Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich
MAPA MYŚLI
Spis treści
Mapa myśli: Instrukcja obsługi1Mapa myśli: Instrukcja obsługi
Mapa myśli: Wyjaśnienie pojęć2Mapa myśli: Wyjaśnienie pojęć
Mapa myśli: Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich3Mapa myśli: Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich
Otwórz w nowym oknie instrukcję użytkowania mapy myśli.
Mapa myśli – Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich składa się z wielu okienek z tekstem. Okienka te można dowolnie przenosić za pomocą myszki.
Mapa myśli posiada interaktywny spis treści.
Nad ekranem multimedium znajduje się instrukcja korzystania z mapy myśli z opisami jej funkcjonalności.
Każde z poszczególnych okienek można edytować.
• Ikona dymka z plusem pozwala na dodanie nowego węzła do wybranego okienka.
• Trzy kwadraty z liniami umożliwiają zmianę wyglądu linii łączących okienka.
• Ikona litery A ze strzałką w górę lub w dół pozwala na zwiększenie i zmniejszenie okienka.
• Ikona dwóch strzałek wskazujących w przeciwne kierunki zmienia typ okienka, czyli jego kolor.
• Ikonka kosza usuwa węzły.
Poniżej mapy myśli znajduje się panel z opcjami. Pierwsza ikona od lewej pozwala na utworzenie nowego węzła. Druga umożliwia grupowanie elementów. Lupa przywraca domyślny widok mapy myśli. Wskazująca w dół strzałka pozwala pobrać mapę myśli na własne urządzenie. Gumka czyści wszystkie wprowadzone samodzielnie zmiany. Ostatnia ikona umożliwia wyświetlenie mapy na pełnym ekranie oraz późniejsze wyjście z tego widoku.
Nad mapą myśli znajdują się uporządkowane tematycznie opisy zagadnień wraz ze ścieżką audio, w określonych zakładkach, na które należy kliknąć. Podzielone są na 3 grupy:
SOGA
Gastro POS
POS Bistro
Poniżej zamieszczono opis wszystkich przycisków funkcyjnych mapy myśli.
Powrót do spisu treściSpis treściPowrót do spisu treści
Mapa myśli - wyjaśnienie pojęć
SOGA
Soga to profesjonalny system, który może być stosowany przy każdym rodzaju obsługi klienta w szeroko rozumianej gastronomii. Ma wiele cennych funkcji, takich jak możliwość obsługi większej liczby rachunków w jednym czasie, rozbijania rachunków na poszczególnych klientów przy jednym stoliku, łączenie i dzielenie rachunków, wystawianie faktury VAT czy stosowanie rabatów. System umożliwia dostęp i zarządzanie sprzedawanymi produktami, które mogą zostać przypisane do konkretnych grup (np. przystawki, napoje, dania główne itp.). W przypadku dużego lokalu gastronomicznego albo działającego na różnych poziomach, dla systemu Soga można dokupić dodatkowe komputerowe stanowisko sprzedaży. Do obsługi systemu zalecone są następujące wymagania sprzętowe i systemowe:
system Windows 2000 lub XP,
procesor Celeron 2,4 GHz,
pamięć RAM 512 MB,
miejsce na dysku 200 MB,
grafika 1024x768, TRYB HI‑COLOR,
monitor dotykowy lub POS specjalizowany,
drukarka zgodna ze standardem Epson,
drukarka fiskalna.
1. Otwieranie rachunków
System Soga umożliwia otwieranie nowych rachunków. Może obsługiwać większą liczbę rachunków jednocześnie. Po otwarciu nowego rachunku istnieje możliwość zdefiniowania formy płatności (gotówka, przelew, karta, kompensata), które możemy na bieżąco modyfikować.
2. Dzielenie rachunków
System Soga gwarantuje rozmaite sposoby dzielenia rachunków, w tym także pomiędzy klientów siedzących przy jednym stoliku. Podzielone rachunki można opłacić na różne sposoby, na przykład część gotówką, a część w sposób bezgotówkowy. Ponadto na określoną kwotę podzielonego rachunku można wystawić fakturę.
3. Łączenie rachunków
System Soga umożliwia łączenie rachunków oraz różnych rodzajów płatności. Jest to tzw. dodatkowa funkcja kelnerska, która daje możliwość przekazywania, dzielenia, przenoszenia i właśnie łączenia rachunków, także pomiędzy stolikami.
4. Ciągłość sprzedaży bez dostępu do Internetu
System Soga nie wymaga dostępu do Internetu. Jest to system w całości zainstalowany na komputerze, więc korzystanie z Internetu nie jest konieczne. Także w przypadku braku prądu korzystanie z systemu jest możliwe, pod warunkiem, że lokal dysponuje dodatkowym źródłem energii elektrycznej (np. agregatem).
5. Opcja zmiany rodzaju płatności rachunku
System Soga dysponuje opcją zmiany rodzaju płatności rachunku. Zmiany tej dokonuje się wchodząc na listę rachunków dostępnych w systemie.
6. Zamykanie i otwieranie zmiany
System Soga umożliwia otwieranie i zamykanie zmiany, a także rejestrację czasu pracy poprzez kod cyfrowy lub kartę kelnera. Dodatkowo w systemie może pracować jednocześnie wielu kelnerów. W specjalnej zakładce systemu znajduje się również opcja do drukowania raportów przy zamknięciu zmiany.
7. Zgłaszanie swojej nieobecności w pracy
System Soga umożliwia zgłaszanie swojej nieobecności w pracy. Dodatkowo rejestruje czas pracy oraz posiada opcję wygenerowania raportu godzinowego, rozliczającego pracownika z przepracowanego czasu.
8. Raport dobowy
System Soga umożliwia wygenerowanie raportu dobowego, w zależności od uprawnień kelnera.
Raport będzie drukowany za pomocą drukarki fiskalnej.
9. Raport okresowy
Funkcja umożliwia wydruk raportu okresowego na podłączonej do komputera drukarce fiskalnej. Przed wygenerowaniem raportu należy ustawić jego datę początkową i końcową.
9. Połączenie z drukarkami fiskalnymi
System Soga jest stale skonfigurowany z drukarką fiskalną, która drukuje rachunki dla gości, a także raporty dobowe i okresowe.
10. Funkcja zamknięcia zmiany
Podstawowym zadaniem tej funkcji jest dokonanie podliczenia całej zmiany i wydrukowanie wybranych raportów. Raporty są drukowane na drukarce zamówień (barowej lub kuchennej), a ich rodzaj i szczegóły ustawia się w programie konfiguracyjnym. Zamknięcie zmiany automatycznie przenosi do archiwum i zeruje sprzedaż całego lokalu oraz poszczególnych kelnerów, a dodatkowo umożliwia rozliczenie zmiany w programie magazynowym.
11. Stornowanie
Stornowanie to inaczej anulowanie błędnego zamówienia już po tym, jak trafiło ono do kuchni.
Jest to funkcja, której w programie Soga używają tylko osoby uprawnione.
12. Możliwość drukowania rachunków bezprzewodowo
System Soga ma możliwość drukowania rachunków bezprzewodowo – wykorzystuje łącze Bluetooth.
13. Rezerwacje
System umożliwia nie tylko dodawanie nowych rezerwacji, ale także podgląd wszystkich nadchodzących. Podczas dodawania nowej rezerwacji kelner musi wprowadzić takie dane, jak numer stolika, liczbę osób, nazwisko i imię klienta, nr telefonu oraz uwagi. Program odpowiednio wcześniej sygnalizuje rezerwację danego stolika poprzez migotanie jego numeru.
1. Rabatowanie
System Soga umożliwia generowanie rabatów, a także wydruk raportu precyzyjnie prezentującego kto udzielił rabatu i przy którym rachunku. Ponadto system daje możliwość regulacji rabatów w zależności od marży produktu – jeśli jakieś danie czy napój jest sprzedawany w dużych ilościach, można w systemie ustawić większy procent rabatu, a jeśli marża jest mniejsza (produkt jest mniej popularny), procent rabatu jest niższy.
rabaty kwotowe System Soga umożliwia stosowanie rabatów kwotowych do poszczególnych artykułów lub ich grup. Kiedy kelner włączy funkcję rabatu, na ekranie wyświetli się lista kart rabatowych lub lojalnościowych.
rabaty procentowe System Soga umożliwia stosowanie rabatów procentowych do poszczególnych artykułów lub ich grup. Kiedy kelner włączy funkcję rabatu, na ekranie wyświetli się lista kart rabatowych lub lojalnościowych.
rabaty „happy hours” System Soga pozwala na automatyczną zmianę cen produktów w określonych godzinach i dniach tygodnia.
rabaty na wybrane produkty System Soga oferuje stosowanie rabatowania poszczególnych pozycji rachunku, czyli na wybrane produkty.
2. Szybka sprzedaż
W systemie Soga istnieje funkcja tzw. szybkiej sprzedaży. Wówczas rachunki nie są łączone z konkretnymi stolikami. Funkcja ta jest niezwykle przydatna w barach czy foodtrackach, czyli wszędzie, gdzie klient musi być szybko obsłużony.
3. Możliwość zostawiania komentarzy
System Soga oferuje możliwość umieszczania dodatkowych komentarzy przy każdym zamówieniu czy nawet zamawianym produkcie (np. danie bez dodatku orzechów, waga dania, stopień pikantności).
4. System motywacyjny
System Soga umożliwia zastosowanie tzw. systemu motywacyjnego, który pozwala na zwiększenie obrotów poprzez dostosowanie prowizji dla kelnerów ze sprzedaży.
5. Odwzorowanie rzeczywistego układu sali i stolików
System Soga pozwala na samodzielne definiowanie rzeczywistego układu sali i stolików. Jest to niezwykle przydatna funkcja, która umożliwia kelnerowi bezbłędną identyfikację obsługiwanego stolika.
Powrót do spisu treściSpis treściPowrót do spisu treści
Gastro POS
Jest to system dostosowany do różnego rodzaju lokali gastronomicznych – zarówno mniejszych, jak i bardziej rozbudowanych, posiadających kilka pięter i ogródek restauracyjny. Gastro POS ma postać aplikacji, którą instaluje się na komputerze. Program działa na zasadzie dożywotniej licencji, która musi być wykupiona jednorazowo. Nie wymaga dostępu do Internetu. Z urządzaniami fiskalnymi i bonującymi łączy się za pośrednictwem kabla.
1. Otwieranie rachunków
System Gastro POS umożliwia otwieranie nowych rachunków. Może obsługiwać większą liczbę rachunków jednocześnie. Po otwarciu nowego rachunku istnieje możliwość zdefiniowania formy płatności (gotówka, przelew, karta, voucher, konieczność wystawienia faktury), które możemy na bieżąco modyfikować.
2. Dzielenie rachunków
System Gastro POS gwarantuje rozmaite sposoby dzielenia rachunków, w tym także pomiędzy klientów siedzących przy jednym stoliku. Podzielone rachunki można opłacić na różne sposoby, na przykład część gotówką, a część w sposób bezgotówkowy. Ponadto na określoną kwotę podzielonego rachunku można wystawić fakturę.
3. Łączenie rachunków
System Gastro POS umożliwia łączenie rachunków oraz różnych rodzajów płatności. Daje możliwość przekazywania, dzielenia, przenoszenia i łączenia rachunków, także pomiędzy stolikami.
4. Ciągłość sprzedaży bez dostępu do Internetu
System Gastro POS nie wymaga dostępu do Internetu. Jest to system w całości zainstalowany na komputerze, więc korzystanie z Internetu nie jest konieczne. Także w przypadku braku prądu korzystanie z systemu jest możliwe, pod warunkiem, że lokal dysponuje dodatkowym źródłem energii elektrycznej (np. agregatem).
5. Opcja zmiany rodzaju płatności rachunku
Systemy Gastro POS dysponuje opcją zmiany rodzaju płatności rachunku. Zmiany tej dokonuje się wchodząc na listę rachunków dostępnych w systemie.
6. Zamykanie i otwieranie zmiany
System Gastro POS umożliwia otwieranie i zamykanie zmiany, a także rejestrację czasu pracy poprzez kod cyfrowy. Dodatkowo w systemie może pracować jednocześnie wielu kelnerów. W specjalnej zakładce systemu znajduje się również opcja do drukowania raportów przy zamknięciu zmiany.
7. Zgłaszanie swojej nieobecności w pracy
System Gastro POS nie ma osobnej funkcji zgłaszania nieobecności w pracy, ale jeśli kelner nie logował się za pomocą swojego loginu i hasła, jest to dla managera jasna informacja, że pracownika nie ma na miejscu. System Gastro POS rejestruje dodatkowo czas pracy oraz posiada opcję wygenerowania raportu godzinowego, rozliczającego pracownika z przepracowanego czasu.
