Przewodnik dla uczącego się
Autor przewodnika: Karolina Szczeszek, Sabina Siwiec
Konsultant przewodnika: Karina Piechocka
Spis treści
Podstawowe informacje o e‑materialePodstawowe informacje o e‑materiale
Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształceniaWskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia
Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiałuOpis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiałuMinimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału
Podstawowe informacje o e‑materiale
Tytuł e‑materiału
Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną
Nazwa i symbol cyfrowy zawodu
Terapeuta zajęciowy 325907
Kod i nazwa kwalifikacji
MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej
Efekty kształcenia i odpowiadające im kryteria weryfikacji właściwe dla e‑materiału
Osoba ucząca się:
MED.13.4.4) uzyskuje informacje o podopiecznym na podstawie dokumentacji medycznej, dokumentacji psychologiczno‑pedagogicznej, orzeczeń o niepełnosprawności, wywiadu oraz dostępnej dokumentacji:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5) przeprowadza wywiad z podopiecznym, jego rodziną, opiekunem prawnym oraz innymi osobami związanymi z podopiecznym:
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)3) sporządza arkusz wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Cele ogólne e‑materiału
E‑materiał wspiera osiąganie celu kształcenia określonego dla kwalifikacji MED.13. Świadczenie usług w zakresie terapii zajęciowej: budowania relacji terapeutycznych z podopiecznym, jego rodziną, środowiskiem i zespołem wielodyscyplinarnym.
Struktura e‑materiału, tytuły materiałów multimedialnych wraz z ich typem
„Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” - film edukacyjny„Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” - film edukacyjny
„Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej” - film edukacyjny„Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej” - film edukacyjny
„Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej” - gra wcielanie się w rolę„Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej” - gra wcielanie się w rolę
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania
Materiały multimedialne mają różny zakres tematyczny. Z materiałami multimedialnymi osoby uczące się mogą zapoznawać się w dowolnej kolejności, jednak wcześniejsze zapoznanie się z materiałami filmowymi wprowadzi uczącego się w zagadnienia związane z przeprowadzeniem wywiadu, które pomogą mu przejść grę.
Film edukacyjny „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” zawiera elementy dotyczące prowadzenia wywiadu z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną oraz jego opiekunem prawnym.
Film edukacyjny „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej” jest rozszerzeniem treści pojawiających się w filmie edukacyjnym oraz grze.
Gra wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej” jest uzupełnieniem treści zawartych w filmie edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną”. Pozwala uczącemu się wykorzystać wiedzę zdobytą w poprzednich filmach edukacyjnych w praktyce, podejmując decyzje w roli terapeuty zajęciowego.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wskazówki do wykorzystania materiałów multimedialnych w procesie samokształcenia
Tytuł materiału multimedialnego
Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną
Typ materiału multimedialnego
Film edukacyjny
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Film edukacyjny „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” wspiera rozwijanie wiedzy i umiejętności z zakresu praktycznych aspektów pracy terapeuty zajęciowego w zakresie prowadzenia wywiadu z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, prawidłową analizą dokumentacji medycznej pacjenta, zadawaniem w sposób profesjonalny pytań pacjentowi lub rodzinie pacjenta tak, by uzyskać odpowiedzi na tematy będące przedmiotem badań.
Materiał jest powiązany z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi osoba ucząca się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Materiał multimedialny powiązany jest z grą wcielenie się w rolę oraz interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
testem wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”,
krzyżówką „Pojęcia związane z wywiadem”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:
zbieranie wywiadu z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną i/lub ruchową,
analizowanie posiadanej przez pacjenta dokumentacji medycznej,
oddziaływanie na badanego/pacjenta stawianymi pytaniami w celu skłonienia go do udzielenia odpowiedzi na tematy będące przedmiotem badań,
włączanie opiekuna badanego/pacjenta do rozmowy, by uzyskać niezbędne informacje o sytuacji zdrowotnej uczestnika warsztatów terapii zajęciowej.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
Film edukacyjny może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się, poszerzać jego zainteresowania bądź pogłębiać zakres jego wiedzy, a także pomóc w przygotowaniach do egzaminu eksternistycznego zawodowego.
Film edukacyjny może zostać wykorzystany w procesie samokształcenia, np. do:
powtórzenia materiału,
utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,
opracowania prezentacji z definicjami pojęć związanych z kwestionariuszem wywiadu,
utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy,
poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową,
opracowania studium przypadku dotyczącego organizacji czasu wolnego bądź efektywnego wykorzystania czasu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej.
Uczący się, korzystając indywidualnie z multimedium, literatury i innych źródeł, może opracować materiały (np. prezentację), podnoszące poziom jego własnej wiedzy w zakresie omówionym w filmie edukacyjnym. Na jego podstawie uczący się może też stworzyć:
mapę myśli, np. „Rodzaje pytań stawianych przez terapeutę w wywiadzie z pacjentem z niepełnosprawnością intelektualną”,
schemat lub graf przedstawiający czynności wykonywane przez terapeutę zajęciowego w trakcie przeprowadzenia wywiadu z pacjentem/badanym,
broszurę lub infografikę, np. „Przebieg wywiadu z pacjentem/badanym”, „Kolejność czynności wykonywanych podczas prowadzenia wywiadu z pacjentem i jego rodziną”, „Oddziaływanie na pacjenta/badanego przez odpowiednie zadawanie pytań podczas wywiadu”,
diagram Ishikawy, tzw. rybi szkielet, np. „Niewłaściwe pytania zadawane podczas wywiadu z pacjentem/badanym”, „Sytuacje trudne mogące wystąpić podczas zbierania wywiadu”,
grę dydaktyczną, np. „Rodzaje wywiadów”, „Zasady prowadzenia wywiadów”,
graf, np. „Podstawowe pojęcia wykorzystywane w trakcie prowadzenia wywiadu”.
W celu utrwalenia wiedzy, uczący się może samodzielnie opracować plakat na temat:
rodzajów wywiadów,
znaczenia wywiadu w terapii zajęciowej,
rodzajów pytań w trakcie prowadzenia wywiadu,
zasad komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej.
Tytuł materiału multimedialnego
Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej
Typ materiału multimedialnego
Film edukacyjny
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Film edukacyjny „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej” pozwala poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej (WTZ), który zgłasza chęć zmiany pracowni terapeutycznej. Sceny filmu edukacyjnego przybliżają takie zagadnienia jak:
wstępne przygotowanie terapeuty zajęciowego do rozmowy z uczestnikiem WTZ, wobec którego rozważana będzie możliwość zmiany pracowni terapeutycznej (analiza dokumentów),
przywitanie się z respondentami,
uzupełnianie dokumentacji przez terapeutę zajęciowego w trakcie przeprowadzenia wywiadu,
przydzielenie uczestnika WTZ do odpowiedniej pracowni.
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Materiał multimedialny powiązany jest z grą wcielenie się w rolę oraz interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
testem wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”,
zadaniem z lukami „Wywiad”,
zadaniem ukierunkowanym na grupowanie „Kwestionariusz wywiadu”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:
przygotowanie do rozmowy z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej i jego opiekunem prawnym,
przygotowanie dokumentów potrzebnych do przeprowadzenia wywiadu,
wypełnianie kwestionariusza w trakcie zbierania wywiadu,
rozpoznawanie potrzeb i preferencji uczestnika WTZ w zakresie czynności wykonywanych podczas pobytu w określonej pracowni,
poznanie procedury przydzielenia uczestnika WTZ do odpowiedniej pracowni.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
Film edukacyjny może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się, poszerzać jego zainteresowania i pogłębiać zakres jego wiedzy, a także pomóc w przygotowaniach do egzaminu eksternistycznego zawodowego.
Film edukacyjny może zostać wykorzystany w procesie samokształcenia, np. do:
powtórzenia materiału,
utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,
opracowania prezentacji na temat poszukiwania przyczyn zmiany pracowni,
opracowania zależności pomiędzy komunikacją werbalną i niewerbalną a rodzajami pytań, które zadawane są uczestnikowi warsztatów terapii zajęciowej podczas wywiadu,
pracy nad projektem, np. „Kwestionariusz wywiadu — narzędzie terapeuty zajęciowego”,
utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy dotyczącej prowadzenia wywiadu,
przygotowania opisu przypadku lub listy pytań na podstawie studium przypadku, np. analiza zainteresowań uczestnika warsztatów terapii zajęciowej,
poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową,
opracowania studium przypadku dotyczącego efektywnego wykorzystania czasu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej.
Uczący się, korzystając indywidualnie z multimedium, literatury i innych źródeł, może opracować materiały (np. prezentację), podnoszące poziom jego własnej wiedzy w zakresie omówionym w filmie edukacyjnym. Na jego podstawie uczący się może też stworzyć:
graf lub schemat opisujący najważniejsze etapy przygotowania się i realizacji przez terapeutę zajęciowego wywiadu z uczestnikiem WTZ, w przypadku którego należy rozważyć decyzję o zmianie pracowni terapeutycznej,
plakat opisujący sposób komunikowania się i zachowania terapeuty zajęciowego w rozmowie z uczestnikiem WTZ, wobec którego należy podjąć decyzję w sprawie zmiany pracowni terapeutycznej,
infografikę, np. „Procedura przydzielenia uczestnika WTZ do odpowiedniej pracowni”,
zestaw pytań służących poznaniu preferencji uczestnika WTZ w zakresie wykonywanych przez niego czynności podczas pobytu w określonej pracowni terapeutycznej,
WebQuest, np. „Trudności związane z prowadzeniem wywiadu z osobą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym”,
graf, np. „Procedura przydzielania uczestnika warsztatów terapii zajęciowej do odpowiedniej pracowni”.
