Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RvqhM5E2G6wdH
Ilustracja przedstawia młodą, ciemnowłosą kobietę w żółtym golfie leżącą na boku na pomarańczowym kocu. Podpiera się ona lewą ręką na żółtej poduszce, w prawej trzyma pilot do telewizora. Ściana za nią ma kolor ciemnożółty. Na kocu stoi bokiem żółty, niewielki telewizor z antenką, trzy cytryny w żółtej misce oraz frytki na żółtym talerzu.

Kolor w filmie cz. 2

Źródło: KoolShooters, dostępny w internecie: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/jedzenie-kobieta-relaks-lozko-6977378/, domena publiczna.

Znając podstawowe zagadnienia teorii koloru oraz mechanizmy jego powstawania, warto przyjrzeć się bliżej, jak filmowcy wykorzystują tę wiedzę w praktyce, czyli w trakcie realizacji zdjęć na planie filmowym oraz podczas postprodukcji. Stworzenie odpowiedniej kompozycji kolorystycznej obrazów zawartych na taśmie wymaga uwzględnienia wielu niuansów, które bardzo często umykają przeciętnemu widzowi.

Więcej informacji znajdziesz w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Omówisz teorię interakcji kolorów.

  • Przeanalizujesz możliwości, jakie stwarza umiejętne manipulowanie paletą barw.

  • Wyjaśnisz, na czym polega zarządzanie kolorem podczas produkcji filmowej.