Wierzyć czy nie wierzyć? Słowo, informacja, perswazja, manipulacja w życiu i reklamie
Kategorie
Język polski
Szkoła podstawowa IV-VIII
Słowa kluczowe
retoryka perswazja manipulacja apel hasło reklamowe reklama polityczna reklama społeczna reklama slogan stworzenie świata Biblia Księga Rodzaju reklama prasowa reklama radiowa reklama telewizyjna język reklamy podmiot liryczny związek frazeologiczny synonim antonim Czesław Niemen kampania społeczna sytuacja liryczna portal społecznościowy stereotyp Dziwny jest ten świat zwrot słowo kampania reklamowa historia reklamy billboard wyrażenie podział reklam Robert Friedrich Bardzo ważne słowa Vaclav Havel Słowo
Element jest częścią modułowego podręcznika pt. "Dobrze się składa". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Materiał zawiera filmy, ilustracje, grafiki, ćwiczenia otwarte i interaktywne oraz polecenia do samodzielnej pracy ucznia. Uczeń zapoznaje się z podstawowymi informacjami na temat tekstów reklamowych, uświadamia sobie wartość słowa, rozpoznaje perswazję i manipulację w języku, redaguje przykładowe reklamy.
Bibliografia
- Źródło: Biblia Tysiąclecia, dostępny w internecie: https://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1.
- Źródło: Reklamowe zabawy w prawdę, [w:] Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004, s. 26–27.
- Źródło: Czesław Niemen, Dziwny jest ten świat.
- Źródło: Czesław Niemen, Dziwny jest ten świat, dostępny w internecie: https://www.tekstowo.pl/piosenka,czeslaw_niemen,dziwny_jest_ten_swiat.html [dostęp 5.06.2021].
- Źródło: Robert Friedrich (Litza), Gadu Gadu.
- Źródło: Václav Havel , Słowa, tłum. Andrzej Sławomir Jagodziński, Częstochowa 1990, s. 2.
- Źródło: Gianni Rodari , Chleb, tłum. Hanna Ożogowska, Kraków 2012, s. 149.