Środki poetyckiego obrazowania - epitet, porównanie, ożywienie i uosobienie
Kategorie
Język polski
Szkoła podstawowa IV-VIII
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 8. Romantyczna wyobraźnia". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Materiał zawiera filmy, grafiki, ilustracje, zdjęcia, ćwiczenia otwarte i interaktywne, w tym polecenia do samodzielnej pracy ucznia. Uczeń dowiaduje się, czym jest epitet, porównanie, ożywienie i uosobienie; rozpoznaje poznane środki stylistyczne w tekstach i określa ich funkcje. Wskazuje różnice pomiędzy ożywieniem a uosobieniem i tworzy własne przykłady tych środków stylistycznych. Ćwiczy umiejętność wyszukiwania epitetów, porównań, uosobień i ożywień w tekstach literackich. Redaguje własne teksty z wykorzystaniem epitetów, porównań, ożywień i uosobień.
Bibliografia
- Źródło: Stanisław Grochowiak, Snów dobrych życzenia, [w:] tegoż, Biały bażant, Warszawa 1977, s. 8–9.
- Źródło: Igor Sikirycki, Zoologiczny talent, [w:] tegoż, Kram z wierszykami, Łódź 1980, s. 34.
- Źródło: Julian Tuwim, Dwa wiatry, [w:] Julian Tuwim, Nowy wybór poezji, Warszawa 2006, s. 135, licencja: CC BY 3.0.
- Źródło: Mieczysław Jastrun, Buciczki, „Rodzina, tygodnik katolicki” Warszawa 5.08.1979, nr 31 (989), s. 16.