Kobieta i mężczyzna jako bohaterowie literaccy. Dialog z tradycją
Tekst: Anna Pigoń
Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.
Bibliografia:
- Źródło: Małgorzata Anna Packalén Parkman, Femmes fatales polskiej wsi: seksualizm a konwencje społeczno-literackie w powieściach Orzeszkowej, Reymonta i Dąbrowskiej,, „Journal of Slavic Languages and Literatures” 2010, nr 50, s. 87–88.
- Źródło: Lidia Kamińska, „Urojone oczy w modre nic rozwarła”. O kreacjach kobiet jako nicości istniejącej w poezji Bolesława Leśmiana, „"Wielogłos"” 2019, nr 4 (42), s. 43–44.
- Źródło: Bolesław Leśmian, Pan Błyszczyński.
- Źródło: Leopold Staff, Rzeczywistość.
- Źródło: Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Miłość.
- Źródło: Stefan Żeromski, Siłaczka.
- Źródło: Kazimierz Przerwa-Tetmajer, Lubię, kiedy kobieta..., [w:] tegoż, Poezje, 1894.
- Źródło: Adam Mickiewicz, Do Laury, [w:] tegoż, Sonety odeskie.
- Źródło: Urszula Tatur, Typy kobiet w literaturze polskiej a ich stereotypy zawarte w warstwie językowej (na podstawie wybranych dzieł), „Białostockie Archiwum Językowe” 2008, nr 8, s. 205–206.
- Źródło: Małgorzata Anna Packalén Parkman, Femmes fatales polskiej wsi: seksualizm a konwencje społeczno-literackie w powieściach Orzeszkowej, Reymonta i Dąbrowskiej, „Journal of Slavic Languages and Literatures” 2010, nr 50, s. 87–88.
- Źródło: Kamila Budrowska, Kobieta i stereotypy (fragmenty), [w:] (Kobieta i stereotypy. Obraz kobiety w prozie polskiej po roku 1989 .
- Źródło: Olga Tokarczuk, Listy, [w:] Dom dzienny, dom nocny .