Wpływ rytmu i melodii wiersza na jego znaczenie

Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Język polski
Udostępnij

Tekst: Daria Murlikiewicz, zespół redakcyjny

Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.

Bibliografia:

  • Źródło: Jarosław Iwaszkiewicz, Deszcz.
  • Źródło: Leopold Staff, Deszcz jesienny, [w:] Wybór poezji, wybór M. Jastrun, Wrocław 1963, s. 15–17.
  • Źródło: Józef Czechowicz, Sen, [w:] tegoż, Nic więcej, Warszawa 1936, s. 6.
  • Źródło: Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński, Michał Głowiński, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986, s. 152.
  • Źródło: Julian Tuwim, O mowie rosyjskiej, [w:] tegoż, Wiersze zebrane, t. 1, Warszawa 1975, s. 314.
  • Źródło: Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński, Michał Głowiński, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986, s. 151.
  • Źródło: Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński, Michał Głowiński, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986, s. 150.
  • Źródło: Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński, Michał Głowiński, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986, s. 149.
  • Źródło: Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński, Michał Głowiński, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986, s. 147–148.
  • Źródło: Aleksandra Okopień-Sławińska, Janusz Sławiński, Michał Głowiński, Zarys teorii literatury, Warszawa 1986, s. 147.
  • Źródło: Joanna Dembińska-Pawelec, „Poezja jest sztuką rytmu”. O świadomości rytmu w poezji polskiej dwudziestego wieku (Miłosz — Rymkiewicz — Barańczak), Katowice 2010, s. 37–38.
  • Źródło: Joanna Dembińska-Pawelec, „Poezja jest sztuką rytmu”. O świadomości rytmu w poezji polskiej dwudziestego wieku (Miłosz — Rymkiewicz — Barańczak), Katowice 2010, s. 10.
  • Źródło: Joanna Dembińska-Pawelec, „Poezja jest sztuką rytmu”. O świadomości rytmu w poezji polskiej dwudziestego wieku (Miłosz — Rymkiewicz — Barańczak), Katowice 2010, s. 9–10.
  • Źródło: Matila Ghyka, Złota Liczba. Rytuały i rytmy pitagorejskie w rozwoju cywilizacji zachodniej., Kraków 2001, s. 142.
  • Źródło: Tadeusz Boy-Żeleński, Markiza, [w:] tegoż, Markiza i inne drobiazgi, Kraków 1914, s. 8.
  • Źródło: Jan Andrzej Morsztyn, Do trupa. Sonet, [w:] tegoż, Wybór poezji, oprac. W. Weintraub, Wrocław 1988, s. 148.
  • Źródło: Czesław Miłosz, Campo di Fiori, [w:] Czesław Miłosz, Wiersze wszystkie, Kraków 2011, s. 192.
  • Źródło: Jan Kochanowski, Tren X, [w:] tegoż, Dzieła wybrane, oprac. A. Popławska, W. Rzehak, Kraków 2004, s. 67–68.
  • Źródło: Julian Tuwim, Lokomotywa, [w:] Julian Tuwim, Wiersze wybrane, oprac. M. Głowiński, Kraków 1969, s. 265–266.
  • Źródło: Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz, oprac. S. Pigoń, Wrocław 1967, s. 6.
  • Źródło: Jan Kochanowski, Tren VII, [w:] tegoż, Dzieła wybrane, oprac. W. Rzehak, A. Popławska, Kraków 2004, s. 64.
  • Źródło: Adam Mickiewicz, Reduta Ordona. Opowiadanie adiutanta, [w:] tegoż, Dzieła.Wydanie Narodowe, t. 1, Wiersze, Warszawa 1948, s. 270.
  • Źródło: Jan Kochanowski, Tren V, [w:] Jan Kochanowski, Dzieła wybrane, oprac. A. Popławska, W. Rzehak, Kraków 2004, s. 62.
  • Źródło: Cyprian Kamil Norwid, Moja piosnka (II), [w:] tegoż, Pisma wybrane. Wiersze, wybór J. Gomulicki, Warszawa 1983, s. 200.
  • Źródło: Leopold Staff, Deszcz jesienny, [w:] Leopold Staff, Wybór poezji, oprac. M. Bojarska, wybór M. Jastrun, Wrocław 1985, s. 14.
  • Źródło: Czesław Miłosz, Walc, [w:] Czesław Miłosz, Wiersze wszystkie, Kraków 2011, s. 189.
  • Źródło: Leopold Staff, Deszcz jesienny, [w:] tegoż, Wybór poezji, Wrocław 1985 .
  • Źródło: Czesław Miłosz, Walc, [w:] tegoż, Wiersze wszystkie, Kraków 2011.
  • Źródło: Julian Tuwim, Lokomotywa, [w:] tegoż, Wiersze wybrane, Kraków 1969 .
  • Źródło: Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz, Wrocław 1967.
  • Źródło: Jan Kochanowski, Tren VII, [w:] tegoż, Dzieła wybrane, Kraków 2004 .
  • Źródło: Julian Przyboś, Droga powrotna.
  • Źródło: Józef Czechowicz, Przez Kresy.
  • Źródło: Julian Krzyżanowski, Sztuka słowa, Warszawa 1972.