem i wykonaj ćwiczenie.

1
Szłapka: Sondaż wyborczy Kantar skrajnie niewiarygodny

Kantar opublikował w czwartek sondaż, z którego wynika, że w kwietniu największe poparcie uzyskałby urzędujący prezydent Andrzej Duda, na którego zagłosowałoby 59 proc. badanych, deklarujących udział w wyborach. Lider PSL Władysław Kosiniak‑Kamysz i publicysta Szymon Hołownia uzyskaliby po 7 proc. poparcia. 4 proc. zagłosowałoby na kandydatkę PO Małgorzatę Kidawę‑Błońską. (…)

Z sondażu Kantar wynika, że niemal połowa respondentów (47 proc.) wyraża chęć udziału w wyborach prezydenckich, przy czym ponad jedna czwarta Polaków (28 proc.) jest tego pewna.

Urszula Krassowska z Zespołu Badań Społecznych Kantar powiedziała PAP, że nie da się podać procentowej różnicy spadku bądź wzrostu poparcia poszczególnego kandydata w zestawieniu do marca, ponieważ w kwietniowym badaniu zostało zadane inne pytanie, które brzmiało: „10 maja [2020 r. – dop. red.] odbyć się mają wybory prezydenckie, które zostaną przeprowadzone korespondencyjnie, czyli za pomocą poczty. Czy zamierza Pan/i wziąć w nich udział?”

O spadające poparcie dla swej kandydatury pytana była też w czwartek na konferencji prasowej sama Małgorzata Kidawa‑Błońska. „Jestem socjologiem i wiem, jak się robi sondaże, na jakich próbach i jak one wyglądają. Jeżeli w tych sondażach pyta się o wybory niezgodne z konstytucją, niebezpieczne dla Polaków, a moi wyborcy chcą wziąć udział w wolnych, demokratycznych wyborach, to taki wynik sondaży mnie nie dziwi” – powiedziała kandydatka PO na prezydenta.

gp Źródło: Szłapka: Sondaż wyborczy Kantar skrajnie niewiarygodny, 23.04.2020 r., dostępny w internecie: gazetaprawna.pl [dostęp 22.05.2020 r.].
REwAqMmZT41WZ
Wyjaśnij, dlaczego sztab wyborczy kandydatki na prezydenta Małgorzaty Kidawy-Błońskiej uważa powyższy sondaż za niewiarygodny. (Uzupełnij).