Wierzyć czy nie wierzyć? Słowo, informacja, perswazja, manipulacja w życiu i reklamie

Element jest częścią modułowego podręcznika pt. "Dobrze się składa". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.

Materiał zawiera filmy, ilustracje, grafiki, ćwiczenia otwarte i interaktywne oraz polecenia do samodzielnej pracy ucznia. Uczeń zapoznaje się z podstawowymi informacjami na temat tekstów reklamowych, uświadamia sobie wartość słowa, rozpoznaje perswazję i manipulację w języku, redaguje przykładowe reklamy.

Bibliografia

  • Źródło: Biblia Tysiąclecia, dostępny w internecie: https://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1.
  • Źródło: Reklamowe zabawy w prawdę, [w:] Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk 2004, s. 26–27.
  • Źródło: Czesław Niemen, Dziwny jest ten świat.
  • Źródło: Czesław Niemen, Dziwny jest ten świat, dostępny w internecie: https://www.tekstowo.pl/piosenka,czeslaw_niemen,dziwny_jest_ten_swiat.html [dostęp 5.06.2021].
  • Źródło: Robert Friedrich (Litza), Gadu Gadu.
  • Źródło: Václav Havel , Słowa, tłum. Andrzej Sławomir Jagodziński, Częstochowa 1990, s. 2.
  • Źródło: Gianni Rodari , Chleb, tłum. Hanna Ożogowska, Kraków 2012, s. 149.