Symulacja interaktywna
Zmieniaj położenie wierzchołków trójkąta . Obserwuj, jaki rodzaj trójkąta (ostrokątny, prostokątny, rozwartokątny) otrzymałeś. Jednocześnie obserwuj, jaka jest relacja między kwadratem długości boku trójkąta a sumą kwadratów długości pozostałych dwóch boków.
Wyniki obserwacji sformułuj w postaci twierdzenia, rozstrzygającego, kiedy trójkąt o danych bokach jest ostrokątny, kiedy jest prostokątny, a kiedy jest rozwartokątny.
W symulacji interaktywnej zmieniano położenie wierzchołków trójkąta . obserwując, jaki rodzaj trójkąta (ostrokątny, prostokątny, rozwartokątny) otrzymano. Jednocześnie obserwowano, jaka jest relacja między kwadratem długości boku trójkąta a sumą kwadratów długości pozostałych dwóch boków.
Wyniki obserwacji sformułuj w postaci twierdzenia, rozstrzygającego, kiedy trójkąt o danych bokach jest ostrokątny, kiedy jest prostokątny, a kiedy jest rozwartokątny.
Ustal położenie dwóch wierzchołków i trójkąta tak, żeby bok miał długość i był poziomy. Zmieniaj położenie wierzchołka tak, żeby trójkąt był prostokątny i miał kąt prosty przy wierzchołku . Jaką figurą jest zbiór wszystkich takich punktów ? Narysuj tę figurę.
Ustal położenie dwóch wierzchołków trójkąta , np. wierzchołków i . Zmieniaj położenie wierzchołka tak, żeby trójkąt był rozwartokątny i miał kąt rozwarty przy wierzchołku . Jaką figurą jest zbiór wszystkich takich punktów ? Narysuj tę figurę.