E-materiały do kształcenia zawodowego

Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną

MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej - Terapeuta zajęciowy 325907

bg‑azure

Przewodnik dla uczącego się

Autor przewodnika: Karolina Szczeszek, Sabina Siwiec

Konsultant przewodnika: Karina Piechocka

6

Spis treści

1
bg‑azure

Podstawowe informacje o e‑materiale

Tytuł e‑materiału

Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną

Nazwa i symbol cyfrowy zawodu

Terapeuta zajęciowy 325907

Kod i nazwa kwalifikacji

MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej

Efekty kształcenia i odpowiadające im kryteria weryfikacji właściwe dla e‑materiału

Osoba ucząca się:
MED.13.4.4) uzyskuje informacje o podopiecznym na podstawie dokumentacji medycznej, dokumentacji psychologiczno‑pedagogicznej, orzeczeń o niepełnosprawności, wywiadu oraz dostępnej dokumentacji:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5) przeprowadza wywiad z podopiecznym, jego rodziną, opiekunem prawnym oraz innymi osobami związanymi z podopiecznym:
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)3) sporządza arkusz wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.

Cele ogólne e‑materiału

E‑materiał wspiera osiąganie celu kształcenia określonego dla kwalifikacji MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej: budowania relacji terapeutycznych z podopiecznym, jego rodziną, środowiskiem i zespołem wielodyscyplinarnym.

Struktura e‑materiału, tytuły materiałów multimedialnych wraz z ich typem

Materiały multimedialne mają różny zakres tematyczny. Z materiałami multimedialnymi osoby uczące się mogą zapoznawać się w dowolnej kolejności, jednak wcześniejsze zapoznanie się z materiałami filmowymi wprowadzi uczącego się w zagadnienia związane z przeprowadzeniem wywiadu, które pomogą mu przejść grę.

Film edukacyjny „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” zawiera elementy dotyczące prowadzenia wywiadu z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną oraz jego opiekunem prawnym.

Film edukacyjny „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej” jest rozszerzeniem treści pojawiających się w filmie edukacyjnym oraz grze.

Gra wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej” jest uzupełnieniem treści zawartych w filmie edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną”. Pozwala uczącemu się wykorzystać wiedzę zdobytą w poprzednich filmach edukacyjnych w praktyce, podejmując decyzje w roli terapeuty zajęciowego.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2
bg‑azure

Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia

Tytuł materiału multimedialnego

Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną

Typ materiału multimedialnego

Film edukacyjny

Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego

Film edukacyjny „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” wspiera rozwijanie wiedzy i umiejętności z zakresu praktycznych aspektów pracy terapeuty zajęciowego w zakresie prowadzenia wywiadu z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, prawidłową analizą dokumentacji medycznej pacjenta, zadawaniem w sposób profesjonalny pytań pacjentowi lub rodzinie pacjenta tak, by uzyskać odpowiedzi na tematy będące przedmiotem badań.

Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.

Materiał multimedialny powiązany jest z grą wcielenie się w rolę oraz interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:

  • testem wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”,

  • krzyżówką „Pojęcia związane z wywiadem”.

Cele szczegółowe materiału multimedialnego

Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:

  • zbieranie wywiadu z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową,

  • analizowanie posiadanej przez pacjenta dokumentacji medycznej,

  • oddziaływanie na badanego/pacjenta stawianymi pytaniami w celu skłonienia go do udzielenia odpowiedzi na tematy będące przedmiotem badań,

  • włączanie opiekuna badanego/pacjenta do rozmowy, by uzyskać niezbędne informacje o sytuacji zdrowotnej uczestnika warsztatów terapii zajęciowej.

Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia

Film edukacyjny może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się, poszerzać jego zainteresowania bądź pogłębiać zakres jego wiedzy, a także pomóc w przygotowaniach do egzaminu eksternistycznego zawodowego.

Film edukacyjny może zostać wykorzystany w procesie samokształcenia, np. do:

  • powtórzenia materiału,

  • utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,

  • opracowania prezentacji z definicjami pojęć związanych z kwestionariuszem wywiadu,

  • utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy,

  • poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową,

  • opracowania studium przypadku dotyczącego organizacji czasu wolnego bądź efektywnego wykorzystania czasu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej.

