Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning
Instrukcja korzystania z interaktywnych narzędzi typu scenario‑based learning
Interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.
RwHUIP3Uvhkq5
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.
Po przewinięciu opisu w dół możliwe jest przejście do gry. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”.
RgEpha4WJW5hG
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru misji. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z misji i kliknąć przycisk „Rozpocznij”.
R16lf8rpQGewc
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Następnie pojawi się ekran wprowadzający do wybranej misji, gdzie należy zaznaczyć „Odpowiedź A” i nacisnąć „Kontynuuj”, aby rozpocząć.
RcEaVT4EIo4zY
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku zaznaczenia poprawnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.
RgHWiQzkD4rtI
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku zaznaczenie błędnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby powtórzyć zadanie należy kliknąć przycisk „Spróbuj ponownie”.
R12aVJtHIeMQM
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu.
R8FKQrqv2inKR
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze oraz liczbę zdobytych odznak.
Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. Przycisk „Wyłącz dźwięk tła” umożliwia wyciszenie ścieżki dźwiękowej. Pomoc pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.
RzE4dccVXlDQt
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu oceny jakościowej żywności i asortymentu gastronomicznego.
R1EA3zdoaoLvh
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:
Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;
Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);
Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.
Aby zatrzymać lub przewinąć film zawarty w interaktywnym narzędziu typu scenerio based learnig, należy prawym przyciskiem myszy nacisnąć na ekran i wybrać opcję „Pokaż wszystkie elementy sterujące”.
R1ZcvVuRreTDo
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Następnie na ekranie filmu pojawią się wszystkie ikony sterowania.
RrbxYyPefWv1S
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Widok ekranu interaktywnego narzędzia typu scenario‑based learning
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Powiązane ćwiczenia
1. Transport żywności - warunki i wpływ na jakość - test podsumowujący
Test
1. Transport żywności - warunki i wpływ na jakość - test podsumowujący
Test jednokrotnego wyboru101595Dobra robota! Poprawnie wykonałeś ćwiczenie. Doskonale wykorzystałeś w ćwiczeniu przyswojony materiał dotyczący transportu żywności i warunków oraz wpływów na jakość produktów spożywczych. Brawo!Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Wróć do materiału i jeszcze raz zapoznaj się z informacjami dotyczącymi transportu żywności i warunków oraz wpływów na jakość produktów spożywczych. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test
Test jednokrotnego wyboru
Rozwiąż test jednokrotnego wyboru, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych.
Liczba pytań:
10
Limit czasu:
15 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test jednokrotnego wyboru
Pytanie
1/10
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając poprawną odpowiedź. Czy łańcuch chłodniczy jest procesem ciągłym? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, zawsze., 2. Nie., 3. Przerwanie łańcucha chłodniczego może nastąpić tylko na krótki okres, nieprzekraczający kilku godzin.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając poprawną odpowiedź. Na czym polega transportowy system „Transcar”? Możliwe odpowiedzi: 1. Jest to system transportowy wykorzystujący zdalne wózki samojezdne w szpitalach., 2. Jest to czterokołowy wózek wyposażony w bemary służący do transportu gotowych potraw w restauracji., 3. Jest to sposób transportu artykułów spożywczych samochodami typu chłodnia.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając poprawną odpowiedź. Jakie są prawidłowe warunki panujące w chłodniach? Możliwe odpowiedzi: 1. Wilgotność 95%, temperatura od 0°C do 10°C., 2. Wilgotność 60%, temperatura od 0°C do 10°C., 3. Wilgotność 95%, temperatura od -4°C do 4°C.
Spośród podanych odpowiedzi wybierz właściwą i dokończ zdanie. Prawidłowa temperatura przechowywania mrożonych ryb i skorupiaków wynosi Możliwe odpowiedzi: 1. -18°C., 2. -4°C., 3. 0°C.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie informacje muszą się znajdować na etykiecie opakowania środka spożywczego? Możliwe odpowiedzi: 1. Nazwa producenta., 2. Wykaz składników środka spożywczego., 3. Sposób pakowania.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi. Jakie parametry podlegają kontroli w trakcie produkcji potraw? Możliwe odpowiedzi: 1. Temperatura., 2. Wartość pH., 3. Obecność pasożytów i innych zanieczyszczeń.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając poprawną odpowiedź. Co to jest specyfikacja surowców w zakładzie gastronomicznym? Możliwe odpowiedzi: 1. Dokument potwierdzenia przyjęcia., 2. Karta kontroli parametrów badanego surowca podczas dostawy., 3. Określenie dotyczące cech produktu oraz sytuacji, w których nie może być on zaakceptowany.
Spośród podanych odpowiedzi wybierz właściwą i dokończ zdanie. Zasobnikami zimna wielokrotnego użytku są Możliwe odpowiedzi: 1. płyty eutektyczne., 2. płyty z lodu suchego., 3. płyty z gazem.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając poprawną odpowiedź. Które z wymagań NIE dotyczy przewoźnika żywności? Możliwe odpowiedzi: 1. Sprawdzanie żywności pH-metrem podczas transportu., 2. Mycie i dezynfekcja samochodu i pojemników po każdym transporcie., 3. Posiadanie systemu monitorującego temperaturę w samochodach typu chłodnia.
Odpowiedz na pytanie, zaznaczając wszystkie poprawne odpowiedzi. Które przepisy prawa regulują transport żywności? Możliwe odpowiedzi: 1. Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia., 2. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 16 września 2010 r. w sprawie substancji wzbogacających dodawanych do żywności., 3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 852/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych.