Sprawdź się
2. luka do uzupełnienia
3. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
4. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
5. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
6. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
Napisz równanie reakcji kwasu azotowego(V) z miedzią w formie jonowej skróconej, w czasie której wydziela się brunatnoczerwony, duszący gaz. Współczynniki stechiometryczne równania reakcji dobierz metodą bilansu jonowo‑elektronowego. Odpowiedź zanotuj w zeszycie do lekcji chemii. Odpowiedz, jaki roztwór kwasu użyto w reakcji – stężony czy rozcieńczony?
2. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
3. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
4. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
Kawałek mosiądzu (stopu miedzi i cynku) o masie 13 g student umieścił w zlewce, a następnie wprowadził rozcieńczony kwas solny. Zauważył wydzielanie się gazu, którego objętość w przybliżeniu wynosiła 1,12 (w przeliczeniu na warunki normalne). Podaj skład procentowy masowy tego stopu.
Podaj dwa sposoby otrzymywania azotanu(V) miedzi(II) z miedzi. Stosując zapis cząsteczkowy napisz odpowiednie równania reakcji chemicznych.
Zaproponuj doświadczenie, którego celem jest otrzymanie wodorotlenku miedzi(II). Dysponujesz miedzią oraz innymi odczynnikami nieorganicznymi (w skład których nie wchodzi miedź). W tym celu napisz odpowiednie równanie (równania) reakcji w formie cząsteczkowej.
Uczeń przeprowadził następujące doświadczenie:
Przygotował dwie zlewki. W jednej z nich (zlewka nr 1) umieścił wodny roztwór azotanu(V) srebra(I) o stężeniu 1 , a w drugiej (zlewka nr 2) - wodny roztwór azotanu(V) cynku o tym samym stężeniu. Następnie w każdej ze zlewek umieścił jedną miedzianą płytkę (obydwie wykorzystane przez ucznia płytki miały jednakową masę i wymiary).
Zastanów się i napisz jakich obserwacji powinien dokonać uczeń w trakcie wykonywania opisanego doświadczenia. Następnie zapisz w formie cząsteczkowej i jonowej skróconej równanie bądź równania zachodzących podczas tego doświadczenia.