Notre quotidien des fake news et comment y faire face

Kategorie
Język obcy: francuski
Liceum ogólnokształcące i technikum

Tekst i scenariusz lekcji: Anna Waszau

Redakcja: Monika Spławska-Murmyło

Opracowanie i multimedia: Eduexpert Sp. z o.o.

Bibliografia

  • Źródło: Anna Waszau, [na podstawie:] Comment on est devenu accro aux fake news www.radiofrance.fr [dostęp 13.02.2023], Les adolescents pas dupes des fake news mais résignés www.radiofrance.fr [dostęp 13.02.2023], Comment lutter contre les fake news et le complotisme? www.radiofrance.fr [dostęp 13.02.2023], licencja: CC BY-SA 3.0.
  • Źródło: Anna Waszau, dostępny w internecie: Vrai ou faux www.francetvinfo.fr [dostęp 13.02.2023], licencja: CC BY-SA 3.0. Tekst skrócony i zmodyfikowany.
  • Źródło: Anna Waszau, [na podstawie:] Nous vivons une véritable épidémie de fake news et il n'y a pas vraiment de remède www.ladn.eu [dostęp 11.02.2023], Fake news : 53% des Français partagent des informations sans vérifier la source www.blogdumoderateur.com [dostęp 11.02.2023], Reconnaître les fausses infos www.1jour1actu.com [dostęp 11.02.2023], Fausses nouvelles, manipulation de l’information : comment lutter contre les "fake news" ? www.vie-publique.fr [dostęp 11.02.2023], A guide to anti-misinformation actions around the world www.poynter.org [dostęp 11.02.2023], Les 8 théories du complot les plus connues www.cnews.fr [dostęp 11.02.2023], www.thelocal.fr VIDEO: How French schoolchildren are learning to spot fake news [dostęp 11.02.2023], www.radiofrance.fr Les fausses informations dans l'histoire [dostęp 11.02.2023], Le pape François « arrêté » pour trafic d’enfants : une fausse nouvelle née à Montréal https://ici.radio-canada.ca [dostęp 11.02.2023], licencja: CC BY-SA 3.0. Tekst skrócony i zmodyfikowany.