E-materiały do kształcenia zawodowego

Biura podróży

HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych - technik organizacji turystyki 422104

Praca w biurze podróży

GRA WCIELANIE SIĘ W ROLĘ

Przejście do: Gra wcielanie się w rolę Praca w biurze podróży, wersja angielskaPrzejście do: Gra wcielanie się w rolę Praca w biurze podróży, wersja angielska

1
R1XEGwVFtebPx
Nagranie jest tożsame z treścią pierwszej planszy po uruchomieniu gry: Witamy Cię w grze polegającej na wcielaniu się w rolę pracownika biura podróży. Twoim zadaniem będzie obsługa trzech klientów, którzy przyszli do Ciebie z różnymi potrzebami. Pamiętaj, że obsługa powinna być realizowana zgodnie z procedurami, a klienci powinni być traktowani z szacunkiem. Ważne jest również dokładne poznanie potrzeb klientów, słuchanie ich i elastyczne dopasowywanie oferty do ich oczekiwań. Dobrze traktowani klienci mogą do Ciebie powrócić w przyszłości oraz polecić Twoje biuro podróży swoim znajomym.
RGLKjAL9uPXrh
W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy: Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji; Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej); Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.
Gra wcielanie się w rolę Praca w biurze podróży
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 1
R4o5bx36FSlMD
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym pracy w biurze podróży. Do biura podróży, w którym pracujesz, właśnie wchodzi klientka. Kobieta wita się słowami „Dzień dobry”. Co robisz? 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas, a następnie zapraszasz klientkę do zajęcia miejsca naprzeciwko Ciebie.

Po zapytaniu o potrzeby, klientka odpowiada, że chciałaby wyjechać na wakacje do Grecji, ponieważ uwielbia tamte rejony. Nie jest jednak do końca zdecydowana na żadne konkretne miejsce. Jej wymaganiem jest hotel z basenem, najlepiej dużym, ponieważ mąż lubi pływać. Zależy jej na tym, żeby odpocząć i poopalać się. Jak zareagujesz na potrzebę klientki? Pytasz klientkę, jakim 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas dysponuje i proponujesz jej konkretną ofertę za 3500 zł.

Klientka zastanawia się i stwierdza, że Grecja jest za droga. Pyta, czy jest możliwość zobaczenia jeszcze innej oferty, być może w innym kraju, ale w jej ulubionym rejonie, czyli na Bałkanach. Co odpowiesz? 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas.

Warto dać klientce możliwość zobaczenia 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas, podkreślając jednak, że wykracza ona poza deklarowany budżet.

Po powrocie z wykupionej wycieczki klientka wraca do biura niezadowolona i chce złożyć 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas.

Klientka przekazuje Ci zdjęcia prezentujące brak basenu w hotelu. Jak reagujesz? Najpierw oglądasz przekazane zdjęcia, następnie informujesz klientkę, że na podstawie 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas możesz przyjąć reklamację na brak basenu w hotelu, bo to jest niezgodne z dokumentem.

Reklamacje rozpatrywane są do 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas dni. Po rozpatrzeniu klientka zostanie poinformowana o sposobie rekompensaty. Może to być np. 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas na następny wyjazd albo voucher.

Pomimo niedogodności, klientka decyduje się wykupić kolejną usługę, tym razem będzie to organizacja wyjazdu dla jej pracowników. Po podpisaniu umowy z klientką, zabierasz się do pracy i kontaktujesz się z wybranym przez klientkę hotelem, aby dokonać stosownej rezerwacji. Po ustaleniu szczegółów zawierasz umowę o 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas przez hotel. Musisz również zamówić środek transportu, uzgodniony z klientką. Dzwonisz do kontrahenta i zamawiasz odpowiedni transport, określając swoje zapotrzebowanie: podajesz liczbę 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas, określasz rodzaj grupy, 1. zapleczem, 2. umowę, 3. 120, 4. wypożyczeniu pokoi, 5. 30, 6. Pokazujesz klientce ofertę wyjazdu na Majorkę, 7. karta kredytowa, 8. budżetem, 9. reklamację, 10. innej oferty biura, 11. Podchodzisz do klientki i wyciągasz rękę, 12. bon, 13. oferty innego biura, 14. umowy, 15. trasę, 16. Wyszukujesz podobne oferty w krajach znajdujących w ulubionym kierunku klientki, 17. Wstajesz i zza biurka odpowiadasz na powitanie, 18. osób, 19. świadczeniu usług, 20. siedzeń, 21. biletu, 22. czas przejazdu, datę i godzinę wyjazdu i powrotu.
11
Instrukcja korzystania z gry wcielanie się w rolę

Gra wcielanie się w rolę – Praca w biurze podróży wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.

RgmzZjf4W0fCn
Widok ekranu gry wcielanie się w rolę
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.

Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem.

Po przewinięciu opisu w dół możliwe jest przejście do gry. Aby to zrobić, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”.

RNfzj6vuyrKFf

W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru misji. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z misji i kliknąć przycisk „Rozpocznij”.

Rm74kOb36sbXp

Po wybraniu misji na ekranie wyświetli się pytanie, na które należy udzielić odpowiedzi, a następnie nacisnąć przycisk „Zatwierdź odpowiedź”.

ROBNcZVKJ2Vrg

W przypadku zaznaczenia poprawnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego pytania, należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.

RWmZkoTkT6s4X

W przypadku zaznaczenie błędnej odpowiedzi pojawia się informacja zwrotna. Aby wrócić do pytania należy kliknąć przycisk „Spróbuj ponownie”.

RT5NeKRkUE0NA

Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Jeśli nie udało się zdobyć wystarczającej liczby punktów, można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz misję”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie misji resetuje uzyskany wynik i pozwala na jego poprawę.

RKq2RANtqrxj1
R1SIMzaYRK37W

W górnej części ekranu gry, po lewej stronie znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, liczbę zdobytych punktów oraz odznak. Po prawej stronie, w górnej części ekranu znajdują się interaktywne przyciski. „Pomoc” pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.

RQF6h912Ye0CP

Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu projektowania imprezy turystycznej.

RXwibHXH7dwYn

W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:

  • Tabulator – przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;

  • Enter – wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);

  • Strzałki – przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.

Powiązane ćwiczenia

1
Materiały powiązane