Symulacja interaktywna
Uruchom symulację interaktywną. Ustal położenie wierzchołków i w taki sposób, aby punkty , styczności odpowiednich okręgów wpisanych w trójkąty i oraz przekątnej pokrywały się i by czworokąt był czworokątem wypukłym. Odczytaj wówczas długości odcinków , , , . Sprawdź, czy spełnione są warunki twierdzenia o czworokącie opisanym na okręgu.
Zapoznaj się z symulacją interaktywną. Ustal położenie wierzchołków i w taki sposób, aby punkty , styczności odpowiednich okręgów wpisanych w trójkąty i oraz przekątnej pokrywały się i by czworokąt był czworokątem wypukłym. Odczytaj wówczas długości odcinków , , , . Sprawdź, czy spełnione są warunki twierdzenia o czworokącie opisanym na okręgu.
Ustal położenie wierzchołka w taki sposób, aby trójkąt był równoramienny. Uzasadnij, że aby punkty , były równe (pokryły się) trójkąt także musi być równoramienny.
Przeanalizuj położenie wierzchołków i w taki sposób, aby punkty , styczności odpowiednich okręgów wpisanych w trójkąty i oraz prostej pokrywały się. Rozstrzygnij, czy ta równość punktów , zawsze będzie prowadziła do istnienia okręgu wpisanego w czworokąt .