Uczący się, korzystając indywidualnie z multimedium, literatury i innych źródeł, może opracować materiały (np. prezentację), podnoszące poziom jego własnej wiedzy w zakresie omówionym w filmie edukacyjnym. Na jego podstawie uczący się może też stworzyć:

  • mapę myśli, np. „Rodzaje pytań stawianych przez terapeutę w wywiadzie z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną”,

  • schemat lub graf przedstawiający czynności wykonywane przez terapeutę zajęciowego w trakcie przeprowadzenia wywiadu z pacjentem/badanym,

  • broszurę lub infografikę, np. „Przebieg wywiadu z pacjentem/badanym”, „Kolejność czynności wykonywanych podczas prowadzenia wywiadu z pacjentem i jego rodziną”, „Oddziaływanie na pacjenta/badanego przez odpowiednie zadawanie pytań podczas wywiadu”,

  • diagram Ishikawy, tzw. rybi szkielet, np. „Niewłaściwe pytania zadawane podczas wywiadu z pacjentem/badanym”, „Sytuacje trudne mogące wystąpić podczas zbierania wywiadu”,

  • grę dydaktyczną, np. „Rodzaje wywiadów”, „Zasady prowadzenia wywiadów”,

  • graf, np. „Podstawowe pojęcia wykorzystywane w trakcie prowadzenia wywiadu”.

W celu utrwalenia wiedzy, uczący się może samodzielnie opracować plakat na temat:

  • rodzajów wywiadów,

  • znaczenia wywiadu w terapii zajęciowej,

  • rodzajów pytań w trakcie prowadzenia wywiadu,

  • zasad komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej.


Tytuł materiału multimedialnego

Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej

Typ materiału multimedialnego

Film edukacyjny

Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego

Film edukacyjny „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej” pozwala poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej (WTZ), który zgłasza chęć zmiany pracowni terapeutycznej. Sceny filmu edukacyjnego przybliżają takie zagadnienia jak:

  • wstępne przygotowanie terapeuty zajęciowego do rozmowy z uczestnikiem WTZ, wobec którego rozważana będzie możliwość zmiany pracowni terapeutycznej (analiza dokumentów),

  • przywitanie się z respondentami,

  • uzupełnianie dokumentacji przez terapeutę zajęciowego w trakcie przeprowadzenia wywiadu,

  • przydzielenie uczestnika WTZ do odpowiedniej pracowni.

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.

Materiał multimedialny powiązany jest z grą wcielenie się w rolę oraz interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:

  • testem wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”,

  • zadaniem z lukami „Wywiad”,

  • zadaniem ukierunkowanym na grupowanie „Kwestionariusz wywiadu”.

Cele szczegółowe materiału multimedialnego

Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:

  • przygotowanie do rozmowy z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej i jego opiekunem prawnym,

  • przygotowanie dokumentów potrzebnych do przeprowadzenia wywiadu,

  • wypełnianie kwestionariusza w trakcie zbierania wywiadu,

  • rozpoznawanie potrzeb i preferencji uczestnika WTZ w zakresie czynności wykonywanych podczas pobytu w określonej pracowni,

  • poznanie procedury przydzielenia uczestnika WTZ do odpowiedniej pracowni.

Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia

Film edukacyjny może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się, poszerzać jego zainteresowania i pogłębiać zakres jego wiedzy, a także pomóc w przygotowaniach do egzaminu eksternistycznego zawodowego.

Film edukacyjny może zostać wykorzystany w procesie samokształcenia, np. do:

  • powtórzenia materiału,

  • utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,

  • opracowania prezentacji na temat poszukiwania przyczyn zmiany pracowni,

  • opracowania zależności pomiędzy komunikacją werbalną i niewerbalną a rodzajami pytań, które zadawane są uczestnikowi warsztatów terapii zajęciowej podczas wywiadu,

  • pracy nad projektem, np. „Kwestionariusz wywiadu — narzędzie terapeuty zajęciowego”,

  • utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy dotyczącej prowadzenia wywiadu,

  • przygotowania opisu przypadku lub listy pytań na podstawie studium przypadku, np. analiza zainteresowań uczestnika warsztatów terapii zajęciowej,

  • poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową,

  • opracowania studium przypadku dotyczącego efektywnego wykorzystania czasu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej.

Uczący się, korzystając indywidualnie z multimedium, literatury i innych źródeł, może opracować materiały (np. prezentację), podnoszące poziom jego własnej wiedzy w zakresie omówionym w filmie edukacyjnym. Na jego podstawie uczący się może też stworzyć:

  • graf lub schemat opisujący najważniejsze etapy przygotowania się i realizacji przez terapeutę zajęciowego wywiadu z uczestnikiem WTZ, w przypadku którego należy rozważyć decyzję o zmianie pracowni terapeutycznej,

  • plakat opisujący sposób komunikowania się i zachowania terapeuty zajęciowego w rozmowie z uczestnikiem WTZ, wobec którego należy podjąć decyzję w sprawie zmiany pracowni terapeutycznej,

  • infografikę, np. „Procedura przydzielenia uczestnika WTZ do odpowiedniej pracowni”,

  • zestaw pytań służących poznaniu preferencji uczestnika WTZ w zakresie wykonywanych przez niego czynności podczas pobytu w określonej pracowni terapeutycznej,

  • WebQuest, np. „Trudności związane z prowadzeniem wywiadu z osobą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym”,

  • graf, np. „Procedura przydzielania uczestnika warsztatów terapii zajęciowej do odpowiedniej pracowni”.

W celu utrwalenia wiedzy uczący się może samodzielnie opracować plakat na temat:

  • rodzajów wywiadów,

  • znaczenia wywiadu w terapii zajęciowej,

  • rodzajów pytań w trakcie prowadzenia wywiadu,

  • zasad komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej,

  • trudności związanych z prowadzeniem wywiadu z osobą z niepełnosprawnością intelektualną,

  • trudności w zrozumieniu komunikatu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej podczas prowadzenia wywiadu.


Tytuł materiału multimedialnego

Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej

Typ materiału multimedialnego

Gra wcielanie się w rolę

Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego

Przejście przez grę wcielanie się w rolę umożliwia poznanie zasad prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktu oraz przeprowadzania wstępnego wywiadu z nowo przyjętym uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej (WTZ). Osoba biorąca w niej udział ma możliwość zapoznania się z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii, których znajomość jest niezbędna w procesie nawiązywania interakcji i komunikowania się terapeuty zajęciowego z uczestnikiem WTZ.

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji:
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)3) sporządza arkusz wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.

Materiał multimedialny powiązany jest z filmem edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” oraz filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”, a także z interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:

  • testem wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”,

  • zadaniem typu prawda czy fałsz „Udzielanie wsparcia emocjonalnego podczas wywiadu”,

  • zadaniem polegającym na dobieraniu w pary „Nawiązywanie kontaktu podczas wywiadu”.

Cele szczegółowe materiału multimedialnego

Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:

  • stosowanie zasad prawidłowej komunikacji, w tym w szczególności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej (WTZ),

  • przeprowadzanie wstępnego wywiadu z nowo przyjętym uczestnikiem WTZ.

Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia

Gra może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się, poszerzać jego zainteresowania i pogłębiać zakres jego wiedzy, a także pomóc w przygotowaniach do egzaminu eksternistycznego zawodowego.

Gra wcielanie się w rolę może zostać wykorzystana w procesie samokształcenia, np. do:

  • powtórzenia materiału,

  • utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,

  • opracowania prezentacji na temat warunków i zasad prowadzenia wywiadu,

  • opracowania zależności pomiędzy komunikacją uczestnika warsztatów terapii zajęciowej, terapeutą zajęciowym i opiekunem prawnym podczas wywiadu,

  • pracy nad projektem, np. „Pytania otwarte a pytania zamknięte w wywiadzie z uczestnikami warsztatów terapii zajęciowej”,

  • utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy dotyczącej prowadzenia wywiadu,

  • przygotowania opisu przypadku lub listy pytań na podstawie studium przypadku, np. analiza trudności uczestnika warsztatów terapii zajęciowej,

  • poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową,

  • opracowania studium przypadku dotyczącego wykorzystania komunikacji alternatywnej przez uczestnika warsztatów terapii zajęciowej w trakcie wywiadu.

Uczący się, korzystając indywidualnie z multimedium, literatury i innych źródeł, może opracować materiały (np. prezentację), podnoszące poziom jego własnej wiedzy w zakresie omówionym w grze. Na jego podstawie uczący się może też stworzyć:

  • mapę myśli, np. dotyczącą przygotowania odpowiednich narzędzi w celu przeprowadzenia wywiadu z osobą z lękami,

  • plakat, np. na temat trudności, jakie mogą pojawić się podczas wywiadu ze strony opiekuna prawnego uczestnika warsztatów terapii zajęciowej,

  • grę dydaktyczną, np. savoir‑vivre podczas wywiadu z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej,

  • metaplan, np. „Jak zaprojektować kwestionariusz wywiadu?”,

  • WebQuest, np. „Trudności związane z prowadzeniem wywiadu z nastolatkiem uzależnionym od narkotyków”,

  • graf, np. „Interpretacja odpowiedzi podczas wywiadu z podopiecznym domu dziecka”.

W celu utrwalenia wiedzy uczący się może samodzielnie opracować plakat na temat:

  • rodzajów wywiadów,

  • znaczenia wywiadu w terapii zajęciowej,

  • rodzajów pytań w trakcie prowadzenia wywiadu,

  • zasad komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej,

  • trudności związanych z prowadzeniem wywiadu z osobą z niepełnosprawnością intelektualną,

  • trudności w zrozumieniu komunikatu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej podczas prowadzenia wywiadu,

  • savoir‑vivre terapeuty zajęciowego.


Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3
bg‑azure

Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału

Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Test wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie składa się z 15 pytań o zróżnicowanym poziomie trudności, dotyczących strategii prowadzenia wywiadu przez terapeutę zajęciowego z uczestnikiem WTZ (warsztatów terapii zajęciowej). Czas rozwiązywania testu to 23 minuty (1,5 minuty na pytanie).

Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:

  • wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,

  • wyświetlania wskazówek naprowadzających w przypadku błędnej odpowiedzi, 

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.

Test wielokrotnego wyboru w procesie edukacyjnym może zostać wykorzystany do pracy indywidualnej, jako materiał służący do samodzielnego sprawdzenia swojej wiedzy.

Zadanie jest powiązane z materiałami multimedialnymi:

  • filmem edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną”,

  • filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”,

  • grą wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie z lukami „Wywiad”

Opis materiału sprawdzającego

Materiał zawiera fragment tekstowy, w którym są braki – luki. Zadanie dotyczy wywiadu prowadzonego przez terapeutę zajęciowego. Uczący się musi wybrać z puli właściwe wyrazy i wstawić je w odpowiednich miejscach lub wybrać z listy rozwijanej. Zadanie jest trudne.

Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:

  • wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.

Zadanie jest powiązane z filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:

  • MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,

  • MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,

  • MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,

  • MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie ukierunkowane na grupowanie „Kwestionariusz wywiadu”

Opis materiału sprawdzającego

Materiał sprawdzający składa się z dwóch części: w pierwszej należy przyporządkować elementy do podanych części kwestionariusza wywiadu, w drugiej należy przyporządkować informacje uzyskiwane podczas rozmowy z uczestnikiem do danego obszaru kwestionariusza wywiadu. Zadanie jest na łatwym poziomie trudności.

Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:

  • wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.

Zadanie jest powiązane z filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:

  • MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,

  • MED.13.4.5)3) sporządza arkusz wywiadu,

  • MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Krzyżówka „Pojęcia związane z wywiadem”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie składa się z 7 haseł, które dotyczą wywiadu z uczestnikiem WTZ. Po uzupełnieniu krzyżówki należy odpowiedzieć na pytanie, co powinien zrobić terapeuta zajęciowy, chcąc podjąć działanie określone w rozwiązaniu krzyżówki. Zadanie to jest na średnim poziomie trudności.

Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:

  • wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.

Zadanie jest powiązane z filmem edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie typu prawda czy fałsz „Udzielanie wsparcia emocjonalnego podczas wywiadu”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie zawiera cztery stwierdzenia dotyczące nawiązania przez terapeutę zajęciowego kontaktu z nowo przyjętym uczestnikiem WTZ oraz przeprowadzenia z nim wywiadu. W zadaniu należy określić, czy stwierdzenia te są prawdziwe, czy fałszywe. Zadanie jest łatwe.

Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:

  • wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.

Zadanie jest powiązane z grą wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu.


Typ i tytuł materiału sprawdzającego

Zadanie polegające na dobieraniu w pary „Nawiązywanie kontaktu podczas wywiadu”

Opis materiału sprawdzającego

Zadanie polega na dobieraniu w pary elementów prawidłowego wywiadu wstępnego lub okoliczności potencjalnie mu towarzyszących z ich opisami. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.

Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:

  • wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,

  • uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.

Zadanie jest powiązane z grą wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej”.

Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym

Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu.


Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

5
bg‑azure

Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału