Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Rozstrzygnij, czy – zgodnie z opisaną w audiobooku koncepcją „muzyczności” Verlaine'a – zjawisko dźwiękowe nadaje utworowi poetyckiemu nowe znaczenie, czy raczej ilustruje słowa i znaczenia.

Re2SueHpJF1PU
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1M2OmqJAULeF
Nagranie dźwiękowe Muzyczność poezji.
R6LNAw1ir3RI7
Nagranie dźwiękowe Rytm w poezji Leśmiana.
R1FRDt8if0DRY
Nagranie dźwiękowe Muzyka i kultura.

Źródło: Jan Sochoń, Muzyczność literatury: Leśmian i inni…, „Studia Philosophiae Christianae” 2011, s. 170‑179.

Polecenie 2

Na podstawie treści audiobooka wyjaśnij, na czym polegała transpozycja muzyki na słowo w twórczości poetów modernistycznych.

R14l1Q6EmmYNb
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 3

Wyjaśnij, jaką rolę w poezji Leśmiana odgrywał rytm.

R1dnZsfTzbc3N
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.