Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
1.1. Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiału, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
1.2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.
Atlas interaktywnyAtlas interaktywny „Właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych.” Atlas zawiera grafiki przedstawiające wyroby włókiennicze, w których zastosowano rozwiązania tekstroniczne i inteligentne tkaniny.
SymulatorSymulator „Stacja dydaktyczna umożliwiająca modelowe odtwarzanie właściwości inteligentnych materiałów i wyrobów włókienniczych.” Symulator pozwala użytkownikowi na opracowanie koncepcji zastosowania inteligentnych włókienniczych wyrobów dekoracyjnych do określonego wnętrza lub obiektu.
Rzeczywistość wirtualnaRzeczywistość wirtualna „Inteligentne wyroby dekoracyjne”. Środowisko wirtualne, w którym użytkownik wykonuje zadania związane z projektowaniem nowoczesnego wnętrza inteligentnego domu, w którym gdzie zostały zastosowane „myślące” materiały włókiennicze.
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranieProgram ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie „Mój „myślący” pokój.” Umożliwia zaprojektowanie wnętrza obiektu poprzez dobór gotowych elementów, inteligentnych wyrobów włókienniczych z przypisanymi im parametrami eksploatacyjnymi.
1.3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania włókienniczych wyrobów dekoracyjnych.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Bibliografia i netografiaBibliografia i netografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
- Właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych
Atlas interaktywny
- Stacja dydaktyczna umożliwiająca modelowe odtwarzanie właściwości inteligentnych materiałów i wyrobów włókienniczych w zakresie prawidłowości zastosowania kolorów
Symulator
- Inteligentne wyroby dekoracyjne
Wycieczka wirtualna
- Mój „myślący” pokój
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia pomogą Ci w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik włókienniczych wyrobów dekoracyjnych.
Atlas interaktywny „Właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych.”
Atlas zawiera grafiki przedstawiające wyroby włókiennicze, w których zastosowano rozwiązania tekstroniczne i inteligentne tkaniny. Korzystając z atlasu poznasz zastosowanie tych materiałów i ich podstawowe właściwości. Na jego podstawie możesz przygotować notatkę wizualną, w której zapiszesz najważniejsze informacje nt. omawianych wyrobów włókienniczy. Do każdego typu wyrobu dorysuj symbol oraz 3‑4 słowa kluczowe.
Analizując treści dotyczące właściwości inteligentnych materiałów włókienniczych, wypisz pojęcia, terminy lub zagadnienia, które nie są dla Ciebie zrozumiałe. Korzystając z dostępnych źródeł, spróbuj wyjaśnić niejasne kwestie. Jeśli, mimo wszystko, masz wątpliwości, poproś nauczyciela o wyjaśnienie.
Symulator „Stacja dydaktyczna umożliwiająca modelowe odtwarzanie właściwości inteligentnych materiałów i wyrobów włókienniczych.”
Symulator pozwoli Ci na opracowanie koncepcji kolorystycznej zastosowania inteligentnych włókienniczych wyrobów dekoracyjnych do określonego wnętrza. Na jego podstawie możesz przygotować plakat, na którym znajdzie się wydruk z Twoim projektem oraz przygotowany przez Ciebie opis. Przy opisie zastosuj pojęcia, które znasz dzięki materiałowi i lekcjom - to pomoże w utrwaleniu materiału.
Wycieczka wirtualna „Inteligentne wyroby dekoracyjne”.
Wycieczka wirtualna pozwala zapoznać się z inteligentnymi wyrobami dekoracyjnymi. Są one zobrazowane i opisane. Niektóre elementy pozwalają na zmianę wyglądu wyrobu dekoracyjnego i zaprojektowanie nowoczesnego wnętrza inteligentnego domu, w którym zostały zastosowane „myślące” materiały włókiennicze. Do dyspozycji będziesz miał bazę obiektów, będziesz mógł zmieniać kolorystykę obiektów i zapoznać się z parametrami użytkowymi każdego zastosowanego przez Ciebie elementu. W oparciu o wycieczkę wirtualną zastanów się, w jakich dziedzinach ludzkiego życia są stosowane inteligentne wyroby dekoracyjne. Jaki jest główny powód ich zastosowania? Jak oceniasz ich przydatność i potrzebę zastosowania?
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie „Mój myślący pokój.”
Program umożliwi Ci zaprojektowanie wnętrza pokoju poprzez dobór gotowych elementów, inteligentnych wyrobów włókienniczych. Na podstawie projektu możesz stworzyć mapę myśli, na której zapiszesz najważniejsze informacje nt. projektowania wnętrz. Oceń własne mieszkanie lub swoich rodziców pod kątem obowiązujących zasad dekorowania wnętrz.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci zweryfikowanie wiedzy i uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści