Z jakich wzorów czerpali polscy symboliści?

Tekst: Fryderyk Nguyen

Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.

Bibliografia:

  • Źródło: Charles Baudelaire, Albatros, [w:] Symboliści francuscy (od Baudelaire’a do Valéry’ego), tłum. W. Szymborska, wybór M. Jastrun, Wrocław 1965, s. 12–13.
  • Źródło: Maurycy Maeterlinck, Piosnka, [w:] Symboliści francuscy (od Baudelaire’a do Valéry’ego), tłum. Z. Przesmycki, wybór M. Jastrun, Wrocław 1965, s. 236–237.
  • Źródło: Paul Verlaine, Światło księżyca [2], [w:] Wybór poezji, oprac. A. Drzewicka, tłum. R. Kołoniecki, Wrocław 1980, s. 38.
  • Źródło: Charles Baudelaire, Albatros, [w:] Symboliści francuscy (od Baudelaire’a do Valéry’ego), tłum. W. Szymborska, wybór M. Jastrun, Wrocław 1965, s. 13.
  • Źródło: Leopold Staff, Tajemnica, [w:] Wybór poezji, wybór M. Jastrun, Wrocław 1963, s. 21–22.
  • Źródło: Maurice Maeterlinck, Ślepcy, [w:] Wybór pism dramatycznych, tłum. Z. Przesmycki, Wrocław 1994, s. 57.
  • Źródło: Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Albatros, [w:] Poezje wybrane, oprac. J. Krzyżanowski, Wrocław 1968, s. 25–26.
  • Źródło: Tadeusz Miciński, Zamek duszy, [w:] Wybór poezji, oprac. W. Gutowski, Kraków 1999, s. 130–131.
  • Źródło: Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Orzeł morski, [w:] Poezje wybrane, oprac. J. Krzyżanowski, Wrocław 1968, s. 44–45.