Skutki wojen o wybrzeże Bałtyku, ziemie ruskie, ukraińskie stepy i obronę chrześcijaństwa
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 14 Klasa VI Jak Jagiellonowie i królowie elekcyjni poradzili sobie z wyzwaniami nowożytnej Europy". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Wątek Jak Jagiellonowie i królowie elekcyjni poradzili sobie z wyzwaniami nowożytnej Europy składa się z 7 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące historii Polski w okresie XVI i XVII wieku . Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy
Bibliografia
- Cytat za: artykuł Chadzki kozackie, Wikipedia.org.
- Źródło: Henryk Łowmiański, Polityka Jagiellonów, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1999, s. 563.
- Źródło: Danuta Wójcik-Góralska, Król niemalowany, Warszawa 1983, s. 132–134.
- Źródło: Andrzej Kazimierz Cebrowski, Roczniki miasta Łowicza, red. Karolina Wanda Rutkowska, 1937, s. 23.
- Źródło: Władysław Czapliński, Glosa do Trylogii, Wrocław 1974.