Znając podstawowe zagadnienia teorii koloru oraz mechanizmy jego powstawania, warto przyjrzeć się bliżej, jak filmowcy wykorzystują tę wiedzę w praktyce, czyli w trakcie realizacji zdjęć na planie filmowym oraz podczas postprodukcji. Stworzenie odpowiedniej kompozycji kolorystycznej obrazów zawartych na taśmie wymaga uwzględnienia wielu niuansów, które bardzo często umykają przeciętnemu widzowi.
Więcej informacji znajdziesz w e‑materiałach:
Kolor w filmie cz. 1Kolor w filmie cz. 1;
Montaż wideo w praktyce cz. 1Montaż wideo w praktyce cz. 1;
Montaż wideo w praktyce cz. 2Montaż wideo w praktyce cz. 2;
Wstęp do programu DaVinci ResloveWstęp do programu DaVinci Reslove;
Optyka filmowa i głębia ostrościOptyka filmowa i głębia ostrości;
Synchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyceSynchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyce;
Wstęp do postprodukcji filmówWstęp do postprodukcji filmów;
Światło w filmieŚwiatło w filmie.
Omówisz teorię interakcji kolorów.
Przeanalizujesz możliwości, jakie stwarza umiejętne manipulowanie paletą barw.
Wyjaśnisz, na czym polega zarządzanie kolorem podczas produkcji filmowej.