Malarstwo baroku: sztuka, która inspiruje
Szkoła ponadpodstawowa
Język polski
Jan Andrzej Morsztyn vanitas empiryzm Wisława Szymborska mimesis Adam Zagajewski transept kwadratura Velázquez Nicolas Poussin Rembrandt Stanisław Grochowiak Michelangelo Merisi da Caravaggio marność racjonalizm rokoko porządek architektoniczny tenebryzm chinoiserie światłocień malarski Daniel Naborowski lumizm Anton van Dyck Pieter Paul Rubens bogactwo formy
Udostępnij
Tekst: Monika Lipińska-Pawełek
Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.
Bibliografia:
- Źródło: Stanisław Grochowiak, Lekcja anatomii (Rembrandta), [w:] tegoż, Wiersze wybrane, Warszawa 1978, s. 127–128.
- Źródło: Wisława Szymborska, Kobiety Rubensa, [w:] tejże, Nic dwa razy. Wybór wierszy, Kraków 1997, s. 34.
- Źródło: Jan Andrzej Morsztyn, Do tejże, [w:] Helikon sarmacki, wątki i tematy polskiej poezji barokowej, wybór A. Vincenz, s. 22–23.
- Źródło: Daniel Naborowski, Krótkość żywota, [w:] Poezja polska w szkole średniej. Od średniowiecza do współczesności. Antologia, wybór J. Polanicki, Warszawa 1993, s. 66.
- Źródło: Jan Andrzej Morsztyn, O swej pannie, [w:] .
- Źródło: Adam Zagajewski, Malarze Holandii, [w:] tegoż, Wiersze wybrane, Kraków 2010, s. 150–151.
- Źródło: Jerzy Harasymowicz, Barokowy kościół, [w:] tegoż, Wiersze miłosne, Kraków 1982.