Bezkręgowce: od stawonogów do mięczaków
Kategorie
Biologia
Szkoła podstawowa IV-VIII
Słowa kluczowe
aparat gębowy bezkręgowce bisior cechy charakterystyczne organizmów cechy morfologiczne zwierząt cechy wspólne grupy zwierząt chitynowy szkielet czerw czułki gąsienica głowonogi głowotułów identyfikacja organizmu jako przedstawiciela grupy jad jama płaszczowa kałamarnice kądziołki przędne klasyfikacja biologiczna organizmów kleszcz larwa lejek linienie małże mątwy mięczaki muszla noga nogogłaszczki obserwacje wybranych organizmów oczy złożone odnóża odnóża kroczne odwłok ośmiornice owady pająk pajęczaki pajęczyna pędrak płaszcz płuco płucotchawki pokładełko przeobrażenie niezupełne przeobrażenie zupełne przetchlinka pyłek rozwój złożony segmentacja ciała segmenty sepia skorupiaki skrzela skrzydła stawonogi stawy szczękoczułki szkielet zewnętrzny ślimaki środowisko życia zwierząt tchawki tryb życia zwierząt worek trzewiowy znaczenie organizmów w przyrodzie i dla człowieka znaczenie stawonogów
Element jest częścią modułowego podręcznika pt. "Z biologią na ty". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Materiał dotyczy stawonogów i mięczaków. Zawiera:
1. Wprowadzenie "Na dobry początek" z poleceniem.
2. Właściwą część materiału z informacjami, multimediami i ćwiczeniami interaktywnymi związanymi ze stawonogami (skorupiakami, pajęczakami, owadami) oraz mięczakami, ujęte w rozdziały:
- Stawonogi;
- Skorupiaki i pajęczaki;
- Owady;
- Mięczaki.
3. Podsumowanie "To ważne!".
4. Ćwiczenia i polecenia.
5. Słownik.