Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Cele uczącego sięCele uczącego się
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Powiązania między elementami e‑materiałuPowiązania między elementami e‑materiału
Wskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształceniaWskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształcenia
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Cele uczącego się
Poznasz treści, które pozwalają na osiągnięcie, zgodnie z podstawą programową, celów kształcenia w zawodzie florysta (kod cyfrowy zawodu 343203), ponieważ tematyka e‑materiału służy przygotowaniu absolwenta do profesjonalnego wykonywania zadań zawodowych.
Przedstawisz najważniejsze informacje na temat wykorzystywania roślin doniczkowych do tworzenia kompozycji florystycznych, kwiatów najczęściej stosowanych w kompozycjach florystycznych w różnym stadium rozwoju oraz grup roślin i ich zastosowania w tworzeniu kompozycji florystycznych.
Rozwiniesz kompetencje komunikacyjno‑cyfrowe.
Dostosujesz tempo i zakres nauki do swoich indywidualnych potrzeb.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Struktura e‑materiału
E‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z tych części zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje, które ułatwiają użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością e‑materiału.
Materiały multimedialne
Film edukacyjny Wykorzystywanie roślin doniczkowych do tworzenia kompozycji florystycznychFilm edukacyjny Wykorzystywanie roślin doniczkowych do tworzenia kompozycji florystycznych
Praca z filmem edukacyjnym pomoże ci w zdobyciu następujących umiejętności:
charakteryzowanie różnego rodzaju roślin doniczkowych;
opisywanie metody tworzenia kompozycji z roślin doniczkowych uwzględniającej dobór roślin w zależności od potrzeb uprawy i dobranie roślin pod względem zasady budowania kompozycji roślinnej;
utworzenie kilku przykładowych kompozycji.
Atlas interaktywny Kwiaty najczęściej stosowane w kompozycjach florystycznych w różnym stadium rozwojuAtlas interaktywny Kwiaty najczęściej stosowane w kompozycjach florystycznych w różnym stadium rozwoju
Praca z atlasem interaktywnym pomoże ci w zdobyciu następujących umiejętności:
charakteryzowanie kwiatów najczęściej stosowanych w kompozycjach florystycznych oraz ich różnych stadiów rozwoju.
Galeria zdjęć Grupy roślin i ich zastosowanie w tworzeniu kompozycji florystycznychGaleria zdjęć Grupy roślin i ich zastosowanie w tworzeniu kompozycji florystycznych
Praca z galerią zdjęć pomoże ci w zdobyciu następujących umiejętności:
charakteryzowanie podziału materiału roślinnego ze względu na budowę kwiatostanu;
wykonanie kompozycji z roślin o określonej budowie kwiatostanu (grono, kolba, wiecha, baldach złożony, koszyczek, sierpik).
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające – pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy z zakresu podstaw florystyki.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału – zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela – zawiera wskazówki dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się – zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki uczącego się.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia – stanowi listę materiałów, na podstawie których został opracowany e‑zasób, oraz listę materiałów polecanych do przeczytania w celu pogłębienia wiedzy dotyczącej podstaw florystyki.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania – objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Wykorzystywanie roślin doniczkowych do tworzenia kompozycji florystycznych
Film edukacyjny
- Kwiaty najczęściej stosowane w kompozycjach florystycznych w różnym stadium rozwoju
Atlas interaktywny
- Grupy roślin i ich zastosowanie w tworzeniu kompozycji florystycznych
Galeria zdjęć
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Powiązania między elementami e‑materiału
Materiały multimedialne są powiązane ze sobą i z poszczególnymi elementami obudowy dydaktycznej.
Każdy materiał multimedialny jest także powiązany z konkretnymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
film edukacyjny Wykorzystywanie roślin doniczkowych do tworzenia kompozycji florystycznych z ćwiczeniami 1 i 2,
atlas interaktywny Kwiaty najczęściej stosowane w kompozycjach florystycznych w różnym stadium rozwoju z ćwiczeniami 3 i 4,
galeria zdjęć Grupy roślin i ich zastosowanie w tworzeniu kompozycji florystycznych z ćwiczeniami 5 i 6.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształcenia
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
1. Film edukacyjny Wykorzystywanie roślin doniczkowych do tworzenia kompozycji florystycznych
Zapoznaj się z filmem edukacyjnym i zanotuj najważniejsze informacje dotyczące zastosowania roślin doniczkowych w tworzeniu kompozycji florystycznych. Zapisz własne pomysły dodatków do takich kompozycji. Możesz także poszukać w sieci określonych kompozycji i ocenić ich wykonanie na podstawie wiedzy wyniesionej z filmu i własnych refleksji.
2. Atlas interaktywny Kwiaty najczęściej stosowane w kompozycjach florystycznych w różnym stadium rozwoju
Zapoznaj się z atlasem interaktywnym, a następnie stwórz projekt kompozycji florystycznej na wybraną przez siebie okazję. Może to być kompozycja ślubna, kompozycja funeralna, bukiet, kompozycja w naczyniu itp. Pamiętaj, aby dobór elementów kompozycji nie był zbyt luźno związany z jej przeznaczeniem. Zwróć uwagę m.in. na barwę rośliny, jej kształt, trwałość po ścięciu. Jeśli masz taką możliwość, możesz urzeczywistnić swój projekt, aby sprawdzić, jak zaplanowana kompozycja prezentuje się na żywo.
3. Galeria zdjęć Grupy roślin i ich zastosowanie w tworzeniu kompozycji florystycznych
Zapoznaj się z galerią zdjęć. Wyszukaj w sieci dodatkowe informacje o budowie kwiatostanu i znajdź jak najwięcej przykładów roślin charakteryzujących się danym typem kwiatostanu. Zastanów się nad ich zastosowaniem w kompozycjach florystycznych. Zanotuj swoje pomysły.
4. Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami, wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a jakie wiadomości musisz jeszcze uzupełnić.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat kompozycji florystycznych z roślin doniczkowych i kwiatów ciętych zdobytą na zajęciach.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z przewodnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
tablet/smartfon z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym), np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści