E-materiały do kształcenia zawodowego

Biura podróży

HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych - technik organizacji turystyki 422104

Interaktywne materiały sprawdzające

11
Pokaż ćwiczenia:
1
1. Planowanie imprezy turystycznej2DndPA7ILG
1
R1RXZ1kpIthBM2
Uzupełnij luki w zdaniach, przeciągając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. Etap przygotowania kończy zamawianie świadczeń u 1. kontrahentów, 2. władzami miasta, 3. z wyprzedzeniem, 4. obiektami noclegowymi, 5. przedstawicieli handlowych, 6. w dniu zawarcia umowy, 7. produktów turystycznych, 8. usług turystycznych, 9. klientów, 10. pilota wycieczek. Planując i programując imprezę, organizator powinien zamówić świadczenia turystyczne 1. kontrahentów, 2. władzami miasta, 3. z wyprzedzeniem, 4. obiektami noclegowymi, 5. przedstawicieli handlowych, 6. w dniu zawarcia umowy, 7. produktów turystycznych, 8. usług turystycznych, 9. klientów, 10. pilota wycieczek, aby po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia mógł uwzględnić ich cenę w kalkulacji kosztów imprezy. Biuro turystyczne współpracuje ze wszystkimi kontrahentami, którzy tworzą pakiet 1. kontrahentów, 2. władzami miasta, 3. z wyprzedzeniem, 4. obiektami noclegowymi, 5. przedstawicieli handlowych, 6. w dniu zawarcia umowy, 7. produktów turystycznych, 8. usług turystycznych, 9. klientów, 10. pilota wycieczek. Im pakiet jest bardziej złożony, tym więcej jest kontrahentów. Biura turystyczne współpracują z: 1. kontrahentów, 2. władzami miasta, 3. z wyprzedzeniem, 4. obiektami noclegowymi, 5. przedstawicieli handlowych, 6. w dniu zawarcia umowy, 7. produktów turystycznych, 8. usług turystycznych, 9. klientów, 10. pilota wycieczek, firmami przewozowymi, zakładami gastronomicznymi, biurami przewodnickimi, osobami wykonującymi zadania 1. kontrahentów, 2. władzami miasta, 3. z wyprzedzeniem, 4. obiektami noclegowymi, 5. przedstawicieli handlowych, 6. w dniu zawarcia umowy, 7. produktów turystycznych, 8. usług turystycznych, 9. klientów, 10. pilota wycieczek, firmami ubezpieczeniowymi, obiektami stanowiącymi atrakcje turystyczne.
2. Etapy organizowania imprezy turystycznej1DndPA7ILG
1
RAqFYbJUggEXY1
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy organizowania imprezy turystycznej. Elementy do uszeregowania: 1. Rozliczenie i księgowanie imprezy turystycznej., 2. Sprzedaż imprezy turystycznej., 3. Przygotowanie imprezy turystycznej., 4. Realizacja imprezy turystycznej.
3. Działalność biura podróży - test sprawdzający2DG6xoC3GW
1
Test wielokrotnego wyboru z jedną, dwiema lub trzema poprawnymi odpowiedziami.6995Dobra robota! Poprawnie wykonałeś ćwiczenie. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem na temat działalności biura podróży.Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści, które dotyczą działalności biura podróży i zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test

Test wielokrotnego wyboru z jedną, dwiema lub trzema poprawnymi odpowiedziami.

Rozwiąż test wielokrotnego wyboru, zaznaczając jedną, dwie lub trzy poprawne odpowiedzi spośród podanych.

Liczba pytań:
6
Limit czasu:
9 min
Twój ostatni wynik:
-
4. Projektowanie imprezy turystycznej1DgQ2EPAkv
1
R12hggi1IBhlE1
Do odpowiedniej składowej imprezy turystycznej (baza noclegowa, środek transportu, baza gastronomiczna, atrakcje turystyczne), poprzez przeciągnięcie, przyporządkuj po 6 pasujących do niej elementów. Baza noclegowa Możliwe odpowiedzi: 1. hotel, 2. spływ kajakowy, 3. ścieżka rekreacyjna, 4. pociąg, 5. pensjonat, 6. aquapark, 7. restauracja, 8. namiot, 9. hostel, 10. zamek, 11. rower, 12. autokar, 13. posiłki z ogniska, 14. muzeum etnograficzne, 15. domek letniskowy, 16. samolot, 17. stołówka, 18. pizzeria, 19. bar mleczny, 20. samochód, 21. sklep, 22. gospodarstwo agroturystyczne, 23. kopalnie krzemienia, 24. prom Środek transportu Możliwe odpowiedzi: 1. hotel, 2. spływ kajakowy, 3. ścieżka rekreacyjna, 4. pociąg, 5. pensjonat, 6. aquapark, 7. restauracja, 8. namiot, 9. hostel, 10. zamek, 11. rower, 12. autokar, 13. posiłki z ogniska, 14. muzeum etnograficzne, 15. domek letniskowy, 16. samolot, 17. stołówka, 18. pizzeria, 19. bar mleczny, 20. samochód, 21. sklep, 22. gospodarstwo agroturystyczne, 23. kopalnie krzemienia, 24. prom Baza gastronomiczna Możliwe odpowiedzi: 1. hotel, 2. spływ kajakowy, 3. ścieżka rekreacyjna, 4. pociąg, 5. pensjonat, 6. aquapark, 7. restauracja, 8. namiot, 9. hostel, 10. zamek, 11. rower, 12. autokar, 13. posiłki z ogniska, 14. muzeum etnograficzne, 15. domek letniskowy, 16. samolot, 17. stołówka, 18. pizzeria, 19. bar mleczny, 20. samochód, 21. sklep, 22. gospodarstwo agroturystyczne, 23. kopalnie krzemienia, 24. prom Atrakcje turystyczne Możliwe odpowiedzi: 1. hotel, 2. spływ kajakowy, 3. ścieżka rekreacyjna, 4. pociąg, 5. pensjonat, 6. aquapark, 7. restauracja, 8. namiot, 9. hostel, 10. zamek, 11. rower, 12. autokar, 13. posiłki z ogniska, 14. muzeum etnograficzne, 15. domek letniskowy, 16. samolot, 17. stołówka, 18. pizzeria, 19. bar mleczny, 20. samochód, 21. sklep, 22. gospodarstwo agroturystyczne, 23. kopalnie krzemienia, 24. prom
5. Teczka imprezy turystycznej2DIsax6f61
1
R1G6rAbEeVJNA2
Zaznacz poprawne wyrażenia w tekście spośród podanych do wyboru. 1. Bilet komunikacyjny jest sporządzany po wpisaniu niezbędnych danych do kasy fiskalnej/systemu rezerwacyjnego. Zawiera wszelkie informacje potrzebne do odbycia podróży wybranym środkiem transportu.
2. Polisa ubezpieczeniowa dla klienta na czas trwania imprezy turystycznej zawiera następujące informacje: numer polisy; nazwę towarzystwa ubezpieczeniowego/biura podróży, które sprzedaje polisę osobie ubezpieczanej (klientowi); dane osobowe osoby ubezpieczanej (klienta) wraz z datą urodzenia i inne.
3. Umowa o świadczenie usług przez hotel zawiera informacje dotyczące realizacji usługi na rzecz biura podróży, w tym informacje o rezerwacji i możliwościach jej anulowania/wygodzie łóżek hotelowych, odszkodowaniu za anulowanie rezerwacji, ramach czasowych doby hotelowej, terminie obowiązywania umowy.
4. Zamówienie imprezy turystycznej to informacje od klienta, które są potrzebne sprzedawcy do zrealizowania imprezy turystycznej, czyli dane teleadresowe sprzedawcy, informacje o przebytych chorobach/danych teleadresowych zamawiającego, danych teleadresowych sprzedawcy oraz datę i miejscowość złożenia zamówienia.
6. Procedura reklamacyjna usług turystycznych w biurze podróży2D17XKGjjB
1
RBi4KxAZdLIoE2
Uporządkuj w odpowiedniej kolejności etapy przyjmowania i rozpatrywania reklamacji klienta w biurze podróży. Elementy do uszeregowania: 1. rozmowa pracownika biura podróży z klientem w celu określenia przyczyny reklamacji, 2. rozpatrzenie reklamacji przez biuro podróży, 3. zadośćuczynienie za niedotrzymanie warunków umowy przez biuro podróży, 4. przygotowanie dokumentów potwierdzających roszczenia klienta, 5. prośba klienta o ponowne rozpatrzenie reklamacji w przypadku nieuznania roszczeń zawartych w reklamacji, 6. uznanie uchybień i roszczeń klienta zawartych w reklamacji, 7. zweryfikowanie umowy w celu określenia uchybień i zasadności roszczeń klienta, 8. przyjęcie reklamacji przez pracownika biura podróży, 9. uzasadnienie odmowy przez biuro podróży, 10. przygotowanie potwierdzenia złożenia reklamacji, 11. odwołanie się klienta od podjętej przez biuro podróży decyzji w sprawie reklamacji
1
Rn4ZxwfS5R31K2
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem. Do biura podróży przychodzi niezadowolony klient, który chce złożyć reklamację. Pracownik biura podróży rozmawia z klientem w celu określenia 1. roszczeń, 2. papierowej, 3. przyczyny, 4. warunków, 5. umowę, 6. rachunek, 7. gratyfikacji, 8. pretensji, 9. fakturę, 10. odmowy, 11. potwierdzenie, 12. błędu reklamacji. W tym celu musi zweryfikować zawartą 1. roszczeń, 2. papierowej, 3. przyczyny, 4. warunków, 5. umowę, 6. rachunek, 7. gratyfikacji, 8. pretensji, 9. fakturę, 10. odmowy, 11. potwierdzenie, 12. błędu oraz przygotować dokumenty potwierdzające roszczenia klienta. Następnie przyjmuje reklamację i przygotowuje 1. roszczeń, 2. papierowej, 3. przyczyny, 4. warunków, 5. umowę, 6. rachunek, 7. gratyfikacji, 8. pretensji, 9. fakturę, 10. odmowy, 11. potwierdzenie, 12. błędu złożenia reklamacji, która jest rozpatrywana przez biuro podróży. Po otrzymaniu 1. roszczeń, 2. papierowej, 3. przyczyny, 4. warunków, 5. umowę, 6. rachunek, 7. gratyfikacji, 8. pretensji, 9. fakturę, 10. odmowy, 11. potwierdzenie, 12. błędu i nieuznaniu 1. roszczeń, 2. papierowej, 3. przyczyny, 4. warunków, 5. umowę, 6. rachunek, 7. gratyfikacji, 8. pretensji, 9. fakturę, 10. odmowy, 11. potwierdzenie, 12. błędu zawartych w reklamacji, klient może poprosić o ponowne rozpatrzenie reklamacji. Natomiast jeśli zostanie uznana racja klienta, następuje zadośćuczynienie za niedotrzymanie 1. roszczeń, 2. papierowej, 3. przyczyny, 4. warunków, 5. umowę, 6. rachunek, 7. gratyfikacji, 8. pretensji, 9. fakturę, 10. odmowy, 11. potwierdzenie, 12. błędu umowy przez biuro podróży.
1
Materiały powiązane