8. Rezerwacje
System umożliwia nie tylko dodawanie nowych rezerwacji, ale także podgląd wszystkich nadchodzących. Program odpowiednio wcześniej sygnalizuje rezerwację danego stolika poprzez zmianę koloru stołu.
9. Możliwość drukowania rachunków bezprzewodowo
System Gastro POS nie ma możliwości druku bezprzewodowego, bo jest podłączony do drukarki fiskalnej za pomocą kabla.
10. Raport dobowy
System Gastro POS umożliwia wygenerowanie raportu dobowego, w zależności od uprawnień kelnera. Dodatkowo raport można od razu zapisywać w formacie Excel, co umożliwia dalsze operacje w tabelach (np. tworzenie tabel przestawnych), wykorzystując dane z raportu. Dodatkowo system Gastro POS wraz z raportami pokazuje też wykresy obrazujące, które produkty sprzedały się najlepiej, ile było płatności gotówką a ile kartą, czy były udzielane rabaty itd.
11. Raport okresowy
Funkcja umożliwia wygenerowanie raportu okresowego. Raport można wygenerować w formacie Excel, podobnie jak raport dobowy. Przed wygenerowaniem raportu, należy ustawić jego datę początkową i końcową.
12. Połączenie z drukarkami fiskalnymi
System Gastro POS jest stale skonfigurowany z drukarką fiskalną, która drukuje rachunki dla gości, a także raporty dobowe i okresowe.
13. Funkcja zamknięcia zmiany
Podstawowym zadaniem tej funkcji jest dokonanie podliczenia całej zmiany i wydrukowanie wybranych raportów. Raporty są generowane w formacie Excel, a ich rodzaj i szczegóły ustawia się w programie konfiguracyjnym. Zamknięcie zmiany automatycznie przenosi do archiwum i zeruje sprzedaż całego lokalu oraz poszczególnych kelnerów, a dodatkowo umożliwia rozliczenie zmiany w programie magazynowym.
14. Stornowanie
Stornowanie to inaczej anulowanie błędnego zamówienia już po tym, jak trafiło ono do kuchni. Jest to funkcja, której w programie Gastro POS używają tylko osoby uprawnione, często jest to manager.
1. Rabatowanie
System Gastro POS ma doskonale rozbudowany system rabatowy. Posiada funkcję „happy hours”, ma możliwość rabatowania konkretnych grup produktów oraz możliwość udzielenia rabatu zarówno od określonych pozycji w karcie, jak i od całości rachunku. Rabat może obowiązywać także od przekroczonej wartości rachunku. System Gastro POS umożliwia też tworzenie i obsługiwanie różnych promocji, na przykład przyznawanie gratisów za zakup konkretnych produktów. System tworzy i obsługuje także karty podarunkowe i vouchery.
rabaty kwotowe
System Gastro POS umożliwia stosowanie rabatów kwotowych do poszczególnych artykułów lub ich grup.
rabaty procentowe System Gastro POS umożliwia stosowanie rabatów procentowych do poszczególnych artykułów lub ich grup. Kiedy kelner włączy funkcję rabatu, na ekranie wyświetli się lista kart rabatowych lub lojalnościowych.
rabaty „happy hours”
System Gastro POS pozwala na automatyczną zmianę cen konkretnych produktów w określonych godzinach i dniach tygodnia.
rabaty na wybrane produkty
System Gastro POS oferuje stosowanie rabatowania poszczególnych pozycji rachunku, czyli na wybrane produkty. Dodatkowo przy zakupie konkretnych produktów, klient może otrzymać różne gratisy.
2. Szybka sprzedaż
W systemie Gastro POS istnieje funkcja tzw. szybkiej sprzedaży. Ta funkcja jest przeznaczona dla barów szybkiej obsługi. Wówczas rachunki nie są łączone z konkretnymi stolikami.
3. Możliwość zostawiania komentarzy i notatek
System Gastro POS oferuje możliwość umieszczania dodatkowych komentarzy dla kuchni przy każdym zamówieniu czy nawet zamawianym produkcie (np. danie bez dodatku orzechów, waga dania, stopień pikantności, bez soli itd.).
4. Odwzorowanie rzeczywistego układu sali i stolików
System Gastro POS pozwala na samodzielne definiowanie rzeczywistego układu sali i stolików. Jest to niezwykle przydatna funkcja, która umożliwia kelnerowi bezbłędną identyfikację obsługiwanego stolika.
Powrót do spisu treściSpis treściPowrót do spisu treści
POS Bistro
System POS Bistro to system mobilny, który powstał w 2012 roku. Jest systemem obsługiwanym za pomocą tabletu lub tabletów skonfigurowanych z drukarkami fiskalnymi i drukarkami bonującymi.
Umożliwia kontrolę lokalu gastronomicznego na odległość, ponieważ wszystkie urządzenia są ze sobą połączone przez Wi‑Fi.
Nie jest systemem licencyjnym, działa na zasadzie abonamentu, który można modyfikować, dostosowując do aktualnych potrzeb lokalu. Jedynie urządzenia elektroniczne są nabywane na podstawie licencji. Urządzenia (tablety i drukarki) można kupić na stronie producenta programu. Do obsługi programu POS Bistro polecany jest następujący sprzęt: Samsung Galaxy Tab A T290 8”, Samsung Galaxy Tab A T500 10”, Samsung Galaxy Tab A T500 10” ze stojakiem przeznaczonym dla POS Bistro, Samsung Galaxy Tab Active3 T575 (wodoodporny, wstrząsoodporny, IP68).
1. Otwieranie rachunków
System POS Bistro umożliwia otwieranie nowych rachunków. Może obsługiwać większą liczbę rachunków jednocześnie. Po otwarciu nowego rachunku istnieje możliwość zdefiniowania formy płatności (gotówka, przelew, konieczność wystawienia faktury), które możemy na bieżąco modyfikować.
2. Dzielenie rachunków
System POS Bistro gwarantuje rozmaite sposoby dzielenia rachunków, w tym także pomiędzy klientów siedzących przy jednym stoliku. Podzielone rachunki można opłacić na różne sposoby, na przykład część gotówką, a część w sposób bezgotówkowy. Ponadto na określoną kwotę podzielonego rachunku można wystawić fakturę.
3. Łączenie rachunków
System POS Bistro umożliwia łączenie rachunków oraz różnych rodzajów płatności. Daje możliwość przekazywania, dzielenia, przenoszenia i łączenia rachunków, także pomiędzy stolikami.
4. Ciągłość sprzedaży bez dostępu do Internetu
System POS Bistro wymaga dostępu do Internetu. Wszystkie urządzenia łączą się ze sobą za pomocą Wi‑Fi. Nie jest więc możliwe efektywne działanie systemu bez łącza internetowego. W przypadku braku prądu korzystanie z systemu jest możliwe, pod warunkiem, że lokal dysponuje dodatkowym źródłem energii elektrycznej (np. agregatem).
5. Opcja zmiany rodzaju płatności rachunku
Systemy POS Bistro dysponuje opcją zmiany rodzaju płatności rachunku. Zmiany tej dokonuje się wchodząc na listę rachunków i klikając opcję zmiany formy płatności.
6. Zamykanie i otwieranie zmiany
System POS Bistro umożliwia otwieranie i zamykanie zmiany, a także rejestrację czasu pracy poprzez login i hasło pracowników. Dodatkowo w systemie może pracować jednocześnie wielu kelnerów. Ponadto manager, nawet przebywając poza lokalem, ma podgląd w panel pracowników i widzi kto i o której godzinie zalogował się do systemu.
7. Zgłaszanie swojej nieobecności w pracy
System POS Bistro nie ma osobnej funkcji zgłaszania nieobecności w pracy, ale jeśli kelner nie logował się za pomocą swojego loginu i hasła, jest to dla managera jasna informacja, że pracownika nie ma na miejscu. System POS Bistro rejestruje dodatkowo czas pracy oraz posiada opcję wygenerowania raportu godzinowego, rozliczającego pracownika z przepracowanego czasu.
8. Rezerwacje
System umożliwia nie tylko dodawanie nowych rezerwacji, ale także podgląd wszystkich nadchodzących. Program odpowiednio wcześniej przypomina o nadchodzącej rezerwacji, wyświetlając powiadomienie.