W celu utrwalenia wiedzy uczący się może samodzielnie opracować plakat na temat:
rodzajów wywiadów,
znaczenia wywiadu w terapii zajęciowej,
rodzajów pytań w trakcie prowadzenia wywiadu,
zasad komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej,
trudności związanych z prowadzeniem wywiadu z osobą z niepełnosprawnością intelektualną,
trudności w zrozumieniu komunikatu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej podczas prowadzenia wywiadu.
Tytuł materiału multimedialnego
Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej
Typ materiału multimedialnego
Gra wcielanie się w rolę
Opis zawartości merytorycznej materiału multimedialnego i powiązania pomiędzy elementami materiału multimedialnego
Przejście przez grę wcielanie się w rolę umożliwia poznanie zasad prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktu oraz przeprowadzania wstępnego wywiadu z nowo przyjętym uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej (WTZ). Osoba biorąca w niej udział ma możliwość zapoznania się z podstawowymi pojęciami z zakresu psychologii, których znajomość jest niezbędna w procesie nawiązywania interakcji i komunikowania się terapeuty zajęciowego z uczestnikiem WTZ.
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji:
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)3) sporządza arkusz wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Materiał multimedialny powiązany jest z filmem edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną” oraz filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”, a także z interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
testem wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”,
zadaniem typu prawda czy fałsz „Udzielanie wsparcia emocjonalnego podczas wywiadu”,
zadaniem polegającym na dobieraniu w pary „Nawiązywanie kontaktu podczas wywiadu”.
Cele szczegółowe materiału multimedialnego
Materiał wspiera osiągnięcie następujących celów:
stosowanie zasad prawidłowej komunikacji, w tym w szczególności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej (WTZ),
przeprowadzanie wstępnego wywiadu z nowo przyjętym uczestnikiem WTZ.
Wykorzystanie materiału multimedialnego w procesie samokształcenia
Gra może pobudzać kreatywność, aktywizować uczącego się, poszerzać jego zainteresowania i pogłębiać zakres jego wiedzy, a także pomóc w przygotowaniach do egzaminu eksternistycznego zawodowego.
Gra wcielanie się w rolę może zostać wykorzystana w procesie samokształcenia, np. do:
powtórzenia materiału,
utrwalenia wiedzy przed egzaminem eksternistycznym zawodowym,
opracowania prezentacji na temat warunków i zasad prowadzenia wywiadu,
opracowania zależności pomiędzy komunikacją uczestnika warsztatów terapii zajęciowej, terapeutą zajęciowym i opiekunem prawnym podczas wywiadu,
pracy nad projektem, np. „Pytania otwarte a pytania zamknięte w wywiadzie z uczestnikami warsztatów terapii zajęciowej”,
utrwalania, porządkowania i poszerzania wiedzy dotyczącej prowadzenia wywiadu,
przygotowania opisu przypadku lub listy pytań na podstawie studium przypadku, np. analiza trudności uczestnika warsztatów terapii zajęciowej,
poszerzenia wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z terapią zajęciową,
opracowania studium przypadku dotyczącego wykorzystania komunikacji alternatywnej przez uczestnika warsztatów terapii zajęciowej w trakcie wywiadu.
Uczący się, korzystając indywidualnie z multimedium, literatury i innych źródeł, może opracować materiały (np. prezentację), podnoszące poziom jego własnej wiedzy w zakresie omówionym w grze. Na jego podstawie uczący się może też stworzyć:
mapę myśli, np. dotyczącą przygotowania odpowiednich narzędzi w celu przeprowadzenia wywiadu z osobą z lękami,
plakat, np. na temat trudności, jakie mogą pojawić się podczas wywiadu ze strony opiekuna prawnego uczestnika warsztatów terapii zajęciowej,
grę dydaktyczną, np. savoir‑vivre podczas wywiadu z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej,
metaplan, np. „Jak zaprojektować kwestionariusz wywiadu?”,
WebQuest, np. „Trudności związane z prowadzeniem wywiadu z nastolatkiem uzależnionym od narkotyków”,
graf, np. „Interpretacja odpowiedzi podczas wywiadu z podopiecznym domu dziecka”.
