E-materiały do kształcenia zawodowego

Organizacja wykonywania i renowacji okładzin ceramicznych i kamiennych

BUD.24. Prowadzenie prac renowatorskich elementów architektury - Technik renowacji elementów architektury 311210

bg‑green

Przewodnik dla uczącego się

Spis treści

s

Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

Wymagania techniczneWymagania techniczne

Struktura e‑zasobu

Struktura e‑materiału

Wszystkie elementy e‑materiału są ze sobą powiązane ich tematyką. W każdym z nich znajdziesz niezbędne informacje, które umożliwią przyswojenie wiedzy z zakresu organizacji wykonywania i renowacji okładzin ceramicznych i kamiennych.

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz spis treści.

2. Materiały multimedialne

To multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Materiał Organizacja wykonywania i renowacji okładzin ceramicznych i kamiennych składa się z pięciu materiałów multimedialnych:

To usystematyzowane i niezwykle interesujące informacje dotyczące rodzajów okładzin ceramicznych i kamiennych w obiektach zabytkowych.

Zobaczysz tu zdjęcia typowych zniszczeń elementów zabytkowych obiektów budowlanych, np. rysy i pęknięcia, wykwity i zacieki solne, nawarstwienia z kurzu, brudu, glonów, uszkodzenia mechaniczne, ale również narzędzia i sprzęt do wykonywania renowacji okładzin ceramicznych i kamiennych.

Dowiesz się, kim jest technik renowacji elementów architektury, jakie powinien mieć kompetencje i kwalifikacje, a także zobaczysz, jak stosuje hydrodynamiczne metody czyszczenia elewacji, ale i tzw. metody na sucho, metody mieszanie i chemiczne.

Krótkie sceny prezentują różne sposoby montażu okładzin kamiennych – na mokro, na sucho, za pomocą stalowego rusztu. Czy montaż może być prawdziwą przygodą? Ależ tak!

Dzięki temu materiałowi staniesz się prawdziwym technikiem renowacji elementów architektury: ocenisz element poddany renowacji, usuniesz kurz, plamy, oczyścisz go, zaimpregnujesz, dokonasz odpowiednich pomiarów…

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD1DT8PUqKInteraktywne materiały sprawdzające – dzięki interesującym formom (quizy, puzzle, krzyżówki) sprawdzisz poziom opanowania wiedzy z zakresu organizacji wykonywania i renowacji okładzin ceramicznych i kamiennych.

  • Słownik pojęć do e‑materiałuDChz4KuQNSłownik pojęć do e‑materiału zawiera specjalistyczne słownictwo, które występuje w całym e‑materiale wraz z wyjaśnieniami/definicjami.

  • Przewodnik dla nauczycielaD12SvtI1sPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD1F1lrIz2Przewodnik dla uczącego się to wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDTxppoFgVNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDRfjZe7HbInstrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Jak korzystać z e‑zasobu?

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik renowacji elementów architektury.

Plansza interaktywna, galeria zdjęć, animacja, sekwencje filmowe i symulator przybliżą najważniejsze informacje z zakresu organizacji wykonywania i renowacji okładzin ceramicznych i kamiennych. Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają zweryfikowanie poziomu własnej wiedzy i uzyskania szybkiej i precyzyjnej informacji zwrotnej.

Po obejrzeniu planszy i galerii zdjęć możesz samodzielnie przygotować notatki np. w formie fiszek (niedużych kartkach papieru: po jednej stronie znajduje się hasło, po drugiej jego definicja) bądź mapy myśli.

Po zapoznaniu się z filmem i sekwencjami przygotuj autorski scenariusz traktujący o renowacji i montażu okładzin ściennych.

Po zapoznaniu się z symulatorem stwórz grę opartą na tym multimedium; pamiętaj o wykreowaniu fabuły, opisie postaci/ról, celach gry, jej poziomach oraz feedbackach, czyli odpowiedziach kończących poziom.

Wymagania techniczne

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy;

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.