E-materiały do kształcenia zawodowego

Relacje z klientem biznesowym

HAN.02. Prowadzenie działań handlowych – technik handlowiec 522305

bg‑cyan

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1
bg‑cyan

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

1.1. Wprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

1.2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Materiał „Relacje z klientem biznesowym” składa się z trzech materiałów multimedialnych.

  • Sekwencje filmowe Sprzedaż w kanale B2BDzYbmwZ5xSekwencje filmowe Sprzedaż w kanale B2B pozwalają na zapoznanie się z zagadnieniami dotyczącymi identyfikacji potencjalnych klientów, bezpośredniej prezentacji oferty, prowadzenia negocjacji i obsługi posprzedażowej.

  • Grafika interaktywna Dokumenty w sprzedaży B2BD1Bm5lCwmGrafika interaktywna Dokumenty w sprzedaży B2B przedstawia informacje na temat dokumentów wspierających i koniecznych w realizacji procesu sprzedaży w relacjach B2B.

  • Grafika interaktywna Obsługa posprzedażowa B2BD4tse9euDGrafika interaktywna Obsługa posprzedażowa B2B przedstawia informacje na temat dokumentacji w procesie obsługi posprzedażowej, narzędzia konwencjonalne i interaktywne w kanale ICT (e‑commerce).

1.3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceDtiAwkojMInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDeXyxNxykSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaDPLWWs3MbPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD4o9Pda34Przewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDjp7BHsgbNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDG8Q1lV0jInstrukcja użytkowania objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2
bg‑cyan

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik handlowiec.

Na podstawie sekwencji filmowych „Sprzedaż w kanale B2B” wypisz cechy jakimi powinna charakteryzować się osoba zajmująca się sprzedażą B2B. Wyobraź sobie, że jesteś handlowcem pracującym w branży B2B i przygotuj samodzielnie notatkę na podstawie filmu. Pomyśl o dowolnym produkcie i wygeneruj dla niego leady sprzedażowe. Zapisz swoją listę, a następnie skup się na e‑mail marketingu. Przygotuj notatkę na temat przykładowego newslettera. Pomyśl i zapisz, jak pozyskać bazę klientów – zanotuj, jak atrakcyjnie ulokować na swojej stronie zapisy do newslettera. Zapisz, jak zorganizujesz spotkanie, które ma na celu zaprezentowanie potencjału Twojej oferty. Skorzystaj zarówno z formy bezpośredniej, jak i kanałów ICT. Następnie wynotuj najważniejsze dla zaproponowanego przez Ciebie produktu zasady negocjacji biznesowych. Zacznij od planowania, które stanowi podstawę dobrych negocjacji (miejsce, czas, negocjatorzy). Zaproponuj formy obsługi posprzedażowej. Pamiętaj, że w procesie obsługi posprzedażowej wykorzystujemy najczęściej nasze bazy danych,  w których zawarte są informacje, dlatego skorzystaj z przykładu produktu, który jest już dostępny w sieci.

Na podstawie planszy interaktywnej dotyczącej obsługi posprzedażowej B2B wykonaj mapę myśli. Na pierwszej gałęzi zapisz, czym w ogóle jest obsługa posprzedażowa. Na drugiej gałęzi wypisz korzyści wynikające z obsługi posprzedażowej, np. zadowolony klient powraca do sprzedawcy. Kolejna gałąź to wypisane przykłady obsługi posprzedażowej, np. ankieta satysfakcji. Od tej gałęzi powinny odchodzić kolejne – mniejsze, czyli wypisane informacje na temat danych elementów obsługi, np. ankieta satysfakcji i informacje o niej (przykładowo: daje ona możliwość przedłużenia kontaktu z klientem, gdy występuje problem pozwala nam ona na złagodzenie sytuacji i rozwiązanie sporu bez publicznej opinii), pomoc techniczna, obsługa zwrotów i reklamacji itd. Kolejną gałęzią powinna być satysfakcja klienta – podstawowe informacje na temat tego, jak powstaje i jakich dotyczy obszarów, sposoby pomiaru satysfakcji klienta.

Na podstawie planszy dotyczącej dokumentów w sprzedaży B2B przygotuj notatkę wizualną. Zapisz w niej schemat przebiegu procesu sprzedaży, czyli: identyfikacja potencjalnych klientów, złożenie oferty, negocjacje, sprzedaż. Każdemu procesowi przyporządkuj indywidualny symbol. Następnie na nowej stronie zapisz już tylko symbol i wypisz cechy danego elementu, np. identyfikacja potencjalnych klientów to potrzeby klientów oraz  ich oczekiwania, są  podstawową informacją, jaką pozyskują przedsiębiorcy, tworząc swoje produkty i usługi.  Podczas samodzielnych powtórek otwieraj notatkę na stronie z symbolem i opisem, spróbuj wtedy wyjaśnić, jaki element wcześniej został przez Ciebie opisany. Przygotuj też notatkę wizualną dotyczącą identyfikacji potencjalnych klientów, przygotuj symbole graficzne opisujące najważniejsze procesy: wywiad, mapowanie procesu klienta, mapowanie podróży klienta, wywiad z klientami, ankieta. Opisz także złożenie oferty, etapy negocjacji (zaznacz graficznie ich typy i style). Pomyśl, jak schematycznie – np. z użyciem słów‑kluczy opisać rodzaje sprzedaży (stacjonarna, ruchoma, niestacjonarna). Wypisz też słowa kluczowe dotyczące rodzajów handlu elektronicznego i strategii cenowych oraz ramowych cen, zasad kalkulacji ceny, zawierania umów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3
bg‑cyan

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych e‑materiałów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

RYWHdWLclhhsq
(Uzupełnij).