W celu utrwalenia wiedzy uczący się może samodzielnie opracować plakat na temat:
rodzajów wywiadów,
znaczenia wywiadu w terapii zajęciowej,
rodzajów pytań w trakcie prowadzenia wywiadu,
zasad komunikacji z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej,
trudności związanych z prowadzeniem wywiadu z osobą z niepełnosprawnością intelektualną,
trudności w zrozumieniu komunikatu uczestnika warsztatów terapii zajęciowej podczas prowadzenia wywiadu,
savoir‑vivre terapeuty zajęciowego.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Opis interaktywnych materiałów sprawdzających dla e‑materiału
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Test wielokrotnego wyboru z jedną lub wieloma odpowiedziami prawidłowymi „Wywiad z pacjentem i/lub jego rodziną”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie składa się z 15 pytań o zróżnicowanym poziomie trudności, dotyczących strategii prowadzenia wywiadu przez terapeutę zajęciowego z uczestnikiem WTZ (warsztatów terapii zajęciowej). Czas rozwiązywania testu to 23 minuty (1,5 minuty na pytanie).
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
wyświetlania wskazówek naprowadzających w przypadku błędnej odpowiedzi,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Test wielokrotnego wyboru w procesie edukacyjnym może zostać wykorzystany do pracy indywidualnej, jako materiał służący do samodzielnego sprawdzenia swojej wiedzy.
Zadanie jest powiązane z materiałami multimedialnymi:
filmem edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną”,
filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”,
grą wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie z lukami „Wywiad”
Opis materiału sprawdzającego
Materiał zawiera fragment tekstowy, w którym są braki – luki. Zadanie dotyczy wywiadu prowadzonego przez terapeutę zajęciowego. Uczący się musi wybrać z puli właściwe wyrazy i wstawić je w odpowiednich miejscach lub wybrać z listy rozwijanej. Zadanie jest trudne.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie ukierunkowane na grupowanie „Kwestionariusz wywiadu”
Opis materiału sprawdzającego
Materiał sprawdzający składa się z dwóch części: w pierwszej należy przyporządkować elementy do podanych części kwestionariusza wywiadu, w drugiej należy przyporządkować informacje uzyskiwane podczas rozmowy z uczestnikiem do danego obszaru kwestionariusza wywiadu. Zadanie jest na łatwym poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z filmem edukacyjnym „Poszukiwanie przyczyn zmiany pracowni terapeutycznej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)3) sporządza arkusz wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Krzyżówka „Pojęcia związane z wywiadem”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie składa się z 7 haseł, które dotyczą wywiadu z uczestnikiem WTZ. Po uzupełnieniu krzyżówki należy odpowiedzieć na pytanie, co powinien zrobić terapeuta zajęciowy, chcąc podjąć działanie określone w rozwiązaniu krzyżówki. Zadanie to jest na średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z filmem edukacyjnym „Wywiad terapeuty zajęciowego z pacjentem i jego rodziną”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)1) rozróżnia rodzaje wywiadów,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu,
MED.13.4.5)4) analizuje informacje uzyskane w wyniku wywiadu.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie typu prawda czy fałsz „Udzielanie wsparcia emocjonalnego podczas wywiadu”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie zawiera cztery stwierdzenia dotyczące nawiązania przez terapeutę zajęciowego kontaktu z nowo przyjętym uczestnikiem WTZ oraz przeprowadzenia z nim wywiadu. W zadaniu należy określić, czy stwierdzenia te są prawdziwe, czy fałszywe. Zadanie jest łatwe.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z grą wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)1) rozróżnia rodzaje niepełnosprawności zawarte w orzeczeniach o niepełnosprawności,
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu.
Typ i tytuł materiału sprawdzającego
Zadanie polegające na dobieraniu w pary „Nawiązywanie kontaktu podczas wywiadu”
Opis materiału sprawdzającego
Zadanie polega na dobieraniu w pary elementów prawidłowego wywiadu wstępnego lub okoliczności potencjalnie mu towarzyszących z ich opisami. Jest to zadanie o średnim poziomie trudności.
Istnieje możliwość sprawdzenia poprawności wykonania zadania, a także:
wielokrotnego powtarzania wykonania ćwiczenia i jego sprawdzania – aż do momentu, gdy rozwiązanie będzie w pełni poprawne,
uzyskania informacji zwrotnych dotyczących oceny realizacji zadania, opartych na zasadach oceniania kształtującego, wskazujących uczącemu się jego mocne strony i drogi osiągnięcia sukcesu.
Zadanie jest powiązane z grą wcielanie się w rolę „Wywiad wstępny z uczestnikiem warsztatów terapii zajęciowej”.
Kryteria weryfikacji, powiązane z materiałem sprawdzającym
Materiał powiązany jest z kryteriami weryfikacji, zgodnie z którymi uczący się:
MED.13.4.4)2) analizuje informacje o podopiecznym zawarte w dostępnej dokumentacji dotyczącej podopiecznego,
MED.13.4.5)2) opisuje warunki i zasady przeprowadzenia wywiadu.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z e‑materiału
Minimalne wymagania sprzętowe zgodne z wymaganiami zpe.gov.pl
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści