E-materiały do kształcenia zawodowego

Urządzenia do obróbki wstępnej surowców

HGT.02 Przygotowanie i wydawanie dań - Kucharz 512001, Technik żywienia usług gastronomicznych 343404

Przewodnik dla uczącego się

Spis treści

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  2. Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?

  3. Wskazówki do pracy z e‑materiałemWskazówki do pracy z e‑materiałem

  4. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1

1. Struktura e‑materiału

Niniejszy e materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.

1.1. Wprowadzenie

WprowadzenieD8FpVBicPWprowadzenie przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

1.2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy:

1.3. Obudowa dydaktyczna
  • Interaktywne materiały sprawdzająceDUaj449mRInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęćDiIOs3tv5Słownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaDkPvGy7cwPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDcjdNAuQ2Przewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDkzy6HbiMNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDF8qphhz5Instrukcja użytkowania objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

2. Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające oraz słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie kucharz 512001 i technik żywienia usług gastronomicznych 343404.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Wskazówki do pracy z e‑materiałem

3. Wskazówki do pracy z e‑materiałem

E‑materiał służy do pracy w warunkachdomowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań.

Wizualizacja 3D - Wybrane urządzenia służące do wstępnej obróbki surowców

Zanim zapoznasz się z wizualizacją, postaraj się zapisać w formie notatek, swoja dotychczasową wiedzę o urządzeniach W miarę zapoznawania się z wizualizacją koryguj swoje notatki. Możesz to zrobić kilka razy, aż utrwalisz materiał.

Animacja 2D/3D - Wstępna obróbka surowców – podstawowe maszyny i urządzenia

Zapoznają się z treścią tego multimedium i zapisz minimum pięć pytań dotyczących jego treści. Uwaga: każde z pytań musi rozpoczynać się od słowa „dlaczego”. Następnie po upływie jakiegoś czasu, wróć do notatek i odpowiedz na pytania. Odpowiedzi porównaj z materiałem.

Wizualizacja 3D - Wybrane urządzenia służące do wstępnej obróbki surowców

Na podstawie multimedium przygotuj fiszki, które pomogą Ci zapamiętać materiał. Jeśli lubisz rysować, możesz zastosować sketchnoting, czyli robienie notatek, ale też zapamiętywanie i prezentowanie informacji w formie wizualnej, z użyciem rysunków, schematów, szkiców, symboli, a nawet bazgrołów. Jeśli wolisz bardziej uporządkowane formy, zrób zestaw tabel, które przygotujesz w arkuszu kalkulacyjnym i umieścisz w nim komplet danych i informacji dotyczących poszczególnych materiałów, efekty swojej pracy publikuj na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.

Animacja 2D/3D - Wstępna obróbka surowców – podstawowe maszyny i urządzenia

Zapoznaj się z treścią multimedium. Przygotuj 10 pytań quizowych na podstawie tych treści. Gotowy quiz zamieść w internecie, najlepiej na ogólnodostępnych platformach edukacyjnych.

Po zapoznaniu się z animacjami możesz przygotować notatki w formie graficznej, która będzie dla Ciebie najwygodniejsza, aby uporządkować wiedzę. Możesz też stworzyć mapę myśli i podzielić się nią z innymi zamieszczając ją na ZPE.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Wymagania techniczne

4. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych e‑materiałów platformy zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy;

  • OS X 10.11.6 lub nowszy;

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM.

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100;

  • Firefox w wersji 62.0.2;

  • Safari w wersji 11.1;

  • Opera w wersji 55.0.2994.44;

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0;

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124.

Urządzenia mobilne:

  • 2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym;

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści