Tajemnica życia i śmierci – rozważania o znikomości ludzkiego losu w noweli Maska Śmierci Szkarłatnej Edgara Allana Poego

Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Język polski
Udostępnij

Tekst: Halina Kubicka

Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.

Bibliografia:

  • Źródło: Sławomir Studniarz, Tragiczna wizja. rzecz o nowelistyce Poego, Szczecinek 2018, s. 62, 155–158.
  • Źródło: Marta Kalarus, Bo na tym świecie Śmierć wszystko zmiecie...: tragiczny wymiar maskarad w wybranych utworach literatury romantyzmu, [w:] Komizm i tragizm w literaturze romantyzmu, red. M. Piechota, M. Kalarus, O. Kalarus, Katowice 2016, s. 79–80.
  • Źródło: Edgar Allan Poe, Maska Śmierci Szkarłatnej, [w:] Opowieści niesamowite, tłum. B. Leśmian, Warszawa 1993, s. 298–305.
  • Źródło: William Szekspir, Burza, tłum. Zofia Siwicka.
  • Źródło: Jacek Lyszczyna, Historia, natura, egzystencja. W poszukiwaniu romantycznego uniwersum, Katowice 2011.
  • Źródło: Jacek Lyszczyna, Romantycy – nasi współcześni (fragmenty), [w:] tegoż, Historia, natura, egzystencja. W poszukiwaniu romantycznego uniwersum, Katowice 2011, s. 21–22.
  • Źródło: Zofia Stefanowska, Słowacki jako nowoczesny inteligent, [w:] Juliusz Słowacki – poeta europejski, red. M. Cieśla-Korytowska, W. Szturc, A. Ziołowicz, Kraków, s. 12–14.
  • Źródło: Kocham Julka (fragmenty). Z Aliną Kowalczykową rozmawia Justyna Sobolewska, [w:] Polityka, t. 36, 2009.
  • Źródło: Jacek Kaczmarski, Mury.