9. Możliwość drukowania rachunków bezprzewodowo
System POS Bistro posiada możliwości druku bezprzewodowego, ponieważ tablety łączą się z drukarką fiskalną za pomocą Wi‑Fi.
10. Raport dobowy
System POS Bistro umożliwia wygenerowanie raportu dobowego zarówno uwzględniającego sprzedaż wszystkich kelnerów, jak i poszczególnych osób. Dodatkowo raport uwzględnia rabaty i storna.
11. Raport okresowy
Ta funkcja w systemie POS Bistro umożliwia wygenerowanie raportu okresowego nie tylko uwzględniający określony wycinek czasu, lecz także konkretne dni tygodnia. Raportowanie obejmuje także rabaty i storna – analogicznie wg dni tygodnia lub w określonym czasie.
12. Połączenie z drukarkami fiskalnymi
System POS Bistro jest stale skonfigurowany z drukarką fiskalną, która drukuje rachunki dla gości.
13. Funkcja zamknięcia zmiany
Podstawowym zadaniem tej funkcji jest dokonanie podliczenia całej zmiany i wydrukowanie wybranych raportów. Zamknięcie zmiany automatycznie przenosi do archiwum i zeruje sprzedaż całego lokalu oraz poszczególnych kelnerów, a dodatkowo umożliwia rozliczenie zmiany w programie magazynowym.
14. Stornowanie
Stornowanie to inaczej anulowanie błędnego zamówienia już po tym, jak trafiło ono do kuchni. Jest to funkcja, której w programie POS Bistro używają tylko osoby uprawnione, często jest to manager.
1. Rabatowanie
System POS Bistro posiada różne funkcje udzielania rabatów.
rabaty kwotowe
System POS Bistro umożliwia stosowanie rabatów kwotowych do poszczególnych artykułów lub ich grup. Może też zrabatować całe zamówienie.
rabaty procentowe
System POS Bistro umożliwia stosowanie rabatów procentowych do poszczególnych artykułów lub ich grup. Może także zrabatować całe zamówienie.
rabaty „happy hours”
System POS Bistro pozwala na automatyczną zmianę cen konkretnych produktów w określonych godzinach i dniach tygodnia.
rabaty na wybrane produkty
System Gastro POS oferuje stosowanie rabatowania poszczególnych pozycji rachunku, czyli na wybrane produkty.
2. Szybka sprzedaż
W systemie POS Bistro istnieje funkcja tzw. szybkiej sprzedaży. Wówczas rachunki nie są łączone z konkretnymi stolikami.
3. Możliwość zostawiania komentarzy i notatek
System POS Bistro oferuje możliwość umieszczania dodatkowych komentarzy dla kuchni przy każdym zamówieniu czy nawet zamawianym produkcie (np. danie bez dodatku orzechów, waga dania, stopień pikantności, bez soli itd.). Dodatkowo w systemie działa ikonka „na wynos”, którą wystarczy kliknąć, by kuchnia odpowiednio zapakowała zamówienie.
4. dwzorowanie rzeczywistego układu sali i stolików
System POS Bistro pozwala na samodzielne definiowanie rzeczywistego układu sali i stolików. Jest to niezwykle przydatna funkcja, która umożliwia kelnerowi bezbłędną identyfikację obsługiwanego stolika.
Powrót do spisu treściSpis treściPowrót do spisu treści
Na podstawie powyższych informacji uzupełnij szablon mapy myśli.
MAPA MYŚLI „Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich” - SZABLON DO UZUPEŁNIENIA
MAPA MYŚLI „Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich” - Przykładowo wypełniona mapa myśli
Film instruktażowy – Obsługa kas kelnerskich (kas w systemie POS)DXSE1SuFQFilm instruktażowy – Obsługa kas kelnerskich (kas w systemie POS)
Powrót do spisu treściSpis treściPowrót do spisu treści
Powiązane ćwiczenia
- 8. Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskichOznaczanie elementów tekstu8. Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich
R1S0Cw63ITCPD2 Mapa myśli – Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskichD19yzwXDBMapa myśli – Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich
RU0cp6LnX3l9W Mapa myśli – Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskichD19yzwXDBMapa myśli – Programy komputerowe stosowane do rozliczeń kelnerskich