Rzym - od miasta nad Tybrem do upadku cesarstwa zachodniorzymskiego
Element jest częścią modułowego podręcznika pt. "Dziedzictwo pokoleń". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Wątek Starożytność. Cywilizacja jako metoda życia zbiorowego składa się z 6 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu prehistorii oraz pierwszych cywilizacji starożytnych. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.
Bibliografia
- Źródło: Polibiusz, Dzieje Rzymu, [w:] tegoż, Dzieje, t. II, tłum. S. Hammer, Wrocław 1962.
- Źródło: Polibiusz, Dzieje, t. 2, oprac. Józef Wolski, tłum. Mieczysław Brożek, Seweryn Hammer, , s. 437., Wrocław 1962.
- Źródło: Prawo XII tablic, [w:] Leonard Owczarek, Rzym od czasów najdawniejszych do upadku republiki. Teksty źródłowe do ćwiczeń z historii starożytnej, Kielce 1979, s. 62–63.
- Źródło: Kwintylian, Kształcenie mówcy, t. XI, 3, 85, tłum. M. Brożek, Wrocław 1966.
- Źródło: Lucius Annaeus Seneca, Listy moralne do Lucyliusza, oprac. Kazimierz Leśniak, tłum. Wiktor Kornatowski, Warszawa 1961, s. 347.