Biura podróży
HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych - technik organizacji turystyki 422104
Praca w biurze podróży
GRA WCIELANIE SIĘ W ROLĘ
Przejście do: Gra wcielanie się w rolę Praca w biurze podróży, wersja angielskaPrzejście do: Gra wcielanie się w rolę Praca w biurze podróży, wersja angielska
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D17XKGjjB
Nagranie jest tożsame z treścią pierwszej planszy po uruchomieniu gry: Witamy Cię w grze polegającej na wcielaniu się w rolę pracownika biura podróży. Twoim zadaniem będzie obsługa trzech klientów, którzy przyszli do Ciebie z różnymi potrzebami. Pamiętaj, że obsługa powinna być realizowana zgodnie z procedurami, a klienci powinni być traktowani z szacunkiem. Ważne jest również dokładne poznanie potrzeb klientów, słuchanie ich i elastyczne dopasowywanie oferty do ich oczekiwań. Dobrze traktowani klienci mogą do Ciebie powrócić w przyszłości oraz polecić Twoje biuro podróży swoim znajomym.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D17XKGjjB
Po zapytaniu o potrzeby, klientka odpowiada, że chciałaby wyjechać na wakacje do Grecji, ponieważ uwielbia tamte rejony. Nie jest jednak do końca zdecydowana na żadne konkretne miejsce. Jej wymaganiem jest hotel z basenem, najlepiej dużym, ponieważ mąż lubi pływać. Zależy jej na tym, żeby odpocząć i poopalać się. Jak zareagujesz na potrzebę klientki? Pytasz klientkę, jakim 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas dysponuje i proponujesz jej konkretną ofertę za 3500 zł.
Klientka zastanawia się i stwierdza, że Grecja jest za droga. Pyta, czy jest możliwość zobaczenia jeszcze innej oferty, być może w innym kraju, ale w jej ulubionym rejonie, czyli na Bałkanach. Co odpowiesz? 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas.
Warto dać klientce możliwość zobaczenia 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas, podkreślając jednak, że wykracza ona poza deklarowany budżet.
Po powrocie z wykupionej wycieczki klientka wraca do biura niezadowolona i chce złożyć 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas.
Klientka przekazuje Ci zdjęcia prezentujące brak basenu w hotelu. Jak reagujesz? Najpierw oglądasz przekazane zdjęcia, następnie informujesz klientkę, że na podstawie 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas możesz przyjąć reklamację na brak basenu w hotelu, bo to jest niezgodne z dokumentem.
Reklamacje rozpatrywane są do 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas dni. Po rozpatrzeniu klientka zostanie poinformowana o sposobie rekompensaty. Może to być np. 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas na następny wyjazd albo voucher.
Pomimo niedogodności, klientka decyduje się wykupić kolejną usługę, tym razem będzie to organizacja wyjazdu dla jej pracowników. Po podpisaniu umowy z klientką, zabierasz się do pracy i kontaktujesz się z wybranym przez klientkę hotelem, aby dokonać stosownej rezerwacji. Po ustaleniu szczegółów zawierasz umowę o 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas przez hotel. Musisz również zamówić środek transportu, uzgodniony z klientką. Dzwonisz do kontrahenta i zamawiasz odpowiedni transport, określając swoje zapotrzebowanie: podajesz liczbę 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas, określasz rodzaj grupy, 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas przejazdu, datę i godzinę wyjazdu i powrotu.














