Wielkie odkrycia geograficzne i ich cywilizacyjne konsekwencje

Kategorie
Historia
Szkoła podstawowa IV-VIII

Element jest częścią modułowego podręcznika pt. "Dziedzictwo pokoleń". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.

Wątek Od humanistycznej koncepcji człowieka do ekspansji kolonialnej nowożytnej Europy składa się z 2 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu historii nowożytnej w okresie przemian związanych z odkryciami geograficznymi Europejczyków. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.

Bibliografia

  • Źródło: Wiek XVI–XVIII w źródłach, tłum. M. Sobańska-Bondaruk, S.B. Lenard, Warszawa 1999, s. 33–34.
  • Źródło: Bernal Diaz del Castillo, Pamiętnik żołnierza Korteza, Warszawa 1986.
  • Źródło: M. Gładysz, Historia. I. Od średniowiecza do starożytności”, str.148
  • Źródło: dostępny w internecie: epodreczniki.pl.
  • Źródło: J. ,T. Jasińscy, Wybór źródeł do nauki historii starożytnej i średniowiecznej, Warszawa 1999, s. 119.
  • Źródło: Alvaro Velho, Relacja z wyprawy Vasco da Gamy do Indii, oprac. Stefan Kieniewicz, Gdańsk 1996, s. 50.
  • Źródło: Listy o odkryciu Ameryki, wybór Jan Kieniewicz, Gdańsk 1995.
  • Źródło: Narodziny świata nowożytnego 1453- 1605, [w:] S. Grzybowski, Wielka Historia Świata, t. 6, Warszawa 2005, s. 161.
  • Źródło: Helen Miller Bailey, Abraham P. Nasatir, Dzieje Ameryki Łacińskiej, tłum. K. Szerer, Warszawa 1965, s. 192.