Klasyczna filozofia niemiecka: Johann Gottlieb Fichte – apoteoza podmiotu

Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Filozofia
Udostępnij

Tekst: Jacek Migasiński

Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.
Materiał powstał we współpracy z Wydawnictwem Piotra Marciszuka STENTOR.

Bibliografia:

  • Johann Gottlieb Fichte, Zamknięte państwo handlowe. Jedna z regulacji niezbędnych w zamkniętym państwie, przeł. J. Nowotniak.
  • Johann Gottlieb Fichte, Przeznaczenie człowieka, przeł. A. Zieleńczyk, na nowo opracowała I. Krońska, ks. III, fragmenty.
  • Johann Gottlieb Fichte, Powołanie człowieka. Świat jako dziedzina obowiązków etycznych, przeł. A. Zieleńczyk, na nowo opracowała I. Krońska, ks. III, fragmenty.
  • Johann Gottlieb Fichte, Powołanie człowieka. O pobudkach działania woli, przeł. A. Zieleńczyk, na nowo opracowała I. Krońska, ks. I, fragment.
  • Johann Gottlieb Fichte, Drugie wprowadzenie do Teorii Wiedzy dla czytelników, którzy mają już system filozoficzny. Odparcie zarzutu subiektywizmu, przeł. J. Garewicz, 4, fragment.
  • Johann Gottlieb Fichte, Podstawy całkowitej Teorii Wiedzy. Ja jako absolutny podmiot, przeł. M. J. Siemek, cz. I, § 1, fragment.
  • Johann Gottlieb Fichte, pojęciu Teorii Wiedzy, czyli tak zwanej filozofii. O urzeczywistnieniu systemu Teorii Wiedzy, przeł. M. J. Siemek, rozdz. I, § 2, fragmenty.
  • Johann Gottlieb Fichte, O pojęciu Teorii Wiedzy, czyli tak zwanej filozofii. O zasadzie naczelnej Teorii Wiedzy, przeł. M. J. Siemek, rozdz. I, § 2, fragment.
  • Pierwsze wprowadzenie do Teorii Wiedzy, przeł. J. Garewicz.
  • Drugie wprowadzenie do Teorii Wiedzy, przeł. J. Garewicz.
  • Podstawy całkowitej Teorii Wiedzy, przeł. M. J. Siemek.