Dokumentacja związana z obsługą statku powietrznego w porcie lotniczym
Obsługa operacyjna portu lotniczego i współpraca ze służbami żeglugi powietrznej — Technik lotniskowych służb operacyjnych
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach Twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zdobędziesz lub utrwalisz wiedzę na tematy związane z dokumentacją wykorzystywaną podczas obsługi podróżnych, ich bagażu, ładunku i poczty oraz obsługą naziemną statków powietrznych i współpracą ze służbami żeglugi powietrznej.
Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:
Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning Obieg dokumentów w porcie lotniczym
Interaktywne narzędzia typu scenario‑based learning Obieg dokumentów w porcie lotniczym
— to gra decyzyjna, w której będziesz przyjmował zamiennie role specjalisty ds. wyważania, koordynatora rejsu, specjalisty ds. załadunku lub reprezentanta agenta handlingowego. Dzięki grze będziesz mógł dowiedzieć się o zasadach określających dozwolone i pożądane zachowania pracownika poprzez poznawanie schematy przekazywania informacji, formularzy dokumentów, schematów komunikacji uwzględniające typowe odstępstwa, typową komunikację pomiędzy: specjalistą ds. wyważania i koordynatorem rejsu (ramp agent'em); koordynatorem rejsu i specjalistą ds. załadunku; koordynatorem rejsu i specjalistą ds. operacyjnych, przedstawicielem agenta handlingowego odpowiedzialnego za obowiązkowe zgłaszanie zdarzeń lotniczych — MORS). Będziesz miął za zadanie poznać formularze, zasady i cele wypełnianych dokumentacji, schemat obiegu dokumentacji i cel ich zastosowania, procedury zmian w dokumentacji.
Dokumentacja interaktywna Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczym
Dokumentacja interaktywna Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczym
umożliwi Ci zaprojektowanie i wypełnienie: dokumentu wyważeniowego (Loadsheet), zgłoszenia zdarzenia lotniczego, instrukcji załadunku (Loading Instruction Report), depeszy o załadunku LDM (Load Distribution Message) oraz listy pasażerskiej (PIL/CIL).
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
- Wprowadzenie
Obieg dokumentów w porcie lotniczymInteraktywne narzędzie typu scenario-based learning
Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczymDokumentacja interaktywna
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie technik lotniskowych służb operacyjnych
W skład multimediów wchodzą dokumentacja interaktywna „Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczym” oraz gra edukacyjna „Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczym”
Materiały zawarte w tych multimediach zawierają informacje pomagające w poznaniu rodzaju i sposobu wypełniania dokumentacji operacyjnej w porcie lotniczym oraz wzajemnych relacji osób pracujących z tymi dokumentami.
Materiał interaktywne narzędzie typu scenario‑based learning „Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczym” to edukacyjna gra decyzyjna z zadaniami, w których będziesz podejmował decyzję dotyczącą dalszego działania. W zależności od tego jaka decyzję podejmiesz — będziesz realizował inny scenariusz.
Materiał dokumentacja interaktywna „Dokumentacja operacyjna w porcie lotniczym” przetestuje Twoją wiedzę lub nauczy Cię jak wypełnia się poprawnie dokument wyważeniowy (Loadsheet), zgłoszenie zdarzenia lotniczego, instrukcję załadunku (Loading Instruction Report), depeszę o załadunku LDM (Load Distribution Message) oraz listę pasażerską (PIL/CIL).
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwią Ci samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj nauczyciela.
Zagraj w grę i uważnie przeglądaj i zapamiętuj mikrodawki wiedzy, które znajdują się przed zadaniami. Uzupełnieniem wiedzy nabytej w grze będzie wypełnienie dokumentacji interaktywnej.
Zapisz to co jest ważne z gry. Notuj wszystkie informacje
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania zacznij od gry lub materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z dokumentacji interaktywnej. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę lepszym początkiem będzie dokumentacja interaktywna, która wprowadzi Cię w temat gry decyzyjnej.
Grając w grę dopytuj siebie dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu — dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Bardzo ważne jest, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Zrób sobie herbatę, wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, odetchnij głęboko, ale
nie zaglądaj wtedy do smartfona lub nie szukaj czegoś w internecie. To ma być pauza od bodźców, a nie informacje dla mózgu. Zatem smartfon na bok podczas uczenia się. Nawet wyciszony zabiera Ci uwagę. A czas przeznaczony na naukę tracisz na przełączanie się (nawet mentalne) między źródłami wiedzy o świecie i rozpraszaczami.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści