Rozmowy o zainteresowaniach
Czas trwania: 90 min
Cele i oczekiwane rezultaty
Wprowadzenie słownictwa dotyczącego zainteresowań.
Poszerzenie znajomości przyimków i funkcjonalne ich użycie w opisie drogi.
Wprowadzenie przyimków i przysłówków związanych z lokalizacją i drogą.
Poznanie liczebników porządkowych związanych z opisem drogi.
Kryteria sukcesu (językiem ucznia)
Potrafisz opisać swoje hobby.
Wiesz, jak opisać szczegółowo drogę do danego miejsca.
Narzędzia i środki dydaktyczne
Minecraft: Education Edition (Mariusz),
papierowa mapa miejsca (xero),
Google Maps,
grafiki: załącznik nr 1 (
Pytania o drogę
), załącznik nr 2 (Przypadki
).
Scenariusz
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno‑dydaktyczny | Czas | Metody/ formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | Nauczyciel wprowadza w temat. | Rozwijanie odpowiedzi na pytanie: o czym rozmawiamy z kolegami? Wprowadzenie nazewnictwa dot. zainteresowań i hobby. | 10 min | pogadanka |
II. Część właściwa | Opis drogi. | Nauczyciel wspólnie z uczniami najpierw ustnie, potem w zeszycie, pomaga stworzyć opis drogi od miejsca zamieszkania do szkoły (dla przykładu, przy pomocy mapy Google z dowolnej lokalizacji do szkoły, następnie pomaga uczniom w indywidualnej pracy z mapami papierowymi). Wprowadzenie słownictwa określającego położenie i kierunek, nazywanie obiektów na drodze do domu oraz środków transportu, bogacenie zestawu określeń np. z, do, na, bez, za, pod, u, w, nad, o, od, po lewej, po prawej, obok, pomiędzy, przez. | 20 min | Mapy Google, grafika w załączniku nr 1 |
Opis zainteresowań. | Ćwiczenie przypadków w konstrukcjach z czasownikami: lubię; podoba mi się; interesuję się; moje hobby, to...; chciałbym w przyszłości zostać...; marzę o... | 20 min | Zapisanie w zeszycie informacji o sobie, praca w parach, grafika w załączniku nr 2 | |
Praca samodzielna uczniów. | Uczniowie wykonują samodzielnie zadania | 15 min | ||
III. Zakończenie | Podsumowanie – słownictwo dot. przemieszczania się. | Nauczyciel prosi uczniów, by sprawdzili, jak dojechać do wybranego miejsca i na podstawie komunikatów opisali głośno, jak pokonać trasę (stosowanie określeń: najpierw, potem, później, następnie, przesiadka, liczebniki porządkowe, np. na drugim przystanku, określenia miejsca: obok drogi, za skrzyżowaniem, przed kościołem). | 15 min | aplikacja „Jak dojadę” lub Google Maps, ćwiczenie ustne |
Czy dojadę? | Wybrany uczeń czyta opis przygotowany przez ucznia, śledzi trasę w aplikacji lub na Google Maps i sprawdza, czy dojedzie do celu. | 10 min | głośne czytanie |